Beantwoord

accu LG optimus black P970

Ik heb sinds oktober 2011 een optimus black (p970). Nu heb ik een probleem die eigenlijk vanaf begin al gaande is maar nu wordt het toch echt super irritant.

Namelijk, de accu gaat maar maximaal mee voor 10-12uur. Bij de maximale duur heb ik wifi en gps uit, schermbeveiliging aan op 30 sec en contrast display op automatisch (meestal allerlaagst dus). Alle apps staan uit, en de telefoon wordt alleen gebruikt voor whatsapp, sms en af en toe bellen.

Dit is toch niet normaal?

Als ik wel wifi en soms gps aan heb staan, en een youtube filmpje kijk mag ik geluk hebben als ik de 6-8 uur haal.

Ik weet dat de batterij niet lang mee zou gaan maar 2x opladen op een dag is wel erg veel en vermoeiend!

Zijn er nog meer mensen die dit probleem herkennen?

Ik heb al wel elders gelezen dat meerdere mensen hier problemen mee hebben en dat t-mobile bij sommige deze ook al heeft verwisseld. Kan ik hiervoor ook in aanmerking komen? En wat is dan de gang van zaken?
icon

Beste antwoord door Michel_1 8 mei 2012, 15:15

@VicTrader
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Wat vervelend dat je batterij zo snel leeg is. Je hebt 12 maanden garantie op je batterij dus ik heb dit doorgestuurd naar de reparatie afdeling die zorgen dat je een nieuwe batterij opgestuurd krijgt. Mocht een nieuwe batterij niet hebben geholpen dan kun je nog kijken naar deze tips om batterij te besparen.
Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 7
@VicTrader

Wat vervelend dat je batterij zo snel leeg is. Je hebt 12 maanden garantie op je batterij dus ik heb dit doorgestuurd naar de reparatie afdeling die zorgen dat je een nieuwe batterij opgestuurd krijgt. Mocht een nieuwe batterij niet hebben geholpen dan kun je nog kijken naar deze tips om batterij te besparen.
Ah, dat klinkt goed!

Ik hoop dat ik de batterij snel mag ontvangen en dat deze beter werkt.

bedankt alvast!
Ik heb (helaas) precies hetzelfde probleem met de accu... Al diverse malen een reset uitgevoerd maar helaas geen verbetering.... Kan ik hiervoor contact opnemen met T-mobile?
Reputatie 7
@Ray1973

Ik heb voor jou ook een nieuwe batterij aangevraagd.

@VicTrader
Heb je de batterij inmiddels al binnen? En heeft het geholpen? 🙂
Thanks Michel!

Ik laat 't even weten als ik 'm binnenkrijg.

mvg.Raymond.
Hoi,

Ook ik heb deze problemen met de accu. Heb alle geprobeerd.(JuiceDefence etc.). Maar binnen 7 a 8 uur Batterij leeg. Geen overdreven gebruik. af en toe email, whats app. krantje lezen. Denk toch dat het met de kwaliteit van de accu te maken heeft.

ps.

LG aangeschaft vorig jaar november.
Ik ben zeer tevreden over de functies en mogelijkheden over deze telefoon! Zeer gebruiksvriendelijk, alleen de duur van de accu valt me zeer tegen...
Ik weet van andere mensen dat de accu's van smartphone's sneller leeg zijn, alleen bij de LG Optimus Black is het wel erg snel naar mijn zin/mening! Wat kan ik hier aan doen?
Groet, Mirjam
Reputatie 7
@rob4all en @Mirjam74
Ik heb jullie ook een nieuwe batterij opgestuurd. Ik zou graag willen weten of dit het probleem verhelpt. 🙂
Michel bedankt, Ik laat het je weten.
Beste Michel_1,

Ik zit met hetzelfde probleem, om maar even bij de andere aan te sluiten.

Groeten Joey
De accu is idd vrij snel leeg, maar sinds vanmiddag wil de accu niet eens meer opladen! Ook niet aan een andere oplader, of in een ander stopcontact... Ook niet na het uithalen van de accu en het terugplaatsen ervan.. Ik heb nog niet eerder oplaadproblemen gehad. De telefoon: een LG optimus black P970 heb ik nog geen half jaar in bezit. Wat kan het probleem zijn? Of ben ik nu al aan een nieuwe accu toe? Dat lijkt met toch niet normaal?

Groeten Proteiny

update: heel raar, de accu lijkt ma een aantal keer de accu te hebben losgehaald nu wel op te laden, maar zowel mijn accu-widget als de status vermeld in de telefoon (onder instellingen) zegt 'ontladen' -- 't is dus niet zoals het hoort, er is toch echt iets raars aan de hand met de accu..
Evenals Mirjam74 ben ik in het bezit van de LG Optimus Black. Zij heeft dat toestel zelfs op mijn advies aangeschaft omdat ik na een paar dagen gebruik zeer lovend was over het toestel. Het probleem van het snel leeg raken van de batterij deed zich in het begin minder voor dan de laatste tijd. Het toestel heb ik in gebruik genomen in februari 2012. Omdat mijn abonnement toen nog niet was ingegaan heb ik de eerste maanden geen gebruik gemaakt van wifi en mobiel internet. Sinds ik dat ben gaan gebruiken (vanaf half april) moet ik regelmatig 2 keer per dag het toestel opladen. Ik kijk geen filmpjes en andere energie verslindende activiteiten laat ik achterwege of heb ik uitgeschakeld. Heeft iemand al ervaring met een in de handel verkrijgbare accu met een dubbele capaciteit? Of heeft iemand een advies waar ik iets aan heb. Bedankt alvast. Groeten, Simon.
@[url=" ??=]rob4all[/url] en @[url=" ??=]Mirjam74[/url]
Ik heb jullie ook een nieuwe batterij opgestuurd. Ik zou graag willen weten of dit het probleem verhelpt. :)

Ik was erg verrast dat er een nieuwe accu gisteren bij de post zat!! Enorm bedankt.
Groet Mirjam.
Hallo accugebruikers,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar het wijkt wat af.

