Beantwoord

Accu HTC snel leeg

Toon eerste reactie

675 reacties

Reputatie 5
@Siebe93
Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Vervelend. 😞 Ik kan op deze manier niet oordelen of het aan de batterij ligt of aan het verbruik. Indien de bovenstaande tips geen resultaat leveren dan kan het aan je batterij liggen. Ik kan jammer genoeg niet zien hoelang je dit toestel hebt (voor de garantie) Dat kun je het beste hier nakijken.
Telefoon inactief en WiFi geven 20 en 22 aan, de apps niet meer dan 13
Cell broadcast staat bij mij aangevinkt in een licht grijze kleur, ik wil dit uitschakelen. Kan dit?
Reputatie 1
Cell broadcast staat bij mij aangevinkt in een licht grijze kleur, ik wil dit uitschakelen. Kan dit?

Als je het wilt uitschakelen dan moet dat kunnen. Tenzij het vinkje niet weggaat, dan is het onmogelijk om het uit te schakelen. Of je moet heel moeilijk doen en een factory reset doen em daarna de t-mobile software niet installeren. Maar daar zit je niet op te wachten..
Reputatie 1
Mijn HTC one S heeft sinds 1 week veel last van een lege accu.
De laatste dagen word het steeds erger. 'S ochtends rond 9u haal ik hem uit de oplader (100%) de ene keer is die al na 4 uur leeg de andere keer binnen 6 a 7uur. Daarnaast doe ik er vrij weinig mee. Alleen 3g of wifi staat aan.

Daarvoor kon die altijd makkelijk een dag mee.

Waardoor komt dit? Kan dit liggen aan een software update of is mijn batterij bijna dood?😕

Het kunnen meerdere dingen zijn. Wat altijd helpt is een factory reset (wel even een backupje maken).
Daarbuiten kan het zijn dat je batterij inderdaad kapot is. Ook kan het zijn dat je nog gebruik maakt van een oude simkaart. Dit moet je even aan een van de moderators vragen. En tot slot kan het nog een app zijn die opeens veel gebruikt. Dit wordt ook verholpen met een fdactory reset, en dan kijken welke app er dan veel energie gebruikt. Succes
Ook ik loop voortdurend zonder telefoon, omdat hij aan de oplader ligt!
Heb sinds 2 jaar een htc wildfire, en de laatste dagen is de accu binnen 6 uur leeg, terwijl er niks veranderd is qua instellingen of netwerk ect.
Ik gebruik de telefoon alleen om te bellen en als er wifi is:mail lezen.
Zou het aan de simkaart kunnen liggen??(lees ik in eerder mail)
Help?!!
Reputatie 1
Heb sinds 2 jaar een htc wildfire, en de laatste dagen is de accu binnen 6 uur leeg, terwijl er niks veranderd is qua instellingen of netwerk ect.
Help?!!

Denk inderdaad je simkaart. Overigens is na 2 jaar de kans er dat de batterij niet meer goed is. Dan zou je een nieuwe moeten bestellen. Ik zou dan een nemen die niet origineel is, omdat je je dan scheel betaald. Probeer eerst even de simkaart. Is namelijk zonde om een batterij te kopen als het daar niet aan ligt
Reputatie 5
Help?!!

Welkom op het T-Mobile forum! Wat vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met de accu van je toestel. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is. Ik zie dat je inderdaad gebruikmaakt van een verouderde simkaart welke voor dergelijke problemen zou kunnen zorgen. Ik stuur je direct een nieuwe simkaart toe. De kosten die aan de nieuwe simkaart zijn verbonden zal ik aan je vergoeden middels een creditnota. Laat je mij even weten of het probleem met de simkaart is opgelost?
"blij" dit forum gevonden te hebben. De problemen komen me heel bekend voor. Heb al reset en 2x een nieuwe accu geprobeerd, helpt niet. Nieuwe sim-kaart proberen ?
Reputatie 4
@robert*

Nou, ja! Je hebt een hele oude sim. Niet verouderd maar oud! 🙂 Ik hoop dat dit het ook is dat scheelt een hoop zoekwerk meteen. Ik heb de nieuwe sim opgestuurd.
Ik heb ook sinds enkele dagen dat de accu van mijn 4 maanden oude (?!) HTC One Mini nog geen dag mee gaat. Ik gebruik hem overdag vrij weinig maar verlies 70% van mijn energie sinds vanmorgen 07:00 uur (nu 12:00 ur)
Dit euvel is pas sinds enkele dagen van toepassing. Hiervoor kon ik mijn telefoon soms wel 3 dagen zonder opladen gebruiken (doe er idd niet al te veel mee).
Wat kan hier de reden van zijn, en zterker no.. hoe kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt voor de reactie.
Er kan altijd een app zijn die zich behoorlijk misdraagt.... wat zegt het toestel als je kijkt naar het verbruik? er moet iets zijn dat met kop en schouder boven de rest uitsteekt als het gaat om energie verbruik.

