Beantwoord

4G only gebruiken en toch kunnen bellen op OnePlus 7 Pro

• 25 mei 2019
  • 4 reacties
  • 633 Bekeken

Beste allemaal,

Ik heb op mijn schoollocatie erg slecht bereik. Om accu te besparen en ook om gewoon internet te krijgen als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal gebruik ik al jaren LTE only. Met LTE only heb ik in mijn broekzak helemaal geen bereik, maar zodra ik de telefoon uit mijn broekzak haal gelijk een bruikbare verbinding. Als ik ook 3G toelaat, dan gaat de accu veel minder lang mee en heb ik altijd hele slechte verbinding wanneer ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal.
Nu weet ik dat T-Mobile verder nog geen VoLTE heeft, was erg jammer is.

Is er toch een manier om alleen voor voice 3G toe te laten? Want ik kan niet bellen over 4G, maar het ergste is dat ik geen telefoontjes kan ontvangen over 4G.

Ik gebruik nu een OnePlus 7 Pro, maar heb dit probleem natuurlijk met ieder toestel die ik gehad heb.

Mvg,
Jordytjes
icon

Beste antwoord door Folkert 25 mei 2019, 15:53

Beste @Jordytjes ,

T-Mobile ondersteunt op dit moment nog geen bellen over 4G voor iedereen, is in testfase voor een kleine groep gebruikers. De kans is dus groot dat je op dit moment over 3G belt. Maar bellen over 4G is sowieso uit te schakelen, bellen over 3G zal nog zeker een flink aantal jaren ondersteund blijven voor oudere toestellen.

Hoe is het bereik buiten naast je school? Mogelijk is het schoolgebouw de boosdoener qua slecht bereik.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Jordytjes ,

T-Mobile ondersteunt op dit moment nog geen bellen over 4G voor iedereen, is in testfase voor een kleine groep gebruikers. De kans is dus groot dat je op dit moment over 3G belt. Maar bellen over 4G is sowieso uit te schakelen, bellen over 3G zal nog zeker een flink aantal jaren ondersteund blijven voor oudere toestellen.

Hoe is het bereik buiten naast je school? Mogelijk is het schoolgebouw de boosdoener qua slecht bereik.

Groet, Folkert
Beste @Folkert,

Bereik is buiten meer dan prima. Helaas is KPN de enige die ook in het schoolgebouw goed bereik heeft. Volgens 4gmasten is KPN de enige die een mast iets dichterbij heeft staan.

Nu is het ding niet het bereik, die is nou eenmaal slecht en daar kan ik mee leven. De vraag voor mij is alleen of het mogelijk om voor alleen bellen toe te staan om op 3G te gaan, en voor data nooit op 3G te gaan.

Mvg,
Jordytjes
Reputatie 4
Badge +4
https://newsroom.t-mobile.nl/t-mobile-klanten-bellen-vanaf-deze-zomer-ook-via-4g-en-wifi/

Hoi Jordytjes, hopelijk is dit goed nieuws voor je!!
Reputatie 7
Badge +18
Helaas nog even niet @Jordytjes en @HarryMe want de OnePlus 7 is nog niet gecertificeerd voor T-Mobile VoLTE maar hopelijk komt dat in de nabije toekomst. Het toestel is ook nog maar net op de markt.

Reageer