Beantwoord

accu LG optimus black P970

Toon eerste reactie

60 reacties

Reputatie 4
@ Roberto71

Welkom op het T-Mobile forum! :)

Wat vervelend zeg! 😞 Wordt je toestel nog wel herkend op het moment dat je hem aan je computer koppelt. Via deze link staat stapsgewijs hoe je eventueel nog een back up kunt maken van het toestel. Indien het toestel niet meer wordt herkend kan je een reparatieprocedure in gang zetten.
Goedemorgen,

Ik heb een lg optimus L9 en heb ook problemen met de batterij.
Paar weken geleden had ik mijn mobiel 's avonds helemaal opgeladen en de volgende ochtend had mijn mobiel nog 4% over. Heb mijn mobiel gereset. Maar dat heeft ook niet geholpen. Ik gebruik ook allerlei app killers en sluit altijd de apps goed af.

Hoe regelen we dit verder?

Mvg. Lisanne de Vries
Reputatie 5
@ldv2311 wat vervelend dat je accu snel leeg is! Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Ik heb een LG970 sinds half febr. 2012. Nou niet het allerfijnste apparaat, maar dat terzijde. De accuduur van dit toestel is waanzinnig kort. Soms zelfs 2 of 3x per dag bijladen, terwijl ik het toestel nauwelijks gebruik. Nu zag ik op deze site dat er wel meer mensen zijn met dit probleem. Maar de laatste 2 a 3 maanden lukt het vaak niet om het toestel op te laden. Toestel maar weer resetten en dan lukt bijladen meestal wel weer. Echter de laatste tijd duurt het opladen steeds langer. Het kan wel 3 uur duren voor de accu weer vol is. Is hier sprake van een accu die is versleten of is er mogelijk iets anders aan de hand. Gezien de vele klachten denk ik dat het aan de accu ligt, maar alvorens aan een andere accu te denken zou ik graag hier meer over weten. Dank bij voorbaat.
Theo Janssen
Reputatie 4
@ Giraf

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat bovenstaande situatie voor frustratie zorgt.. Bedoel je met het toestel resetten dat je de fabrieksinstellingen hebt herstelt? Indien dat niet het geval is dan zou ik je aanraden om dit te proberen. Via deze link zie je stapsgewijs hoe je dit kunt doen. Heb je toevallig ook de mogelijkheid om een andere accu in het toestel te proberen? Op die manier kunnen we namelijk achterhalen of het probleem met de batterij te maken heeft. Laat maar even weten of het is gelukt!
Ik heb ook een LG Optimus Black P970 en deze batterij gaat ook zeer snel leeg.
Volledig opgeladen 's ochtends, 's middags is deze nog maar rond de 20%.
Ik doe niks met de telefoon, staat alleen aan om gebeld te worden..

Verschillende (harde) resets uitgevoerd maar helaas geen resultaat.

Wat kan ik hieraan doen?
Reputatie 5
@ehofte

Vervelend om te zien dat de batterijduur zo kort is. Heb je zoals mijn collega Willem al heeft aangegeven het toestel een keer helemaal teruggebracht naar de fabrieksinstellingen? Dit kan eventuele problemen wel eens verhelpen, dit gaat dan vooral om instellingen die eventueel gewijzigd zijn waardoor de batterijduur afneemt. Mocht je dit al hebben uitgevoerd dan zou ik je willen vragen of je in de mogelijkheid bent een andere batterij in het toestel te plaatsen om na te gaan of het daadwerkelijk aan de batterij ligt.
Ik heb sinds 2011 een LG optimus P970. Zeer tevreden over. In juli had ik ineens problemen met het toestel. Wilde niet meer goed funtioneren als ik hem van de stroom afhaalde. Heb gevraagd in de winkel of het een batterij of een toestelprobleem was omdat de indicator aangaf dat de batterij vol was. Echter zodra ik de stekker uit het stopcontact haalde bleef het toestel alleen maar knipperen. Teruggestuurd gekregen met een nieuwe update en de mededeling dat het toestel gerepareerd was. Dat was helaas niet het geval, het probleem was niet opgelost. Weer opgestuurd. Nu teruggekregen met de mededeling dat de batterij stuk was. Nieuwe batterij gekocht en het toestel doet het weer. Echter, door de nieuwe software zijn er ongevraagd een heleboel applicaties bij gekomen. Waar ik met mijn oude batterij 2 dagen zonder laden kon doen, mag ik nu blij zijn met een halve dag. Ik ben niet technisch of handig met allerlei software en het lukt mij niet om alle ongebruikte app's te verwijderen. Ben al naar de winkel geweest maar daar kunnen ze niets, behalve abonnementen verkopen. Ik gebruik continu een taskkiller, heb  de GPS al uitgezet, schermverlichting op minimaal, gaat na 10 sec niet gebruik al uit. Toch doet het toestel iets zodra ik van locatie verander. In huis is de batterijduur langer dan wanneer ik op pad ben, dan blijven er echt nog maar een paar uurtjes over.Ben hier heel verdrietig over want ik vind het een fijn toestel. Wie weet een oplossing?
Ook ik heb hetzelfde probleem 2x p dag opladen...
Reputatie 5
@Kerry Welkom op het T-Mobile forum en excuses voor de late reactie.

@robje76

Wat vervelend om te lezen dat jullie dit probleem ervaren. Ik begrijp dat de batterij nog steeds snel leeg is ondanks een fabrieks reset en de aanschaf van een nieuwe batterij. Wellicht dat een app zoals Juice Defender de batterijduur kan verbeteren? Zouden jullie dat eens willen proberen?

Reageer