Beantwoord

Accu Sony Xperia T snel leeg bij WiFI aan

Halo, Ik heb Sony Xperia T. Als ik WiFI aanzet, loopt de batterij snel leeg, ondanks dat deze is niet in gebruikt (scherm is uit en stand by). Binnen 2 uur resteert de capaciteit van de accu nog 30-40%. De achterkant van het toestel (ter hoogte van 2/3 vh toestel) is warm.  Het toestel is pas een paar maanden oud en bijna niet gebruikt. Bijna alle applicaties zijn uitgezet. Contact gehad met de klantenservice,  Het is mij aangeraden om dit toestel te laten repareren,
Wat zal de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door JohnH 14 januari 2014, 17:20

Dat is nu juist waarom je hem ter reparatie moet aanbieden, om te kijken wat er aan de hand is.

Zonder een diagnose los te laten op het toestel kun je nu eenmaal niet zomaar even zeggen wat er aan de hand is. Meestal als het toestel warm word is hij erg druk bezig met iets. Dat iets kan van alles zijn, een app maar eer kan ook een defect zitten in de hardware.

Het enige wat je zelf kan doen om te kijken of het een software probleem is wat is ontstaan na installatie van een app is het toestel terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Je bent dan wel alles kwijt maar er staan geen " vreemde"  dingen meere op.

Als dan nog steeds het zelfde probleem optreed weet je vrijwel zeker dat er een hardware defect is.  Werkt echter alles wel normaal dan is een van de geinstaleerde apps de boosdoener.
Bekijk origineel

4 reacties

Dat is nu juist waarom je hem ter reparatie moet aanbieden, om te kijken wat er aan de hand is.

Zonder een diagnose los te laten op het toestel kun je nu eenmaal niet zomaar even zeggen wat er aan de hand is. Meestal als het toestel warm word is hij erg druk bezig met iets. Dat iets kan van alles zijn, een app maar eer kan ook een defect zitten in de hardware.

Het enige wat je zelf kan doen om te kijken of het een software probleem is wat is ontstaan na installatie van een app is het toestel terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Je bent dan wel alles kwijt maar er staan geen " vreemde"  dingen meere op.

Als dan nog steeds het zelfde probleem optreed weet je vrijwel zeker dat er een hardware defect is.  Werkt echter alles wel normaal dan is een van de geinstaleerde apps de boosdoener.
Thanx voor het advies. Ik heb de instelling het toestel terug gezet naar de fabrieksinstelling en de geheugenkaart (was van mijn oude toestel, incl de oude data)  opnieuw geformateerd. Na 1 uur op WiFI en opnieuw applicaites schoon geïnstalleerd (niet uit, back up) is de accu capaciteit nog steeds 88% 
Blijkbaar ligt het probleem op een vastgelopen applicatie die ooit op mijn oude sd-kaart stond.
Das geweldig!

Het nadeel van Android is dat er veel heel beroerde apps in omloop zijn..... blijkbaar had jij er eentje een onderkomen gegeven op je toestel.

Ik ben blij dat het geholpen heeft en bedankt dat je het even heb laten weten !!
Reputatie 4
@ eddy030

Super! Fijn dat het advies van JohnH het probleem heeft opgelost! 😃

Reageer