Beantwoord

4G (VoLTE) ondersteuning Google Pixel 3

• 29 mei 2019
  • 2 reacties
  • 596 Bekeken

Goedemorgen!

Sinds de ondersteuning van bellen via 4G bij T-Mobile, ben ik bezig geweest om uit te vogelen of dit ook op mijn Pixel 3 aangezet kan worden.
Helaas is de optie nergens terug te vinden, ook bij toestelinstellingen via *#*#4636#*#* is deze optie niet aan te vinken, maar "greyed out".
Google hulp aan de telefoon gehad, die wisten helaas niks en konden mij niet verder helpen.
De Pixel 3 zou het moeten ondersteunen, evenals mijn abonnement. Na wat research op internet, las ik dat providers toestellen testen en hier de uitrol voor beschikbaar maken om deze optie te selecteren, klopt dat? Pixel gebruikers of niet, wellicht is er iemand die wat meer duidelijkheid heeft :)

Mooie dag!
icon

Beste antwoord door Rena_chan 29 mei 2019, 11:17

Providers moeten toestellen goedkeuren voor VoLTE en VoWiFi, daarna zorgt de fabrikant voor een Firmware update met de IMS instellingen voor je telefoon.

Omdat de Pixel officieel niet in Nederland verkocht wordt, de kans is klein dat je op korte termijn ondersteuning van T-Mobile gaat krijgen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 3
Badge
Providers moeten toestellen goedkeuren voor VoLTE en VoWiFi, daarna zorgt de fabrikant voor een Firmware update met de IMS instellingen voor je telefoon.

Omdat de Pixel officieel niet in Nederland verkocht wordt, de kans is klein dat je op korte termijn ondersteuning van T-Mobile gaat krijgen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @ekses07,

Goed om te zien dat Rena_chan je al verder heeft geholpen met een antwoord! De Pixel 3 is ook nog niet opgenomen in de lijst toestellen die op dit moment VoLTE bij ons ondersteunen. Deze lijst vind je ook in ons algemene topic over dit onderwerp.

Aangezien er al een algemeen topic is over dit onderwerp gaat dit topic op slot. Zo houden we de info op één centrale plek.