Beantwoord

Acer Z220 geluid kraakt

• 28 januari 2017
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

Ik heb een Acer Z220 waarmee ik af en toe film bij een concert maar als ik het dan terug kijk en beluister hoor je alleen maar gekraak. Mijn vader filmt dan ook en bij hem is het dan wel goed. Hij heeft een Samsung. Kan het er mee te maken hebben dat mijn mobiel niet zo'n sterke microfoon heeft?? Wie kan mij hier mee helpen met wat ik moet doen?
icon

Beste antwoord door KoenM 29 januari 2017, 03:51

Hoi ArantxaFoks,

Welkom op het forum!

Dit heeft inderdaad te maken met de soort microfoon die een fabrikant gebruikt. Vooral bij telefoons die in een lager segment zitten qua prijs, worden minder goede onderdelen gebruikt. Daarvoor zal (hard) geluid inderdaad vaak niet goed gefilterd kunnen worden. Een oplossing voor heb ik niet echt, maar je moet ervoor zorgen dat het harde inkomende geluid ietwat gedempt wordt. Je zou iets van een dunne panty over de microfoon kunnen plaatsen, dit dempt het inkomende geluid wellicht iets.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Hoi ArantxaFoks,

Welkom op het forum!

Dit heeft inderdaad te maken met de soort microfoon die een fabrikant gebruikt. Vooral bij telefoons die in een lager segment zitten qua prijs, worden minder goede onderdelen gebruikt. Daarvoor zal (hard) geluid inderdaad vaak niet goed gefilterd kunnen worden. Een oplossing voor heb ik niet echt, maar je moet ervoor zorgen dat het harde inkomende geluid ietwat gedempt wordt. Je zou iets van een dunne panty over de microfoon kunnen plaatsen, dit dempt het inkomende geluid wellicht iets.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!

Reageer