Vraag

50 % prepaid voordeel en BB

Heb nu ee BB licentie, maand internet en 24/7 prepaid tariefplan. Wijzig ik mijn tariefplan in 50% prepaid voordeel dan verdwijnt mijn BB licentie dus ik maak stap 2 en 3 maar niet want straks kan ik dan niet meer mailen, pingen omdat mijn licentie is verdwenen. Hoe zit dit?

13 reacties

Hoi,

Hoe kom jij aan de informatie dat je je BB licentie kwijtraakt? Ik kom dat nergens tegen.

Dit vond ik op de Blackberry Prepaid Pagina:

Wat gebeurt er met mijn BlackBerry Internet Bundel als ik van PrePaid tariefplan wijzig?

Als je bijvoorbeeld op PrePaid Standaard zit met een BlackBerry Internet Bundel en je stapt over naar PrePaid Bonus Sms dan veranderd er niets aan je bundel. Deze neem je namelijk mee naar het nieuwe tariefplan.

Zie: http://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/blackberry
Reputatie 6
@Manoek

Bij PrePaid Voordeel (50%) kun je niet meer apart de licentie activeren, in plaats hiervan kun je een bundel activeren die de licentie voor 30 dagen activeert en 400 Mb data voor 30 dagen. Dit is gelijk aan wat je nu doet, apart een licentie activeren en een maandbundel. Je krijgt wel meer data om te gebruiken.
Maar dan ben ik dus duurder uit want nu heb ik een BB licentie voor 2.50 en een internetbundel voor 4.95 waar ik meer dan genoeg aan heb, heb die data die ik dan meer krijg dus helemaal niet nodig
Reputatie 6
@Manoek

Je kunt gebruik blijven maken van het tariefplan dat je nu gebruikt. Je kunt dan geen gebruik maken van de voordeligere bel/sms/data tarieven.
Aha, dus weer een gevalletje van de pizza waarbij je ook de ansjovis moet kopen dus
Reputatie 4
Badge +4
Manoek schreef:

Aha, dus weer een gevalletje van de pizza waarbij je ook de ansjovis moet kopen dus

U moet niks, allemaal eigen keus. Maar het is óf het een óf het ander....

Het is inderdaad zo dat de BlackBerry bundel €5,05 duurder is als wat u nu heeft, maar daarentegen heeft u 2 keer de hoeveelheid minuten/smsjes voor hetzelfde geld.

Dat is de afweging die u moet maken
Eigen keus, hetzelfde met dat je geen BB licentie meer los kan kopen met een internetbundel zodat je 1.45 euro kwijt bent maar verplicht wordt een BB internet bundel te kopen, 5 euro meer terwijl je de data niet nodig hebt, hoezo geen gevalletje ansjovis? Dat was de keuze of een nieuwe telefoon kopen...

Eigen keus, hetzelfde met dat je geen BB licentie meer los kan kopen met een internetbundel zodat je 7.45 euro kwijt bent maar verplicht wordt een BB internet bundel te kopen, 5 euro meer terwijl je de data niet nodig hebt, hoezo geen gevalletje ansjovis? Dat was de keuze of een nieuwe telefoon kopen...

7.45 ipv 1.45 bedoelde ik
Reputatie 6
@Manoek

De BlackBerry®️ Internet Bundel is een combinatie van de licentie en een databundel. Hierdoor heb je een datategoed (400 Mb) dat je kunt gebruiken gedurende de tijd dat de licentie geldig is (30 dagen) Je hoeft dus geen aparte internetbundel te activeren. De kosten blijven hetzelfde, maar je krijgt meer tegoed dan bij de Internet Maand Bundel.
Chris076 schreef:

@Manoek

De BlackBerry®️ Internet Bundel is een combinatie van de licentie en een databundel. Hierdoor heb je een datategoed (400 Mb) dat je kunt gebruiken gedurende de tijd dat de licentie geldig is (30 dagen) Je hoeft dus geen aparte internetbundel te activeren. De kosten blijven hetzelfde, maar je krijgt meer tegoed dan bij de Internet Maand Bundel.

Nee Chris, de kosten blijven niet hetzelfde aangezien ik nu een internet bundel heb en geen internet maand bundel. Ik heb een internetbundel van 100 MB omdat ik niet meer nodig heb! De kosten worden dus 5 euro hoger als ik een BBinternetbundel neem, krijg dan wel 400 mb ipv 100 mb maar die hoef ik helemaal niet! Zo iets dus toch van ansjovis op je pizza krijgen en ervoor betalen terwijl je geen ansjovis wilt 
Reputatie 4
Badge +4

Chris076 schreef:

@Manoek

Nee Chris, de kosten blijven niet hetzelfde aangezien ik nu een internet bundel heb en geen internet maand bundel. Ik heb een internetbundel van 100 MB omdat ik niet meer nodig heb! De kosten worden dus 5 euro hoger als ik een BBinternetbundel neem, krijg dan wel 400 mb ipv 100 mb maar die hoef ik helemaal niet! Zo iets dus toch van ansjovis op je pizza krijgen en ervoor betalen terwijl je geen ansjovis wilt

Laten we dit even voorop stellen: Je hebt helemaal gelijk. Maar waar ik u niet over hoor is dat je de dubbele hoeveelheid belminuten/smsjes krijgt in dit geval. dus daar heeft u wel een besparing.

Dat T-mobile de beslissing heeft genomen om alle BlackBerry OS7-en-lager-gebruikers over een kam te scheren kunnen wij helaas niets aan veranderen, maar ze bieden wel alle Prepaid gebruikers de mogelijkheid om de helft goedkoper te bellen en SMSen.
Ik kan geen dubbele hoeveel heid belminuten/sms krijgen Rajaalderi met een blackberry want je kan met een BB geen 50 % voordeel tarief afsluiten dus er is geen sprake van een besparing, een aparte licentie is ook niet meer mogelijk oftewel...heb inmiddels maar een Huawei gekocht, de BB is een heerlijk toestel maar het gedoe eromheen breekt me op, nu al weer 2 weken een BB probleem.

Besparing nu is 2.50 euro want hoef de licentie niet meer te hebben, kan wel als tariefplan 50 % voordeel instellen en heb nog steeds een internet bundel van 100 data dus het heeft me een nieuw toestel moeten kosten maar ben nu wel van het gedoe af
Reputatie 6
@Manoek

Het is wel mogelijk om het BlackBerry®️ PrePaid tariefplan te wijzigen in PrePaid Voordeel, omdat dit een heel ander tariefplan is met andere voorwaarden zijn enkele zaken gewijzigd en kun je hier ook geen gebruik van maken. Je hebt inmiddels een nieuw toestel gekocht, ik hoop dat je hier veel plezier mee hebt 🙂

Reageer