Vraag

accu HTC Wildfire van de een op de andere dag snel leeg

• 14 mei 2013
  • 2 reacties
  • 323 Bekeken

Hallo,
Ik ben niet de enige met het volgende probleem. Ongeveer een maand geleden is de batterij van mijn Wildfire vreselijk snel leeg (binnen ongeveer 6 uur, voorheen ruim 2 dagen). Een nieuwe batterij aangeschaft, maar dat heeft het probleem niet verholpen.
Ik heb op diverse fora en ook hier binnen verschillende topics gelezen dat het aan het netwerk van T-Mobile ligt. De oplossing zou zijn in het aan- en uitzetten van NL-Alert. Helaas lukt het mij niet om NL-Alert aan te zetten. Als ik de instructies van de site van NL-Alert opvolg, krijg ik de melding dat kanaal 919 al is opgeslagen. De lijst met kanalen is echter helemaal leeg. Wie o wie kan mij helpen? Ik ben overigens ook bij de T-Mobile shop in Gorinchem geweest, maar daar werd ik met een kluitje het riet in gestuurd. Dit probleem was hun niet bekend, ik moest maar een nieuwe batterij kopen, toestel resetten (heb ik dan nog wel dezelfde pincode nodig om de telefoon aan te zetten????????) of het toestel opsturen. Allemaal oplossingen die hier op het forum al zijn geprobeerd, zonder resultaat.

2 reacties

Reputatie 5
@norma1967 wat vervelend dat je problemen ervaart met je HTC accu. Ik zie dat je een oude simkaart bezit welke voor problemen kan zorgen. Ik stuur je een nieuwe toe. Laat je even het resultaat weten? 🙂
Dank je wel voor je reactie Tom. Het probleem wat ik had, ligt niet aan mijn sim-kaart. Het was het ondertussen welbekende probleem van de update van het netwerk ivm NL-Alert. Jammer genoeg heb ik geen antwoord gekregen op mijn vraag. Ik ben eigenwijs aan de slag gegaan en heb niet het kanaalnummer van NL-Alert ingevoerd, maar 917. Toen kwam NL-Alert wel in de kanalenlijst. Vervolgens de overige instructies van een forumlid (niet zijnde een T-Mobile operator) opgevolgd en het probleem is verholpen. Misschien een idee om de medewerkers van de shops in te lichten?

Reageer