Beantwoord

Accu HTC snel leeg

• Doet lekker mee
  • 10 reacties
Mijn HTC Wildfire accu is binnen 9 uur leeg, geen wifi, geen internet geen apps, alleen gewoon netwerk, accu geeft aan 50% van het verbruik aan standby met netwerk symbool. Ik moet hem nu 's nacht aan de oplader laten hangen, anders heb ik geen wekker 's ochtends!

Iets meer dan een jaar geleden het zelfde verschijnsel, lag het aan een een of andere nieuwe netwerk instelling die tot gevolg had dat m'n telefoon binnen 6 uur leeg was.

Dat werd gefixt ofzo, geen idee wat ze gedaan hebben, maar nu het zelfde euvel. Mag ik vragen wat voor een instelling jullie nu aan het testen zijn? En mag het ook weer uit? Of gefixt?
icon

Beste antwoord door Michel_1 17 januari 2013, 14:43

Hallo Sanka en Vixse74
Welkom op het T-Mobile Forum Vixse74! 🙂

Jullie gebruiken nog een oude versie simkaart. Die kan problemen opleveren met het netwerk. Hierdoor blijft de simkaart verbinding zoeken en dat kost heel veel spanning van je batterij. Ik heb jullie kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Jullie kunnen de simkaart binnen 3 dagen verwachten. Deze kunnen jullie dan activeren via My T-Mobile.

Ik hoor graag of het probleem hiermee is opgelost!
Bekijk origineel

675 reacties

Ik heb hetzelfde probleem, binnen een paar uur is de batterij inderdaad helemaal leeg.

Sanka:  In jouw bericht schrijf je over wat je accu aangeeft, hoe kan ik dat bekijken?

Ik was al aan het kijken naar andere toestellen, maar toch nog even gecheckt of er meerdere met hetzelfde probleem zaten. Hopelijk hoef ik nu geen ander toestel te kopen !
Reputatie 7
Hallo Sanka en Vixse74
Welkom op het T-Mobile Forum Vixse74! 🙂

Jullie gebruiken nog een oude versie simkaart. Die kan problemen opleveren met het netwerk. Hierdoor blijft de simkaart verbinding zoeken en dat kost heel veel spanning van je batterij. Ik heb jullie kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Jullie kunnen de simkaart binnen 3 dagen verwachten. Deze kunnen jullie dan activeren via My T-Mobile.

Ik hoor graag of het probleem hiermee is opgelost!
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met mijn HTC desire, kan dat ook door een oude simkaart komen?
ik loop sinds een aantal weken tegen hetzelfde probleem aan, accu van mn htc desire is binnen een halve dag leeg.

Ook sim kaart?
Michel,

Dank voor de SIM, ik heb een paar dagen het forum niet gechecked, dus was blij verrast toen de nieuwe SIM in de bus lag. Dank je voor de service!

Vixse74: als mijn telefoon de eerste keer de melding geeft dat de accu leeg raakt en dat ie aan de stroom moet, dan verschijnt er in die zelfde melding een button waarmee ik het accu verbruik kan laten weergeven. Ik neem aan dat dit algemeen is voor HTC danwel android.
Ik moet wel zeggen dat ik nog niet gevonden heb waar ik dat evt altijd kan inzien, maar daar zal ook vast wel een mogelijkheid voor zijn.

Li C & ronnievada: iets meer dan een jaar geleden bleek het zelfde euvel voor veel HTC gebruikers, sommigen waren geholpen met een nieuwe SIM anderen niet. Ik ben benieuwd of het nu bij mij gaat helpen.....

Ik woon in de regio den Haag, wonen jullie in de zelfde regio? Anders kan het net als vorige keer ook aan het netwerk liggen ....
@Michel_1 of andere medewerker.

Het vervangen van mijn SIM heeft geen verbetering geleverd, de batterij is nog steeds binnen 9 uur op, 50 standby netwerk, 50 standby telefoon oid!
Kunnen jullie een andere oorzaak aangeven?
Reputatie 5
@Li C @ronnievada

Sorry voor de late reactie.