Je kunt ook altijd even een fabrieksreset uitvoeren (na het maken van een backup) dan weet je in elk geval dat alle instellingen weer goed staan en vaak lost dat het probleem in een keer op. Als je voelt dat het toestel eigenlijk altijd warm is dan is er iets wat aan het werk is.... ook het constant op de achtergrond controleren op mail, berichten enz zuigt je accu leeg dit geld ook voor alle vrolijke wallpapers die bewegen.....

Vergeet ook niet dat bij dagelijks laden na een jaar een accu achteruit gaat en de levensduur van een lading dan korter en korter zal worden.... hoe snel dat gaat hangt af van de gebruikte accu de een heeft daar eerder last van als de ander.

edit:
Ik merk dat op een heel verkeerde vraag heb geantwoord maar min of meer is dit toch van toepassing.... Ik ga eens kijken of ik het Forum wat duidelijk kan krijgen want dit werkt niet voor mij lolz
Er kan altijd een app zijn die zich behoorlijk misdraagt.... wat zegt het toestel als je kijkt naar het verbruik? er moet iets zijn dat met kop en schouder boven de rest uitsteekt als het gaat om energie verbruik.

Je kunt ook altijd even een fabrieksreset uitvoeren (na het maken van een backup) dan weet je in elk geval dat alle instellingen nweer goed staan en vaak lost dat het probleem in een keer op. Als je voelt dat het toestel eigenlijk altijd warm is dan is er iets wat aan hete werk is.... ook het constant op de achtergron controleren op mail, berichten enz zuigt je accu leeg dit geld ook voor alle vrolijke wallpapers die bewegen.....

Vergeet ook niet dat bij dagelijks laden na een jaar een accu achteruit gaat en de levensduur van een lading dan korter en korter zal worden.... hoe snel dat gaat hangt af van de gebruikte accu de een heeft daar eerder last van als de ander.

Hi John,

Bedankt voor je reactie.

Zoals gezegd gebruik ik de telefoon weinig, en is het gebruik niet verandert in de laatste dagen. Daarnaast is de telefoon enkele maanden oud en lijkt mij nog wat te vroeg om nu al problemen te geven voor wat betreft "verouderde batterij".

Bij energie gebruik staat het volgende:

Android systeem: 57%
Google services: 29%

Bij Android systeem zie ik dat CPU totaal op 2 uur en 7 minuten staat? Kan dit iets betekenen?

Ik snap best dat een back up maken en alles terug zetten naar fabrieks instellingen een optie zou kunnen zijn, echter is er geen verandering geweest in mijn gebruik / instelling / etc etc en kom ik er dan nog steeds niet achter wat ervoor heeft gezorgd dat de euvel is ontstaan. Kan me ook niet voorstellen dat dit is probleem uit het niets is gekomen en nu opgelost zou kunnen worden door een avond te gaan resetten..

Mvg,

Reputatie 1

Je kunt ook altijd even een fabrieksreset uitvoeren (na het maken van een backup) dan weet je in elk geval dat alle instellingen nweer goed staan en vaak lost dat het probleem in een keer op. Als je voelt dat het toestel eigenlijk altijd warm is dan is er iets wat aan hete werk is.... ook het constant op de achtergron controleren op mail, berichten enz zuigt je accu leeg dit geld ook voor alle vrolijke wallpapers die bewegen.....

Hi John,

Bedankt voor je reactie.

Zoals gezegd gebruik ik de telefoon weinig, en is het gebruik niet verandert in de laatste dagen. Daarnaast is de telefoon enkele maanden oud en lijkt mij nog wat te vroeg om nu al problemen te geven voor wat betreft "verouderde batterij".

Bij energie gebruik staat het volgende:

Android systeem: 57%
Google services: 29%

Bij Android systeem zie ik dat CPU totaal op 2 uur en 7 minuten staat? Kan dit iets betekenen?

Ik snap best dat een back up maken en alles terug zetten naar fabrieks instellingen een optie zou kunnen zijn, echter is er geen verandering geweest in mijn gebruik / instelling / etc etc en kom ik er dan nog steeds niet achter wat ervoor heeft gezorgd dat de euvel is ontstaan. Kan me ook niet voorstellen dat dit is probleem uit het niets is gekomen en nu opgelost zou kunnen worden door een avond te gaan resetten..

Mvg,

Dan heb je het toch mis. Een factory reset kan wel degelijk zulke problemen oplossen. Het hoeft niet zo te zijn dat jij iets anders hebt ingesteld. Dit kan ook vanzelf zijn gegaan. Heb je wel de laatste software update? (4.4.2 volgens mij). Ook kan je simkaart verouderd zijn. Dit is denk ik het probleem als ik je klacht hoor dat het uit het niets is gebeurd. Neem even contact op met een T-mobile moderator, en die kan dit voor je checken. Succes
Reputatie 6
Hallo HTConemini2014

Vervelend dat de accu zo snel leeg is. Om te controleren of het niet ligt aan een app die ervoor zorgt dat jouw batterij ongemerkt leegloopt, kun je een fabrieksreset doen en daarna controleren of de batterijduur verbeterd. Uiteraard kun je daarna eventueel jouw backup terugzetten. Je kunt in onze toestelhulp vinden hoe je een reset uitvoert. Ik hoor het graag van je!
57% puur voor hete systeem is veel te veel.... het lijkt erop dat GooglePlay services helemaal los gaat op je toestel.... Zoals hierboven is aangegeven, KAN een verouderde simkaart daar ook deels voor verantwoordelijk zijn. En Zeker als je een upgrade uitgevoerd heb moet je altijd een reset uitvoeren.

