Android 1.6 'Donut' update voor de G1

Reputatie 2
Wanneer begint de T-Mobile Nederland met het OTA (Over The Air) uitrollen van the 1.6 'Donut' update voor de G1 toestellen? In Amerika zijn ze vorige week al begonnen met het uitrollen van deze update.

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 2
T-Mobile kan al niet eens een simpele firmware update (HTC HERO) binnen een maand uitrollen.
Laatst staan de zogenaamde DONUT update.
Met een beetje geluk/veel zeuren/veel klachten indienen heb je hem in 2010.

Succes!
Reputatie 2
Android 1.5 'Cupcake' hadden ze vrij snel OTA verspreid. Jammer genoeg is voor de G1, alleen voor de Dev versie verkrijgbaar via Google.

HTC geeft wel support direct op hun retail toestellen, maar voor de HERO kun je zeker niet vanaf de HTC site zelf updaten: http://www.htc.com/europe/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671 ipv OTA?

Maar goed, ik heb toch wel goede hoop dat ze 1.6 snel verspreiden, gezien de ervaringen met 1.5.
Reputatie 2
Als ik het goed begrijp is de update reeds gestart: http://www.androidplanet.nl/3230/nederlandse-uitrol-van-android-1-6-donut-begonnen/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nederlandse-uitrol-van-android-1-6-donut-begonnen tis even afwachten dus wanneer je hem binnen zult krijgen.

Edit: helaas inderdaad alleen voor de G1, de andere toestellen moeten nog even wachten...
Reputatie 2
De OTA uitrol is inderdaad begonnen... Dit zal verspreid gebeuren om het zo snel mogelijk te laten gaan... Kan dus wezen dat je volgende week aan de beurt bent!

Voor meer informatie moet je even op www.androidworld.nl kijken!
Hele nuttige site met informatie over android updates e.d.

Ze hebben ook een applicatie voor je android toestel! Heel Handig!
Reputatie 2
Ik vind de uitrol snelheid idd zeer belachelijk langzaam, volgens de geruchten zijn ze al 1 week gelden begonnen met het uitrollen van een update voor een toestel waar ik meer dan 30 euro in de maand aan kwijt ben, je mag toch wel verwachten dat zo een update dan binnen 7 dagen wordt uit gerold of niet ?
Reputatie 2
Wellicht dat een T-mobile moderator hier verdere info over kan geven? Is er al een datum vastgesteld? Of wanneer kunnen we de update ongeveer verwachten?
Reputatie 2
Om mensen nog meer te irriteren:
Laatste gerucht dat ik zag was dat HTC (en dus waarschijnlijk ook T-Mobile) de 1.6 update overslaat en wacht op de 2.0 release.

Wat ik in de afgelopen tijd heb geleerd is dat je niet moet gaan piekeren over een update (ooit eens gedaan met een lg viewty, support was echt * * * en zeuren bij lg leverde al helemaal niets op).

Helaas zullen updates altijd komen wanneer ze komen en niet wanneer wij willen.
Als je toch iets nieuws wilt proberen moet je naar xda of modaco, daar zijn al experimentele roms te vinden met donut op een HERO. Niet dat het nut heeft want bijna niets van de hardware die er toe doet, werkt.

Dus nogmaals, als de update komt hebben we mazzel, komt ie niet dan hebben we pech.
Reputatie 2
Onzin. De G1 wordt maandag volgens schema gepushed.

RD1945 schreef:

Om mensen nog meer te irriteren:
Laatste gerucht dat ik zag was dat HTC (en dus waarschijnlijk ook T-Mobile) de 1.6 update overslaat en wacht op de 2.0 release.

.

Reputatie 2
Aha, dus nu hebben we toch een datum. Hopen dat het niet weer uitgesteld wordt.

Dan is het dus nu nog wachten op de update voor de G2.
Reputatie 2
Wat zijn jullie sneu, zeg.

De uitrol van Donut voor G1 is begonnen dus gewoon ff afwachten. Komt vanzelf.
Voor de Hero zul je waarschijnlijk bij HTC moeten zijn. Atlhans, als je geen G2 hebt. Maar daar zul je ook nog even op moeten wachten...
Reputatie 2
Ik hoop niet dat je mij bedoelt. Het is namelijk niet mijn bedoeling om sneu over te komen. Ik snap best dat we gewoon geduldig moeten wachten (dat staat zelfs nog in mijn bericht).

Ik reageerde alleen maar op het feit dat er ineens wel een datum gegeven werd (was meer verbazing) aangezien er lange tijd vaag werd gedaan (ook door HTC).

Voor de update van de Hero moet je volgens mij ook bij Google zijn, het is namelijk geen nieuwe rom maar een update van Android (zo heb ik het begrepen).
Reputatie 2
Is het pushen vandaag ook daadwerkelijk gestart of gaat het nog wat langer duren?

Lonneke schreef:

Onzin. De G1 wordt maandag volgens schema gepushed.

Reputatie 2
Ik heb nog geen update ontvangen. Ik vermoed dat het dus nog wat langer kan duren!

Jammer dat T-mobile niets laat weten

Robert
Reputatie 6
@ robert114
De Cupcake update werd niet in
Reputatie 2
Mijn broer en ik hebben allebei de G1, hij heeft 1.6 vandaag al gekregen. Ik zit nog te wachten op de mijne.
Reputatie 2
1.6 binnen!
Reputatie 2
Ik heb de update ondertussen binnen. Voor de mensen die de update nog niet binnen hebben: Je kunt je telefoon dwingen om naar een update te zoeken. Dit doe je door in de dialer *#*#checkin#*#* (dus *#*#2432546#*#*) in te voeren. Je kunt nu bij settings --> about phone -->system updates kijken of de update binnengehaald wordt.

Bron:

http://forums.t-mobile.com/tmbl/board/message?board.id=AndroidGeneral&message.id=7631#M7631
Reputatie 2
De OTA (Over The Air) update 'donut' is inderdaad vandaag begonnen. Ik heb hem zelf nog niet ontvangen maar het kan dus elk moment gebeuren voor de mensen die er ook op wachten. Ik hoop op goede verbeteringen!!
Reputatie 2
Mocht je hem nog steeds niet hebben (voor je G1 of Magic) dan kun je (net zoals ik) de update ook handmatig zelf doen:

http://www.androidworld.nl/7903/g1-of-htc-magic-handmatig-upgraden-naar-donut/#more-7903
Reputatie 2
Ik heb vandaag de nieuwe update binnen gekregen en geinstalleerd. Sindsdien loopt mijn telefoon vast zodra ik de zoekfunctie probeer te gebruiken, of de instellingen daarvan via Menu -> Instellingen -> Zoeken probeer te wijzigen. Moet 'm dan ook echt helemaal uit zetten omdat hij continue "Force close" blijft geven.. Bij mij in ieder geval geen soepele update.
Reputatie 2
Nog steeds geen update ondanks dat de check 'succesful' was, meerdere malen zelfs. Blijft maar zeggen dat mijn systeem 'up to date' is....dus niet 1.5.