Vraag

zip bestand per email ontvangen via MMS van T-Mobile

Hoi,

een paar dagen geleden via mijn inbox per email een zip bestandje ontvangen genaamd MMMS Id 66155613.zip
Afzender : [email]0642986759@t-mobile.nl[/email]
Uiteraard niet geopend, maar wel het zip bestandje opgeslagen op het bureaublad en gescand op onregelmatigheden. Niets kunnen vinden.
Vervolgens nog steeds niet geopend, maar een emailtje naar T-Mobile gestuurd met als bijlage het zip bestandje van 1kb.
Vervolgens van T-Mobile een simpel kort mailtje teruggekregen met:

U geeft aan dit zip bestand ontvangen te hebben van een T-Mobile nummer. Het zip-bestand bevat geen items. Wij raden u aan deze e-mail als onverzonden te beschouwen. Onze excuses voor het ongemak.

Iemand eerder een dergelijke ervaring hiermee gehad?

Daar zij aangaven dat het bestand leeg was, heb ik het gekopieerd naar een reserve oude computer om het daar te openen, en het lijkt inderdaad een leeg bestand te betreffen.

a) wat is het nut hiervan ALS het al om malware / fishing of iets soortgelijks zou gaan?
b) dit lijkt toch wel degelijk op een T-Mobile email adres.
Iemand die hier meer over zou kunnen vertellen, want Tmobile zou op zijn minst wat meer tekst en uitleg kunnen geven daar het een T-Mobile? nummer/emailadres betreft.
Je zou er bijna iets van gaan denken na zo'n korte " nutteloze " response.....

Gr.
Luc

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Wat je hebt ontvangen komt van een telefoon van voor de smartphone tijd. Bij oudere type toestellen heb je de mogelijkheid om naast een MMS ook de foto naar een e-mailadre te versturen. Het e-mailadres wat dan meegestuurd wordt is het 06-nummer van de verzender. Heb je al in je contacten gecontroleerd of je het 06-nummer daar terug vindt?

Als ik bijvoorbeeld via mijn oude Sony Ericsson 902 een foto naar een e-mailadres stuur van bijvoorbeeld mezelf dan zie ik ook mijn eigen 06-nummer als afzender. Je verstuurd het vanuit de foto, oudere telefoons hebben vaak geen of hele simpele e-mail app/toepassing. De verzending loopt dan ook via een internetverbinding.

Het lijkt erop dat iemand gewoon wat aan het uitproberen is geweest. Dit is geen malware/fishing. Zoek er in ieder geval niet teveel achter ;)
Het antwoord is een beetje kort door de bocht maar het is ook een techniek van jaren geleden. Niet echt veel mensen weten meer hoe toen allemaal werkte denk ik 🙂 .

Hopelijk ben je wat gerustgesteld nu.

Reageer