Vraag

Alcatel 3088

• 3 juli 2020
  • 10 reacties
  • 850 Bekeken

Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe Alcatel 3088 binnen, en ik kan niet verbinden met de store of Whatsappe.

Mijn toestel geeft de foutmelding “verbindingsfout”. Ik kan wel verbinding maken met internet en youtube doet het ook. Het is vrij vervelend aangezien ik whatsappe niet kan updaten omdat de store het niet doet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

B

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @BarbaTmobile 

Kan je eens in je telefoon instellen en dan bij apps > google play services updates verwijderen en opnieuw installeren of bij apps > Google play store uitschakelen en weer inschakelen.

Edit : ah kaiOS, dat zit anders in elkaar.

Hey Waqqas,

Het is een KaiOS telefoon dus ik heb geen google play store. Het gaat om de KaiOS store.

Ik heb deze nog niet kunnen vinden in de instellingen van de telefoon.

Reputatie 5
Badge +5

Hmm heb eens wat rondgekeken op het internet. De Alcatel 3088 draait op Kai OS, en wat ik kan zien werkt de app store die daar op draait niet altijd even goed. Er zijn een aantal dingen die je zou kunnen proberen. Als eerste zou ik een herstart proberen. Als dat niet werkt zou je het volgende kunnen proberen, wat voor sommige mensen op het internet nog wel eens werkt:

1. Zet de telefoon helemaal uit.
  2. Houd de aan/uit knop en volume omlaag ingedrukt totdat je het Alcaltel logo ziet.
  3. Je zou uiteindelijk in een menu moeten uitkomen. Selecteer met behulp van de volume toetsen “Recovery mode” en klik op de aan/uit knop om dit menu in te gaan.
  4. Kies nu op dezelfde manier “Wipe cache partition”
  5. Wanneer dit klaar is, kies dan voor “reboot”

Probeer nu als de telefoon weer is opgestart nog eens of de store nu wel werkt. Zo niet, dan zou je in datzelfde menu als waar je net “Wipe cache partition” hebt gedaan kunnen kiezen voor “wipe data/factory reset”.

Mocht dit niet werken, dan weet ik zelf ook niet zo goed wat er precies mis is. Ik lees op internet meerdere verhalen van verschillende merken toestellen met dezelfde software die dezelfde problemen geeft.

Laat je even weten of het gelukt is?

-Gilbert

Ik heb helaas geen Volume knop op dit toestel, en nog niet gevonden hoe ik hem in de recovery mode krijg. ik heb hem wel terug gezet in de fabrieksinstellingen, maar dat geeft helaas geen succes.

Reputatie 5
Badge +5

Hmm in dat geval sta ik ook een beetje voor een raadsel. Ik kan namelijk over jouw specifieke toestel niet veel vinden. De instructies die ik eerder gaf was het enige wat ik kon vinden en hier moest ik al Google Translate op inzetten omdat het in het spaans was :sweat_smile:

Dank je wel voor het zoeken, Ik ben zelf ook al een tijdje rond aan het kijken op internet zonder veel succes.

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik ben met de telefoon terug gegaan naar de T-mobile store en heb deze in kunnen ruilen voor een nieuwe telefoon, welke ik vandaag heb opgehaald. De nieuwe telefoon heeft dit probleem ook. Het lijkt er op dat dit probleem bij alcatel of kaios zelf ligt… Ik ga volgende week in ieder geval weer terug naar T-mobile om mijn geld terug te halen.

Hey Kevin,

Ik heb zelf ook 2 telefoons bekeken met het zelfde probleem. Ik kreeg in de winkel mijn geld terug en heb nu een ander toestel.

Hey BarbaTmobile,

Waar is die winkel waar jij bent geweest? Ik heb het vandaag geprobeerd en ik werd weggestuurd. Ik moest de klantenservice bellen die mij weer wegstuurden naar de chat. Wat een oplichterij. Als ze weten dat die toestellen niet werken waarom verkopen ze ze nog?

Bij mij was het nog erger want ze hebben bij het bestellen ook nog eens zonder mij te vragen mijn abonnement verlengd icm met dit belabberde toestel. Ik heb nooit om een verlenging gevraagd

Beste Charki,

Ik werd zelf ook van het kastje naar de muur gestuurd. Online zijden ze dat ik in de winkel moest zijn en in de winkel dat ik online een nieuw toestel moest aanvragen. Ben in totaal 3 keer terug naar de winkel geweest. toen het tweede toestel de zelfde defect had kreeg ik mijn geld terug.

De winkel waar ik was zit in Amsterdam Oost.

Succes en Ik hoop dat ze het snel voor je oplossen.

Reageer