Vraag

Alcatel One Touch valt uit

Reputatie 2
Ik heb een vraag al gebeld met t-mobile maar nog mn problee,.

Ik heb een alcatel one touch X pop 2 dagen oud en hij valt nu al uit. Dit deed hij met mn samsung galaxy ace ook en ik heb een nwe simkaart gehad van T-mobile. Nog steeds valt mn toestel uit, iemand tips? Kan niet aan mn toestel liggen vlg mij.
Help!!

28 reacties

Reputatie 2
tweenie schreef:

Ik heb een vraag al gebeld met t-mobile maar nog mn problee,.

Ik heb een alcatel one touch X pop 2 dagen oud en hij valt nu al uit. Dit deed hij met mn samsung galaxy ace ook en ik heb een nwe simkaart gehad van T-mobile. Nog steeds valt mn toestel uit, iemand tips? Kan niet aan mn toestel liggen vlg mij.
Help!!

Ik bedoel dus dat ik steeds weer mn pincode van de sim moet invullen.
Reputatie 4
@ tweenie

Goed dat je dit even navraagt! Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoeld; moet je de pincode invoeren wanneer je het toestel uit- en weer aanzet? Dat is namelijk de standaard beveiliging die er op een toestel zit. Of bedoel je dat het toestel ongewenst uitgaat (dus uitvalt) en dan je hem dan opnieuw dient op te starten?

Wanneer jouw toestel blijft uitvallen dan zou ik je adviseren om eerst te controleren of de laatst beschikbare software op het toestel staat. Daarnaast kan je ook de fabrieksinstellingen resetten, dit kan het probleem voor jou oplossen. Via deze link kan je zien hoe je dit in een Alcatel toestel kunt doen.

Mochten de problemen blijven bestaan dan is het handig om te weten waar het toestel is aangeschaft. Wanneer er binnen een week een defect opspeelt dan kan je via de leverancier van het toestel een beroep doen op de garantie. Laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 2
Hwb net telefonisch contact gehad met T-mobile ik ga er nu een beveiliging opzetten.
Het ging er dus om dat ik de pincode van mn simkaart moet invoeren, en dan doet hij het weer.
De fabrieksinstellingen heb ik al reset, en ik heb de laatste software erop. Hij valt dus ongewenst uit op zwart scherm en dan kan ik alleen een noodoproep doen.
Het toestel moet goed zijn want ik heb een nwe gehad en de oude deed het ook!
Reputatie 2
Even een update: radar maar waar, thuis valt hij niet uit maar buiten huis veil hij 2 keer uit!
Ik snap er niets van hoor.
Reputatie 5
@tweenie wat vreemd dat het toestel alleen buitenshuis uitvalt. Gebruik je thuis misschien Wifi? Zou je buitenshuis dan eens de gegevensverbinding willen uitschakelen om te kijken of het wat met data te maken heeft?
Reputatie 2
Hai ik gebruik thuis geen wifi radar maar waar als ik data verbinding uitzet zoals nu op vakantie in oostenrijk heb ik wifi aan, data verbinding uit en hij blijft aan!
Reputatie 6
Badge +16
@tweenie

Dat is apart. Zoals je zelf aangaf had je al je toestel naar fabrieksinstellingen teruggezet en de nieuwste software erop gezet. Is er een mogelijkheid om een andere simkaart in jouw toestel te proberen om te kijken of je toestel ook uitvalt als je met een andere simkaart gebruik maakt van mobiel internet buitenshuis? Anders zou je zoals WillemE aangaf je toestel bij je leverancier moeten aanbieden voor een omruiling/ reparatie. 🙂
Reputatie 2
Ik heb het idee dat het aan mn simkaart ligt om dat dit toestel al een keer is omgeruild en mn oude Samsung galaxy ace had het ook. Mijn zoon heeft nu de Samsung en met zijn simkaart gebeurd dit niet.
Reputatie 4
@ tweenie

Hmm erg vreemd! 😞 Zou je eens het volgende kunnen proberen? Kies in je Alcatel toestel voor de volgende stappen:

Instellen > Oproepinstellingen > Andere instellingen > Regioberichten (vink/zet deze optie uit)