Jullie gebruiken allebei ook een ouder model simkaart. Ik heb jullie daarom een nieuwe simkaart toegestuurd. Hopelijk houdt de batterij het daarmee wat langer vol. Het is echter wel zo dat de ontladingstijd van batterijen na verloop van tijd afneemt. Mijn eigen ervaring met de HTC Desire is ook dat de batterij het na verloop van een jaar bij gemiddeld tot intensief gebruik al ruim voor het einde van de dag leeg is na 's nachts te zijn opgeladen. Als je het toestel nog ruime tijd wilt blijven gebruiken zou je de aanschaf van een nieuwe batterij kunnen overwegen.
Reputatie 5
@Sanka

Jammer dat de nieuwe simkaart niet heeft geholpen. Als je onder Instellingen > Batterij op Mobiel standby druk zie je Tijd zonder signaal uitgedrukt in een percentage. Wat geeft je telefoon daar aan? Als dat een hoog percentage is wordt je batterij leeggetrokken door het zoeken naar een netwerk. Als dat niet het probleem is zit het probleem waarschijnlijk in de accu zelf. De ontladingstijd van een accu wordt na verloop van tijd nu eenmaal korter. Als je het toestel nog ruime tijd wilt blijven gebruiken zou je de aanschaf van een nieuwe batterij kunnen overwegen. Een andere mogelijkheid is dat er sprake is van een softwarefout. Om die te herstellen kun je het toestel resetten.
Sander,

Het percentage van mobiel standby zat op de 50%, zoals in het eerste bericht reeds gemeld. Het zoeken naar het netwerk of iig interactie met het netwerk leek wel erg aannemelijk, ook dat was al gemeld.
Het rare is alleen dat ik iedere dag in het zelfde huis zit en iedere dag naar het zelfde werk toe ga (loonslaaf) en het van de een op andere dag ineens een probleem lijkt te zijn.

Maarrrrrr ik lijkt de oplossing gevonden te hebben (voor mij werkte het iig), oktober 2011 bleek het zelfde probleem veroorzaakt te zijn door software (overheid) die getest moest worden in/op de centrales, ik zag van de week een commercial voorbij komen van het NL-alert, en dacht ..... baat het niet dan schaat het niet..... ik heb de NL-alert instellingen gemaakt in mijn telefoon (zodat ik dus de berichten kan ontvangen, hoe dat te doen staat per telefoon omscheven op de website van NL alert) en guess what ..... mijn batterij houdt het sindsdien weer vol, nu al 27 uur en counting :-)

En ja doordat mijn mobiel iedere dag leeg liep is hij sinds de wissel van de SIM en ook daarvoor meerdere malen uitgevallen dus de herstart na de instellingen zal ook niet het verschil gemaakt hebben. Oja voor de instellingen hing hij aan de lader, 50% batterij, na de herstart ..... 100%, maar ik zal wel gek geworden zijn.
Of het nu komt doordat er iets gereset is in de software omdat er nieuwe instellingen gemaakt zijn, of dat dit komt door een vraag van het NL-alert netwerk/software waar ik ben en dat deze dat nu kan zien, geen idee.

Nu op 4 februari maar eens kijken of T-mobile het systeem al werkend heeft, want op de site van NL-alert staat dat jullie dat nog niet voor elkaar hebben .....
Ik heb de simkaart zojuist ontvangen, gaan we proberen.

Wat ik ook al heb gedaan is een fabrieksreset, kennelijk slibt zoon telefoon langzaam dicht waardoor het batterijverbruik toeneemt.

Gr Ronnie
Ik heb ook problemen met snel leeglopen batterij, ondanks dat ik er net een nieuwe in gezet heb. Kan ik ook een nieuwe sim kaart krijgen? deze is idd al wat ouder.
Maarre... als het komt door het netwerk, wat kan ik daar dan zelf aan doen?
Met mijn nieuwe accu kan ik 9 uur van mijn telefoon gebruik maken. Heb al verschillende tips uitgeprobeerd: opladen, uitzetten en opladen, weer aanzetten en opladen enz. Mijn simkaart is ook al oud. Kan het daar aan liggen? Heb ook NL-Alert ingesteld, maar dat maakt bij mijn toestel geen verschil. Graag advies. Eventueel een nieuwe simkaart?
Het is belangrijk de accu het werk te laten doen. Met andere woorden: zorg ervoor niet eerder op te laden dan dat de accu voor minder dan 10 procent vol is. Dat geldt nl ook voor labtops. Met telefoons zal het niet anders zijn.
@Lenie60 & nikkinaam:

Tip: Start een nieuw topic! Ik geloof dat hier door de moderators niet meer naar gekeken wordt, als je zelf een nieuwe SIM aanvraagt kost het je geld. Maak een nieuw topic aan en als ze reageren dan sturen ze hopelijk gratis een nieuwe SIM toe!

