Beantwoord

WiFi in de trein

• 7 mei 2018
  • 4 reacties
  • 1767 Bekeken

Sinds ik mijn nieuwe abonnement bij T-Mobile heb kan ik geen verbinding meer maken met het NS ‘WiFi in de trein’ netwerk. Ik klik op ‘voorwaarden accepteren’ maar het scherm blijft hetzelfde, als ik vervolgens weer op ‘verbinding maken’ klik vraagt de website om de voorwaarden te accepteren. Ik heb mijn telefoon al een keer uit en aan gezet, en op ‘netwerk vergeten’ geklikt maar beide helpen niet. Het ligt niet aan mijn telefoon, met het abonnement wat ik voor T-mobile had had ik geen problemen om te verbinden met het ‘WiFi in de
trein’ netwerk.
icon

Beste antwoord door Jaimy 8 mei 2018, 09:34

Hoi Debjelly,

Ik ben zelf een frequent ov-gebruiker, dus ik herken je probleem! Soms lukt het mij ook niet om verbinding te maken. Uiteraard is het gek als het helemaal nooit lukt, dus ik kijk direct met jou mee!

Ik lees dat je zelf al een heleboel stappen hebt doorlopen en daarom ben ik verder voor je op onderzoek uitgegaan. Ik lees hier en daar over problemen na bijvoorbeeld een software-update.

Ik heb op het forum van NS namelijk deze workaround gevonden:
1. Verbind op de normale manier met WiFi in de Trein
2. In de pop-up die getoond wordt, klik op annuleer
3. Klik op de rode tekst, doorgaan zonder verbinding (Op dit punt is de gebruiker wel verbonden met het OBIS netwerk, maar heeft nog geen toegang tot het internet)
4. Open Safari en ga naar nstrein.ns.nl
5. Klik akkoord op de voorwaarden en je kunt gebruik maken van het internet.

Ik ben erg benieuwd of dit ook voor jou werkt! Zo niet, laat je mij dan weten welk toestel en welke software je precies gebruikt, zodat ik verder met je mee kan denken? 😉
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Debjelly,

Ik ben zelf een frequent ov-gebruiker, dus ik herken je probleem! Soms lukt het mij ook niet om verbinding te maken. Uiteraard is het gek als het helemaal nooit lukt, dus ik kijk direct met jou mee!

Ik lees dat je zelf al een heleboel stappen hebt doorlopen en daarom ben ik verder voor je op onderzoek uitgegaan. Ik lees hier en daar over problemen na bijvoorbeeld een software-update.

Ik heb op het forum van NS namelijk deze workaround gevonden:
1. Verbind op de normale manier met WiFi in de Trein
2. In de pop-up die getoond wordt, klik op annuleer
3. Klik op de rode tekst, doorgaan zonder verbinding (Op dit punt is de gebruiker wel verbonden met het OBIS netwerk, maar heeft nog geen toegang tot het internet)
4. Open Safari en ga naar nstrein.ns.nl
5. Klik akkoord op de voorwaarden en je kunt gebruik maken van het internet.

Ik ben erg benieuwd of dit ook voor jou werkt! Zo niet, laat je mij dan weten welk toestel en welke software je precies gebruikt, zodat ik verder met je mee kan denken? 😉
Als het goed is zit ik straks weer in de trein, ga ik het meteen even uitproberen! Bedankt alvast, zal laten weten of het gelukt is of niet
Jaa, hij doet het! Bedankt voor de tip!
Reputatie 7
Badge +19
Jeeej! Superfijn dat het heeft geholpen! Heeft mijn speurtocht op het internet zijn vruchten afgeworpen. 😃 Heel graag gedaan en je weet de Community te vinden in de toekomst!

Reageer