Wijzigen abonnement/tariefplan

• 24 januari 2009
  • 434 reacties
  • 20031 Bekeken

Reputatie 2
Weet iemand of je je abbonement ook kan verlagen? ik lees hier alleen maar op de site dat je hem kan verhogen.

Alvast bedankt.

Groetjes Annelies

This topic has been closed for comments

434 reacties

Reputatie 2
je kan je abbonement alleen verhogen en niet verlagen. Ik heb me iPhone 150 omgezet naar een relax 30 aangezien de relax 30 5 cent duurder is. Je hebt dan 260 belminuten of smsjes maar moet wel apart je internet erbij kopen en in jouw geval is een sms verdubbelaar een optie.
@flag, je web'n'walk bundel is actief, als je overstapt van het oude Relax abonnement naar het nieuwe Relax abonnement komen je minuten te vervallen.
Reputatie 2
Ik heb een tijdje terug mijn I-150 abbo veranderd naar een relax 35 (Wat ook al niet zo soepel ging, omdat ik internet aan vinkte wat blijkbaar geen internet was en je moest web en walk).

Maar nu blijkt dat ik wel erg veel btg overhoud dus wil ik het maar verlagen.
Nu kijk ik bij tarief plan wijzigen en zie dat ik alleen maar de keuze heb van relax 45 en hoger. Relax online kan ik alleen maar kiezen uit 45 ook.

Waarom zou ik mijn tarief niet mogen verlagen?

mvg,

Raymond de la Croix.
@dessaa, als je overstapt naar het nieuwe Relax abonnement wordt je Sms Maximaal bundel automatisch een bundel die maandelijks aan of uit te zetten is.
Reputatie 6
@phmjout
Ik begrijp dat je dit als vervelend ervaart. Ik heb je een priv
Reputatie 2
Maar heb nog een vraag want ik heb nu een T-mobile G1 en heb 300 minuten mar 100% gratis web n walk plus wat gebeurt er dan met me internet moet ik dat dan ook gaan aanvragen want dan kom ik gewoon op dezelfde kosten alleen zonder sms maximaal.
Reputatie 2
Hallo allemaal,

Elke maand zit ik dik over mijn abonnement heen en wil dus heel erg graag mijn tariefplan wijzigen.

Ik heb nu een relax 150 sim only abbonement van 6.95 p. maand en wil graag over naar een voordeelsim van 300+100 van 12.95 p. maand

mijn vragen :

1. zijn er extra kosten aan verbonden om naar een ander tariefplan te gaan?
2. heb ik dan 300 smsjes en 100 belminuten?
3. zijn er nog dingen waar ik moet opletten?
Als je overstapt naar het nieuwe Relax dan behoud je je web'n'walk en de korting die je daarop ontvangt.
Reputatie 2
Je kunt een maal per maand kosteloos overstappen op een hoger of gelijkwaardig tariefpan
Reputatie 2
Ik heb hier ook al een beetje naar lopen zoeken want ik zit welliswaar met een lager abbo maar omdat ik een hele tijd mijn tel niet heb gebruikt zit ik met een overschot wat elke maand weer aangevuld wordt en ik krijg het simpelweg niet op. Maar ik ga nog verder zoeken.
Hiervoor zat ik bij Orange en ik weet dat ik daar na een jaar mijn abbo heb kunnen verlagen, maar dat kon maar 1x en na minimaal een jaar en ook maar 1 stap lager.
Reputatie 4
Hallo allemaal,

Elke maand zit ik dik over mijn abonnement heen en wil dus heel erg graag mijn tariefplan wijzigen.

Ik heb nu een relax 150 sim only abbonement van 6.95 p. maand en wil graag over naar een voordeelsim van 300+100 van 12.95 p. maand

mijn vragen :

1. zijn er extra kosten aan verbonden om naar een ander tariefplan te gaan?
Overstappen is gratis, wel hoger of gelijkwaardig.
2. heb ik dan 300 smsjes en 100 belminuten?
Waarschijnlijk niet gelijk. Controleer wanneer je de bundels krijgt elke maand en doe een omzetting een dag ervoor. Dan begin je de nieuwe periode gelijk met de volle bundel.
3. zijn er nog dingen waar ik moet opletten?

