Beantwoord

Achterkant Xperia Z laat los

Bij mijn toestel en bij meerdere toestellen op een ander forum komt het volgende defect naar boven: de achterplaat/achterkant laat iets los. Dit kan je bij mijn toestel een beetje zien op de hoek van het toestel aan de kant waar de camera zit. Nu zit ik dus met het volgende dilemma of het toestel opsturen en heel wat weken kwijt zijn (onderdelen slecht beschikbaar heb ik gelezen op tweakers). Of gewoon zo doorlopen en niet nat laten worden. Ik betwijfel of het toestel nog waterdicht is. Het water kan dus via zo'n hoek naar binnen terwijl alle klepjes dus gewoon dichtzitten.

Het betreffende topic op XDA ivm het omhoogkomen van de backplate/glas: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2304680.

Ook met fotos van gebruikers die dit ook hebben. Reparatie lijkt eigenlijk weinig zin te hebben omdat het de lijm is die loslaat. Nu is dus de vraag of Sony van dit probleem op de hoogte is/komt en sterkere lijm gaat gebruiken en of het servicecentrum ook ingelicht wordt. Misschien dat dit probleem al bekend is bij t-mobile?

Als dit topic in het verkeerde subforum zit graag te verplaatsen door een moderator.
icon

Beste antwoord door kurkdroog 8 augustus 2013, 10:06

Ik zou hem opsturen omdat ik me zou ergeren bij zoiets en ik graag 100% zeker wil dat hij gewoon waterdicht is. Repareren kan best zin hebben omdat het volgens mij nog niet bekend is of het incidenten zijn of dat alle Z's last kunnen krijgen van loskomende achterkanten ( mijn Z heeft het niet en is ook al heel heet geworden ).

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 3
Ik zou hem opsturen omdat ik me zou ergeren bij zoiets en ik graag 100% zeker wil dat hij gewoon waterdicht is. Repareren kan best zin hebben omdat het volgens mij nog niet bekend is of het incidenten zijn of dat alle Z's last kunnen krijgen van loskomende achterkanten ( mijn Z heeft het niet en is ook al heel heet geworden ).
Ik snap dat het alleen opgelost kan worden dmv opsturen. Binnenkort maar even doen. Nu moet ik eerst een reservetoestel op de kop tikken. Jammer dat ik met dit toestel ook weer wat heb, met mijn xperia s heb ik ook genoeg problemen gehad. Maar goed het is niet anders.
Ik heb het zelfde probleem. Bovenin aan de kant van de camera. Ik vertrouw er niet meer op dat hij waterdicht meer is.
Ik heb het probleem ook vraag mij af als je het laat maken of het probleem dan del verholpen is of dat je het probleem gewoon weer zal krijgen.
Volgens mensen op het XDA forum zou het weer terug kunnen komen. Ik ben daarom ook huiverig om het toestel op te sturen. Omdat het euvel misschien weer terug komt.. Daarom hoop ik dat Sony snel op de hoogte komt van dit probleem en een terugroepactie doet en hun productie aanpast.
Oja misschien dat iemand van t-mobile kan reageren? Het is akelig stil aan de t-mobile kant
Reputatie 4
@ R-Stam

Welkom op het T-Mobile Forum!

@ michael1985, hardcorewijker en R-Stam

Mijn excuses voor de late reactie! Ik adviseer jullie om via ons een beroep te doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en niet langer door te lopen met dit probleem. Via deze link kan je een reparatieprocedure in gang zetten en daar vind je tevens ook alle benodigde informatie. Laat je even weten of het is gelukt?
Mensen van T-Mobile: het is zeker niet mogelijk om het toestel om te ruilen. Zodat deze gerepareerd wordt en ik een gerepareerd toestel krijg?
Reputatie 4
@ Michael1985

Het omruilen van het toestel is helaas niet mogelijk! Ik zie dat er inmiddels een reparatieprocedure in gang is gezet voor jouw toestel. Laat nog maar even weten hoe het is afgelopen! 🙂
Toestel opgestuurd met probleem achterkant laat los ben benieuwd hoe veel geduld ik moet hebben...
Reputatie 6
@jorisxperiax

Welkom hier bij ons op het T-Mobile Forum!

Wil je laten weten of jouw probleem na de reparatie is opgelost?
Mijn XperiaZ laat ook los aan de achterkant.

Ik heb hem nu voor de 2e keer opgestuurd! Na de eerste reparatie was meteen duidelijk dat er (nog)stof achter de lens zat en dat het achterkantje weer los liet!!

Beste T-mobile: waarom kan ik nu mijn status nergens terug vinden? 
Toestell is al bijna 2 weken weg!

Joris

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/jorisxperiaz-313676/"

Welkom hier bij ons op het T-Mobile Forum!

Wil je laten weten of jouw probleem na de reparatie is opgelost?

Zie hier onder.....
gr Joris
Reputatie 5
@jorisxperiaz wat vervelend dat je de status van je reparatie niet in kunt zien. Lukt het ook niet om de status via de website van Dynafix op te vragen? Stuur anders even je IMEI nummer via een privébericht, dan vraag ik de status voor je op! Laat het even weten. 🙂
Mijn achterkant laat ook los. Links boven bij de camera alleen nu heb ik het probleem dat mijn witte strookje bij de oplader kant niet meer wit. Hij lag op het nacht kasje en mijn vriendin liet en glas water vale vlak naast mijn telefoon ik haalde hem net optijd weg alleen een heel klein drupeltje heet het witte strookje geraakt waardoor hij direct rolze werd. Kan ik hem nog gewoon ter reparatie opsturen? Want ik ben bang datie straks uitelkaar valt ofzo.
Reputatie 3
Hopelijk kan iemand van T-mobile daar een beter antwoord op geven. Een loslatende achterkant heeft niks met water te maken dus dan zou in mijn ogen de garantie gewoon nog moeten gelden... 

Reageer