Met die nieuwe SIM doe ik zonder internet etc ineens een dag of 5 met de accu, daarvoor maar een dag of 2, dus het helpt wel degelijk, alleen voor mij was het niet het enige probleem, maar wat dat voor jullie is daar kan ik je niet bij helpen, misschien wat ronnievada schrijft?
Sinds gisteren is opeens mn batterij supersnel leeg, daarvoor geen problemen. Gebruik geen internet, alleen sms en bellen. Wat is dit??? heb mn toestel (HTC Wildfire) anderhalf jaar
Reputatie 5
@nikkienaam

Welkom op het T-Mobile forum! :)

Sorry voor de late reactie. Ik heb je een nieuwe simkaart toegestuurd. Wil je laten weten of je batterij daarmee langer meegaat?

@lenie60

Sorry voor de late reactie. Ik zie dat jij al een simkaart van ons nieuwe model gebruikt, dus daar zal het niet aan liggen. Heb je geprobeerd je telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen? Op onze toestelhulp website kun je vinden hoe je dat kunt doen. Kun je daarnaast eens onder Instellingen > Batterij kijken welke apps en processen het hoogste verbruik hebben?
Reputatie 5
@lizzy22

Welkom op het forum! 🙂

Wat vervelend dat je batterij ineens zo snel leeg loopt. Heb je het toestel al een keer uit en aan gezet? Soms los je daarmee het probleem al op. Zou je ook de batterij uit het toestel willen verwijderen en na ongeveer 15 seconden wachten weer terug willen plaatsen? Als dat het probleem niet oplost, zou je dan eens onder Instellingen > Batterij willen kijken welke apps en processen het meest verbruiken?
Ben sinds 1,5 jaar in het bezit van een HTC Wildfire S. Sinds een dag of 3 is de batterij heel snel leeg en valt hij 's nachts uit. Erg lastig. Een kennis van mij heeft kreeg gelijktijdig met mij exact hetzelfde probleem met exact hetzelfde toestel. WIe kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Reputatie 4
Hey Knuif,

Vaak gaan de batterijen snel leeg als er op de achtergrond apps draaien. 
Je kan om deze uit te zetten een app gebruiken zoals Advanced Task Killer. Die sluit dan weer alle andere draaiende apps af voor je.

Hopelijk helpt dat !
Reputatie 5
Frappant... Mijn vriendin heeft ook een Wildfire S en sinds drie dagen hetzelfde probleem... Ineens gaat de accu heel snel leeg!!
Reputatie 5
Wel vreemd, lees nu meerdere draadjes over dat een aantal HTC toestellen ineens resetten, of de batt ineens snel leeg is. Mijn vriendin heeft de wildfire S en ineens gaat de batterij nog geen dag meer mee! 

HTC? Update?
hier hetzelfde probleem in huis. 2x htc wildfire s en 1x htc wildfire. echt heel vreemd. wat is er aan de hand?
Reputatie 2
Mijn htc wildfire gaat ook binnen 10 uur leeg, dacht dat het aan de accu lag maar een nieuwe accu geeft het zelfde probleem.
Zou het ook aan mijn sim kunnen liggen die is ook bijna 2 jaar oud. Mvg Mark
Reputatie 5
vreemd.. misschien HTC een onaangekondigde update uitgevoerd? 
Reputatie 2
Hoi,
De batterij van mijn HTC Desire is sinds een week snel leeg.
Heb een nieuwe besteld en die is na 8 uur ook weer helemaal leeg.
Gebruik mijn HTC echt niet veel alleen checkken e-mail en zo nu en dan bellen.

Wie kan mij verder helpen?

Reageer