Als je nu korting krijgt op je relax sim only dan komt die te vervallen.
In contractsperiode is het niet mogelijk om weer terug (lees: naar beneden) te gaan.
De voordeelsim is een bundel waarbij je per minuut wordt afgerekend. Die je nu hebt betaal je de eerste minuut en ga je per seconde verder.
[/quote]
Reputatie 2
@Luderix, je kunt alleen omlaag met je belminuten na je contract periode, niet in het midden van je contract..
Reputatie 2
hoe zit het met het aantal smsjes dan?

is dat dan gewoon 300?
Reputatie 2
Vandaag mijn contract (Relax -oud- 150 sim only plus 100 smsbundel) verlengd voor een I150 abonnement. Dit gaat pas over een paar maanden in. Krijg de Iphone binnen een aantal werkdagen thuis en wil er dan wel meteen mee internetten. Echter, mijn "oude" relaxabonnement (zonder internet) loopt dus nog een paar maanden.

Mijn vragen:

Kan ik op een Relax Sim Only (het oude relax 150 dus) een WnW bundel voor 9,95 afsluiten?
Of moet ik dan overstappen naar een Relax nieuwe stijl, zo ja kan dit voor
die paar maanden dat mijn relax abonnement nog loopt of zit ik dan nu aan een dubbel abonnement (nieuwe relax en die I150)?
Als ik de wnwbundel zou kunnen afsluiten, en ik doe dit een aantal dagen voordat
mijn nieuwe belminuten/smsjes er zijn (voor mij op de 25e van de maand), moet ik dan toch die 9,95 betalen of wordt dit naar rato van het aantal dagen (bijvoorbeeld 3 dagen van de 30/31 die in een maand zitten) verrekend?

Een hoop vragen, ik heb ze helaas niet op het forum terug kunnen vinden.
Alvast bedankt!!!
Reputatie 6
@enile
Wanneer je kiest voor Voordeelsim 300+100, dan ontvang je 300 belminuten en 100 sms'jes.
Reputatie 2
Op je oude relax abo kun je geen wnw afsluiten, wat je wel kunt doen, als je je iPhone hebt ontvangen, is je huidige abo direct omzetten naar een i-abo, daar hoef je niet mee te wachten tot het einde van je contract periode. (je zit dan ook niet vast aan 2 abo's)
Wellicht dat het telefonisch via de klantenservice kan, maar mijn ervaring is dat als je het in een t-mobileshop doet ze het zonder problemen direct voor je inlaten gaan.

Suc6
Reputatie 2
Ik heb deze week een zakelijk Flex 30 SO contract overgenomen. Er is mij door de telefonische klantenservice, onder andere door dhr Zwackhalen, bevestigd dat de abonnementsvorm niet veranderd wordt bij contractovername. Enkel verrekening van BTW zou veranderen.

De contractovername is vandaag doorgevoerd en tot mijn verbazing heb ik nu een Relax 550 SO abonnement. Dat was was niet de afspraak!!

Ik weet dat het Flex abonnement niet meer nieuw afgesloten of verlengd kan worden, maar de klantenservice heeft mij meermaals bevestigd dat bestaande zakelijke Flex abonnementen gewoon naar particuliere Flex abonnementen omgezet kunnen worden. Dhr. Jeroen Zwackhalen van jullie klantenservice heeft dit afgelopen maandag 07-02 om 1520 uur, na raadpleging met drie collega's, expliciet telefonisch bevestigd.

Daarom wil ik dat ofwel het abonnement wordt omgezet naar een particulier FLEX 30 SO abonnement, zoals afgesproken en bevestigd door de klantenservice, ofwel dat de contractovername wordt teruggedraaid.
Reputatie 2
Dank voor het antwoord!!!

Ik had al even contact gehad met de ks toen ik verlengde.
Ik zou dan terugbellen als ik de telefoon binnen had om het internet op mijn huidige abonnement te zetten. Bij de ks werd echter aangegeven dat ik niet over kon stappen per direct van relax 150 SO naar i150?? Ik had hier op het forum namelijk al wel gelezen dat er mensen zijn die inderdaad wel direct kunnen (dus voor de ingang van de verlenging en tijdens het huidige contract) overstappen, maar waarom ik dat dan niet kan???

