Beantwoord

Alarm aansluiten op modem

• 4 maart 2017
  • 7 reacties
  • 710 Bekeken

Kan een alarminstallatie met telefoonkiezer aangesloten worden op het modem?
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 9 maart 2017, 14:40

Even ter aanvulling van Gino, het is extreem afhankelijk van je alarm en welke eisen er nog meer hangen aan het verhaal.

De basis van een melding via de telefoon zou geen probleem mogen zijn (ook niet qua instellingen, er wordt afhankelijk van het systeem gewoon per X min even gebeld met de centrale), maar het is wel afhankelijk van de extra eisen.

Er zijn namelijk alarmen die enkel melden en ter controle elke 5 min. hun status doorgeven aan de centrale, maar er zijn ook alarmen die de lijn controleren. Dat betekent dus of de koperdraad zijn weerstand/spanning heeft en niet geknipt is. Dit soort alarmen kunnen simpelweg niet op een modem daar het modem altijd een afwijkende waarde zal opleveren. Daar komt ook bij dat het nog wel een puntje kan zijn of het modem wel snel en vaak genoeg contact heeft met de masten om de verbinding als 'stabiel' voor het alarm te hebben staan. (Belt het alam of komt er enkel een 'puls').

Het kan, maar het is extreem afhankelijk van het type installatie...

Het voorbeeld van Gino is overigens bij stroomuitval een behulpzame bewaker die langs komt (als we tenminste over een professionele installatie praten) gezien het alarm dan bij de centrale 'stil' afgaat.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hoi MadTulip,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier te zien. :)

We schakelen graag de hulp in van de experts op dit gebied, zou je kunnen aangeven van welke dienst je gebruik maakt? Gaat het hier om T-Mobile Thuis of om 4G voor Thuis? Alvast bedankt voor je reactie. 😉
Issam,

Op dit moment hebben we nog geen T-mobile thuis, we willen echter overstappen. Voordat we dit doen willen we graag weten of de alarminstallatie met telefoonkiezer middels het modem geschakeld kan worden.
Ik heb een vergelijkbare vraag. Ik zou willen overstappen op 4G voor thuis vanwege de hogere snelheden. Echter ik heb ook een alarminstallatie die nu uitbelt vanuit ons vaste telefoonnummer thuis. Dat gaat nu via de ADSL verbinding.
Is het mogelijk het 4G Huawei modem dat meegeleverd wordt daarvoor te gebruiken?

(Ik kan natuurlijk mijn bestaande systeem behouden maar als ik overstap op T-Mobile wil ik mijn huidige abonnement bij KPN graag opzeggen om dubbele kosten te vermijden.)
Reputatie 1
@MadTulip Hoe graag ik je als klant bij T-Mobile wil hebben moet ik eerlijk tegen je zijn. Het is mogelijk, maar je moet wel handig zijn met instellingen. En zelfs dan kan ik de werking niet garanderen. Stel je voor dat de stroom uitvalt dan is ook je alarm weg, ik weet niet of ik je dat wil aandoen. ;)

Groetjes,

Gino
Even ter aanvulling van Gino, het is extreem afhankelijk van je alarm en welke eisen er nog meer hangen aan het verhaal.

De basis van een melding via de telefoon zou geen probleem mogen zijn (ook niet qua instellingen, er wordt afhankelijk van het systeem gewoon per X min even gebeld met de centrale), maar het is wel afhankelijk van de extra eisen.

Er zijn namelijk alarmen die enkel melden en ter controle elke 5 min. hun status doorgeven aan de centrale, maar er zijn ook alarmen die de lijn controleren. Dat betekent dus of de koperdraad zijn weerstand/spanning heeft en niet geknipt is. Dit soort alarmen kunnen simpelweg niet op een modem daar het modem altijd een afwijkende waarde zal opleveren. Daar komt ook bij dat het nog wel een puntje kan zijn of het modem wel snel en vaak genoeg contact heeft met de masten om de verbinding als 'stabiel' voor het alarm te hebben staan. (Belt het alam of komt er enkel een 'puls').

Het kan, maar het is extreem afhankelijk van het type installatie...

Het voorbeeld van Gino is overigens bij stroomuitval een behulpzame bewaker die langs komt (als we tenminste over een professionele installatie praten) gezien het alarm dan bij de centrale 'stil' afgaat.

Sinds een week t-mobile thuis klant. Ben zeer tevreden over de service en werking.

Maar helaas werkt mijn telefoonkiezer van mijn alarm niet op het Zyxel modem.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Werkte wel bij Ziggo, ook via een router/modem

Alvast bedankt,

Rien

Reputatie 3
Badge +2

Welkom bij de club, @rien23 en bedankt voor je lieve woorden! :blush: Om wat voor type alarm gaat dit en wat werkt er exact niet? Ik help je namelijk graag en om je te kunnen helpen, ontvang ik graag meer informatie. Ik zie je reactie graag tegemoet!  

Reageer