Vraag

Wat verstaat T-Mobile onder SMSoIP diensten?

• 14 mei 2011
  • 5 reacties
  • 2142 Bekeken

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
In de prijslijt van de I-abonnementen staat het volgende:
"Bij i-Abonnement is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VoIP en SMSoIP diensten"
Welke diensten vallen volgens T-Mobile onder SMSoIP diensten? Vallen WhatsApp, Ping, GoogleTalk, etc hieronder?

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 5
SMSoip betekent SMS Over IP.
Dus ja daar vallen inderdaad Whatsapp, Ping, Etc. onder.

Gr,
Reputatie 2
Ik zou graag een reactie willen zien van een T-Mobile medewerker, want het gaat erom wat T-Mobile onder SMSoip verstaat.
SMSoip betekent SMS Over IP.
Dus ja daar vallen inderdaad Whatsapp, Ping, Etc. onder.

Gr,
Reputatie 4
Maar WhatsApp wordt wel door de providers toegestaan, dit ter info.
Dit verkeer wordt wel gemonitord dmv het inmiddels beruchte DPI, dus kwestie van tijd totdat wij extra gaan betalen.
Je gaat straks allerlei verschillende datapakketten krijgen, waarbij wel of niet Skype e.d. is toegestaan.
Wel vreemd eigenlijk, want 'thuis' internet is intussen wel onbeperkt voor een vast bedrag per maand. Dus eigenlijk worden wij terug in de tijd geworpen door de mobiele providers. Ze missen natuurlijk de inkomsten uit de SMS melkkoe.
Eerst mobiel internet flink promoten, dan er achterkomen dat het wel heel erg populair wordt (!) en dan de prijzen omhoog (of onoverzichtelijker).
Ik denk dat ik maar terug ga naar simpel bellen en sms-en met mijn telefoon. Internetten doe ik dan wel thuis achter de PC. Mobiel internetten dan alleen nog maar met Wifi/Draadloos Internet thuis en bij de verschillende locaties waar dit al gratis kan. Als alle mobiele abonnees dat ook gaan doen, zullen KPN Vodafone en T-Mobile hopelijk eens wakker worden.....
Reputatie 5
Badge +11
@iedereen

Ik vind het sowieso raar dat T-Mobile aangeeft dat Skype geblokkeerd wordt.
Ik kan dit gewoon gebruiken i.c.m. mijn i-abonnement....
Reputatie 6
Badge +9
Skype is bij mij ook niet geblokkeerd, waar heb je dat gelezen of gehoord dan?
T-Mobile is 1 van de weinigen die het juist niet blokkeerd.