Misschien iemand die er nog meer van weet?
Reputatie 2
@Phmjout2
Ik verwacht niet dat je een zakelijke flex naar een particuliere flex mag omzetten.
Op een eerdere vraag van mij of ik een particuliere flex om kon zetten naar zakelijk werd wel positief geantwoord, echter, het opgebouwde beltegoed zou komen te vervallen.
Uit jouw verhaal blijkt maar eens weer overduidelijk dat zowel intern als extern heel veel onwetendheid en stilzwijgen heerst als het om het begrip flex gaat.
Reputatie 2
Hallo allemaal..

Normaal gesproken ben ik een erg tevreden klant van T-mobile. Maar ze hebben het zovaak geflikt om me weer iets aan te smeren wat niet klopt..

Nu zal ik alleen vertellen wat me dit keer weer is geflikt..

Ik heb in september 2008 getekend voor een i300 abbo. Maar omdat ik er overheen belde adviseerde een meisje uit de winkel van. Heh je belt teveel verhoog het dan.. want als je op een gegeven moment minuten teveel hebt kun je m nog altijd verlagen naar je contract. Dus naar een i300. Nou ja prima. Dan doen we dat..

Nu komt het. Mijn iPhone is kapot.. geen garantie niks erop.. heb nog een doorlopend contract van nog 10 maanden. Dus ik heb een ander toestel los gekocht. Ik heb een Blackberry gekocht. Nu ben ik langs geweest in de winkel. met de vraag of ik ipv een i abbo, een relax abbo mocht.. Ja dat mocht voor 75 EURO PER MAAND!voor alleen belminuten en geen sms en internet tegoed! omdat ik nu een i500 heb lopen.. Ik zei ja..dat is leuk en aardig nu maar JIJ zei tegen mij dat ik het mocht verlagen. nu ontkend ze het !!:S dit is toch gewoon bagger. Ik heb getekend voor een i300 ik wil nu een i300:S.. als ik die verander naar een relax abbo..met sms en internet tegoed kom ik ongeveer evenduur uit als nu. 65 euro ongeveer. en als ze dit niet omzetten, dan ben ik90 euro per maand kwijt! HALLO IK BEN EEN STUDENT! Ik kan dit bedrag niet elke maand kwijt! en ik vind het LELIJK DAT MIJ VOOR DE 3E KEER IETS WORD GEZEGT MAAR ACHTERAF GEWOOON * IS!\ WAT MOET IK DOEN WANT IK HAAT T-MOBILE MOMENTEEL

Dag allen, beetje een verlopen onderwerp maar bovenstaande situatie heb ik dus ook. Ik heb een iPhone 3G met een Relax 150 abonnement. Ik wilde graag een sms bundel maar dat kon bij deze vorm niet. W
Reputatie 2
Dat het beltegoed komt te vervallen is bekend. Dat heeft de medewerker van de klantenservice ook verteld. Echter, de abonnementsvorm Flex zou gehandhaafd blijven.
@Illian, op het moment dat jij je iPhone ontvangt kun je gewoon overstappen naar een i-150. Zonder dat je een iPhone in je bezit hebt kun je inderdaad niet overstappen naar een i-abonnement.
Reputatie 2
Daarnaast heeft de klantenserviice het abonnement naar eeneen veel te hoog Relax SO vorm gezet.

Flex 30 SO zakelijk kost 15 euro per maand.
Een Relax 550 SO abonnement kost 29,95 per maand,

Bijna het dubbele dus.
Reputatie 2
Hallo allemaal,

Ik heb een iphone 3gs met een i-300 abbo. Dat wil dus zeggen dat ik 300 belminuten heb, en 300 smsjes. Maar ik bel bijna nooit en dus houd ik veel belminuten over en zit ik elke maand over m'n abbo als het om smsen gaat. Is er een mogelijkheid om terug te stappen naar een i-150, en dan een sms bundel pakken. of heeft t-mobile die niet ? 1000 smsjes voor 10 euro. Of iets in die zin ?

Ik hoor het graag van jullie..
Reputatie 2
@Phmjout2
Ik verwacht niet dat je een zakelijke flex naar een particuliere flex mag omzetten.

Door de klantenservice is telefonisch meermaals bevestigd dat na contractovername zakelijk -> particulier ook Flex behouden blijft. Ik heb naam medewerker, datum en tijdstip genoteerd. Ik mag ervan uitgaan dat de informatie die ik van hen krijg correct is.