Laat je even weten of dit het probleem oplost? Ik ben erg benieuwd! 🙂
Reputatie 2
Heb ik al geprobeerd 😞
Reputatie 4
@ tweenie

En dat heeft dus niet het gewenste effect gehad? Hmm.. wat vreemd zeg! 😞 Wanneer je een andere simkaart in je Alcatel One Touch doet, valt het toestel dan nog steeds uit?
Reputatie 2
Lees eerdere berichten 😉 vandaag telefonisch contact gezocht met t mobile ( weer) ik probeer nog 1 keer andere simkaart anders toestel toch terug naar wehkamp. #wanhopig
Reputatie 4
@ tweenie

Ik begreep uit je eerdere berichten dat de simkaart van je zoon in de Samsung Galaxy Ace geen problemen gaf. Ik doel dus meer op zijn simkaart in plaats van een nieuwe T-Mobile simkaart. Of heeft je zoon ook een T-Mobile simkaart? Heb je dit dus ook al geprobeerd bij het nieuwe toestel? Ik hoor graag van je! 🙂
Reputatie 2
M'n zoon heeft een prepaid man heeft t mobile seinkast . Nu weer nwe simkaart erin hopelijk lag het daar aan ik houd je op de hoogte 😉
Reputatie 2
Denk toch echt dat het aan m'n simkaart lag! Nog steeds gaat het goed zelfs toen ik uit huis was hopelijk blijft het zo !
Reputatie 4
@ tweenie

Dat is goed om te horen! 😉 Ik wens je bij deze een fijn weekend (met een telefoon die niet uitvalt) en zal voor je duimen dat het probleem nu inderdaad definitief is verholpen. Houd ons maar even op de hoogte!
Reputatie 2
Nog steeds doet hij het en ik heb ook weer 3 g bereik als ik buitenshuis ben zonder wifi. Dus lag het toch echt aan m'n simkaart denk ik.
Gelukkig want ik ben blij met m'n toestel
Reputatie 4
@ tweenie

Mooi zo, nu hopen dat dit ook zo blijft! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 😉
Reputatie 2
Ben ik weer: mijn mobiel doet het nog steeds na 2e keer nwe simkaart. Maar nu heeft m'n man hetzelfde probleem ook met een Alcatel ! En tmobile wil geen nwe simkaart sturen ja wel tegen een bedrag van 20 euro! Tmobile beweert dat de simkaart goed is maar met mijn simkaart doet die het in z'n nwe toestel maar met z'n eigen simkaart niet raar hoor dat hij nu zelf die simkaart moet betalen!?
Reputatie 4
@ tweenie

Hmm, dit zou ik graag voor je willen oplossen! Ik kan me namelijk voorstellen dat je niet tevreden bent over de geboden service. Ik wil je daarom vragen om je man even in dit topic te laten reageren met zijn eigen forumaccount. Op die manier kan ik zijn gegevens inzien en kan ik een vervangende simkaart uitsturen. Ik hoor graag van hem!
Reputatie 2
Hoi Willem

Dank voor je reactie, ik was idd zeer ontevreden dus hebben we nog een keer gebeld. Nu kregen we wel een nwe simkaart dus wrs ligt het er maar aan wie je treft aan de telefoon ;-)
Tis nu opgelost maar nogmaals dank voor je reactie.
Reputatie 4
@ tweenie

Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het alsnog is gelukt. Is het probleem bij het toestel van je man ook verdwenen nadat hij de nieuwe simkaart in gebruik heeft genomen? Ik ben erg benieuwd! 🙂
Dit is bekend probleem met Alcatel toestellen, wat helpt is het vragen van je sim pin uit te zetten in het menu beveiliging van je telefoon. Dan merk je niet dat de telefoon zich zelf soms opnieuw opstart en weer naarde poncode vraagt.
Reputatie 4
@ MartijnHouten

Bedankt voor je waardevolle reactie! Ik kan me echter goed voorstellen dat je het liefst wel een code wilt instellen, dit geeft denk ik toch een wat 'veiliger' gevoel. Een nieuwe simkaart bood gelukkig uitkomst voor tweenie dus hopelijk geldt dat ook voor haar man. Mocht dat bij hem niet werken dan kan hij jouw tip mooi uitproberen! 😉
Reputatie 2
Het gaat nog steeds goed hij valt niet meer uit!

Reageer