Je hoeft natuurlijk niets te doen, echter heb je denk ik zelf al ontdekt dat het niet vanzelf beter word en er is simpelweg geen andere oplossing behalve alle apps wissen, alle updates (niet Android want dat is niet mogelijk) verwijderen en kijken of het dan na een vernieuwde update actie beter gaat.....

Ik durf te beweren dat na een fabrieksreset en het terug zetten van een backup je weer helemaal blij bent.
57% puur voor hete systeem is veel te veel.... het lijkt erop dat GooglePlay services helemaal los gaat op je toestel.... Zoals hierboven is aangegeven, KAN een verouderde simkaart daar ook deels voor verantwoordelijk zijn. En Zeker als je een upgrade uitgevoerd heb moet je altijd een reset uitvoeren.

Je hoeft natuurlijk niets te doen, echter heb je denk ik zelf al ontdekt dat het niet vanzelf beter word en er is simpelweg geen andere oplossing behalve alle apps wissen, alle updates (niet Android want dat is niet mogelijk) verwijderen en kijken of het dan na een vernieuwde update actie beter gaat.....

Ik durf te beweren dat na een fabrieksreset en het terug zetten van een backup je weer helemaal blij bent.

Goedemorgen,

zoals ik gisteren wellicht heb laten doorschemeren was ik wat sceptisch maar heb gister avond toch maar de back up gedaan en een update erop gezet. Vooraslnog lijkt het probleem met de batterij opgelost te zijn.

Bedankt voor jullie tips en info.

Mvg,
Reputatie 5
Fijn om te lezen dat het is opgelost dankzij de tips van JohnH en Dutchless. Een fabrieksreset kan inderdaad wonderen verrichten! 😃
Ik heb een paar jaar oude HTC Desire. Nu merk ik ook dat de batterij steeds sneller leeg gaat. Nu heeft dat natuurlijk ook met de ouderdom van de batterij te maken, maar als ik de simkaart eruit haal, gaat hij gewoon lang mee, ook als ik er veel mee internet en zo (via wifi). De simkaart die ik heb heb ik ook al jaren. De Cellbroadcast functie heb ik al uitgezet. Maakt een oude simkaart echt zoveel verschil?
Soms wel, de radio kan soms niet optimaal werken waardoor er meer energie verbruikt word. Vaak gaat de accu veel langer mee als je naar bijvoorbeeld 2G overschakelt dat werkt een stuk zuiniger maar heeft wel als bijwerking dat je dataverkeer (internet) minder snel is.

Je kunt altijd in een T-Mobile winkel je kaart laten nakijken en eventueel omwisselen voor een mooie glimmende nieuwe 🙂
Reputatie 5
@Sjans ik zie dat je vandaag een nieuwe simkaart hebt geactiveerd in onze T-Shop. Ben erg benieuwd of dit je probleem heeft verholpen. 🙂
Het is belangrijk de accu het werk te laten doen. Met andere woorden: zorg ervoor niet eerder op te laden dan dat de accu voor minder dan 10 procent vol is. Dat geldt nl ook voor labtops. Met telefoons zal het niet anders zijn.
Dan moet de accu wel aan blijven. Mijn HTC One a9s valt vaak (bijna altijd) uit rond de 20%.
Van de week zelfs blijven hangen tijdens het uitvallen en toen moest ik alles weer opnieuw installeren, verifiëren en instellen...
Ook heb ik nu een schermoverlay probleem...

Wat mijn HTC ook 9 vd 10x zegt is dat ik de originele oplader moet gebruiken blablabla... Maar die gebruik ik dus ook.

Al met al word ik knettergek van deze gsm 😖
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Griebs,

Het klinkt alsof jouw telefoon ter reparatie aangemeld moet worden, omdat het hier zeer aannemelijk is dat het een hardwarematig probleem betreft.

Als het toestel bij ons is aangeschaft, kun je deze stappen aanhouden om het toestel aan te melden. De reparatiedienst gaat dan voor je kijken waar de oorzaak zit en dit voor je oplossen. Je ontvangt ook bericht van hen wanneer zij hun onderzoek hebben uitgevoerd.

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het ons gerust weten, dan helpen we je verder!
Ik heb dit probleem al vanaf dat ik hem heb. Dacht dat het gewoon aan HTC lag...
Heb hem indd bij jullie aangeschaft...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Griebs,

In dat geval raad ik je dan inderdaad aan om het toestel alsnog ter reparatie in te leveren. Een telefoon hoort, ongeacht het merk, niet bij 20% al uit te vallen. Daar lijkt echt iets fout te zitten in de hardware.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het weten en alvast succes!

Reageer