Beantwoord

Aanmeldprobleem met Android Lollipop op Wifi

Sinds Android lollipop heb ik problemen met het aanmelden op Wifi. De connectie word niet altijd automatisch tot stand gebracht of verbreekt spontaan. Is dit een bekend probleem en kan ik er iets aan doen.
icon

Beste antwoord door David 16 september 2015, 15:57

Hey Yandolar,

Welkom op ons Forum! :)

Soortgelijke problemen zijn inderdaad voorgekomen. Onze Samsung Expert heeft in dit topic ook aangeraden om een fabrieksreset uit te voeren na een grote update. Had je dit al gedaan? Zorg er wel voor dat je een goede back-up hebt gemaakt!

Als je verder nog vragen hebt, laat het dan weten!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Yandolar,

Welkom op ons Forum! :)

Soortgelijke problemen zijn inderdaad voorgekomen. Onze Samsung Expert heeft in dit topic ook aangeraden om een fabrieksreset uit te voeren na een grote update. Had je dit al gedaan? Zorg er wel voor dat je een goede back-up hebt gemaakt!

Als je verder nog vragen hebt, laat het dan weten!
Hallo David, bedankt voor je reactie. Ja ik had het gezien en ook uitgevoerd helaas zonder resultaat. Ik ben nog eens verder bij ziggo gaan zoeken en die rade aan om het kanaal van de wifi te veranderen. Deze staat bij default op auto. Het advies van hen was om deze te veranderen in kanaal 1,6 of 11. Dit Gedaan wat het probleem heeft opgelost.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Yandolar,

Goed om te lezen dat het probleem is opgelost! :)

Mocht er nog iets zijn, laat het ons weten!
En als je dit probleem ook hebt maar niet zo technisch bent? De reset is het probleem niet. Ben altijd bang dat ik niet alles van de back-up op mijn gsm terugkrijg... Om er zeker van te zijn dat dit goed gebeurd, bij wie moet ik dan aankloppen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Griebs,

We helpen je hier natuurlijk graag bij! 😉

Maak je nog gebruik van je Sony-toestel? Welk toestel is het precies? In de toestelhulp vind je namelijk stapsgewijs terug hoe je het toestel terug zet naar de fabrieksinstellingen en hoe je van te voren een back-up maakt. Wanneer je de back-up hebt gemaakt kun je deze terugzetten met de PC-software van Sony. Op deze pagina staan de stappen beschreven.

Laat je weten of het gelukt is?
Hoi Amy,
Beetje laat maar goed...
Aangezien ik met een rechtzaak zit kan ik het niet veroorloven om dingen kwijt te raken.
Ik weet hoe ik een back-up moet maken en terugzetten., ook het resetten weet ik.
Punt is dat ik ivm die rechtzaak het niet durf...
Ik heb een paar maanden een Samsung S5 te leen gehad maar vind Samsung echt een verschrikkelijke gsm.
Ik zit nu dus weer op mijn Sony Experia Z3 Compact.
Ook heb ik gehoord dat als je een virus op jouw gsm hebt, je die met het terugzetten van de back-up ook terugzet.
Al met al zit ik dus nog met dezelfde problemen...
Reputatie 7
Badge +9
Heb je al eens geprobeerd alle opgeslagen WiFi netwerken in de lijst te vergeten? Onder WiFi lang drukken op elk opgeslagen netwerk > Vergeten.

Daarna een keer handmatig verbinden met je eigen WiFi netwerk.

Vaak wil dat nog wel eens helpen, en het is een stuk minder drastisch dan een reset.

Er bestaat overigens niet zoiets als een virus voor Android. Het enige wat er is, is Malware.

Reageer