Mijn accu redt het van 7 uur 's morgens tot rond 11 urr 's avonds.

Dan gaat mij P970 aan de lading.

Er is echter een nieuw probleem bijgekomen.

Vorige week heb ik een update gedaan naar 2.3.4 en sindsdien wil hij niet goed laden.

Ik weet niet of het een stekkerprobleem of een softwareprobleem is.

En ja ik heb al verschillende aansluitsnoeren geprobeerd.

Vandaag bijvoorbeeld was de accu rond het middaguur bijna leeg.

Met verschillende snoertjes aangesloten.

Hij wil niet bijladen.

Kom ik een paar uur later terug en de telefoon is uitgegaan, accu leeg.

Maar nu het wonder.

Na het uitgaan is de P970 wél weer gaan laden.

Ra, ra hoe ka dit.

Hein
Reputatie 7
@All
Voordat ik nog meer nieuwe batterijen uitstuur wil ik graag weten van Mirjam74 of de nieuwe accu verschil maakt.

@Mirjam74
Wil je laten weten of je verbetering merkt met de nieuwe accu? 🙂
Ik heb de nieuwe accu nu een paar dagen in m'n bezit! Helaas merk ik niet echt heel veel verschil qua duur tijdens gebruik...
Hij is wel sneller/eerder vol tijdens het opladen! Ik laad nu de ene accu op en verwissel ze dan! Dus ik ben er wel erg blij mee!
Reputatie 7
@Mirjam74
Bedankt voor je snelle reactie! 😃

@All
Hieruit kan ik wel concluderen dat de batterij niet defect is maar dat dit toestel de batterij zwaar belast. Ik wil iedereen toch adviseren om deze tips te volgen.
Ook ik heb een nieuwe accu mogen ontvangen. Nog bedankt daarvoor. Heb dezelfde ervaring als Miriam.

Misschien de capaciteit van de accu te klein?
Hallo

Ik ben er even dieper ingedoken.

Met 2.3.4 laadt de accu alleen als de P970 uit staat.

Ik zou haast weer naar de vorige software teruggaan, maar het toetsenbord en het wijzigen van tekst is in 2.3.4 veel beter.

De accu.

Vandaag kreeg ik om 21.30 de mededeling dat ik de accu moet laden, 07.00 aangezet

Hele dag WiFi aangehad, telefoon niet gebruikt op 3 SMSjes na.

Ik gebruik Easy Battery saver

Ho, ho ho. Ik lees net de tips. Email synchronisatie staat bij mij de hele dag aan.
Reputatie 7
@rob4all
Goed om te lezen dat je de batterij ook ontvangen hebt. Nu kun je de tip van Mirjam74 volgen en twee batterijen opladen en mee nemen zodat je ze kan wisselen 🙂.

@Hein-optimist
Je kan ook kijken of Juice Defender beter werkt en dan WiFi uit zetten. Je WiFi blijft altijd aan staan maar als je 3G gebruikt in combinatie met Juice Defender dan wordt je 3G verbinding uit gezet als je beeldscherm uit staat. Easy batterij saver doet dit ook het is net wat je fijner vindt. 🙂
@Michel_1, ik heb de accu ook ontvangen, hartelijk dan hiervoor. Ik ga met de aangegeven tips aan de gang en laat het nog weten.
@Michel_1

Het is nu na 4 uur en ik zit op <15% batterij met nu Juice Defender aan en vanaf 7 uur vanmorgen WiFi en GPS aan.

Ik denk dat ik de telefoon beter op kan sturen voor reparatie, want het fototoestel doet het niet (activiteit Camera in applicatie camera reageert niet.), maar als ik de camera via GPS Essentials activeer dan doet hij het wel.

Geef me maar advies wat ik het beste kan doen.
Reputatie 7
@Hein-optimist
Als je toestel meer problemen begint te vertonen dan kun je toestel inderdaad nu beter ter reparatie aanbieden.
Ik heb een vraag nameijk wat kan ik doen als mijn telefoon om de 2 weken stuk gaat en dat ik hem om de week moet opsturen voor garantie en dat er maar geen oplossing komt. Is er een mogelijkheid dat ik mijn telefoon om kan ruilen want ik heb uitgerekent dat ik met deze telefoon 2 jaar moet en als ik hem om de 2 weken moet opsturen dan houdt ik van de 2 jaar ong 6 maanden over. en dan betaal ik dus 18 maanden voor NIKS. Ik heb opgezocht en LG heeft al bekend gemaakt dat er een fout is begaan bij het maken van de home-button van de telefoon.

ps: verwijder dit bericht niet weer zoals bij de andere. Als je geen oplossing hebt moet je dat gewoon zeggen en niet het bericht verwijderen

groetjes.
Ook de accu van mijn LG optimus black is zeer snel leeg. Heel vervelend als je net je telefoon nodig hebt.
Ik heb ook al Juice defender geactiveerd, maar heeft weinig effect. Jammer, is een heel fijne telefoon.

Reageer