Beantwoord

Android Radio 3g Dongle

• 24 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 438 Bekeken

Ik krijg de 3g dongle niet werken op de android radio op de laptop doet hij het prima. Tips??
icon

Beste antwoord door Mat_64 25 augustus 2016, 02:04

Welkom op het forum.

Om je goed te helpen is het handig om te vertellen welke 3g dongle je hebt (kan eventueel door middel van foto's). Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord over "de android radio" en weet niet wat je er mee bedoeld, maar als het een op Android draaiend apparaat is kan het heel goed zijn dat de dongle niet werkt met een generieke driver die beschikbaar is op het apparaat. Soms is het mogelijk om alsnog de juiste driver te installeren, helaas is dat niet altijd even makkelijk.
Een andere oorzaak kan zijn dat het apparaat geen volledige USB-aansluiting heeft en alleen gebruikt kan worden on een ander apparaat van stroom (~5V >0,5A) te voorzien (een uitgebreidere beschrijving kan helpen om te bepalen of dat het geval is, in sommige gevallen kan het ook uit foto's blijken).
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Welkom op het forum.

Om je goed te helpen is het handig om te vertellen welke 3g dongle je hebt (kan eventueel door middel van foto's). Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord over "de android radio" en weet niet wat je er mee bedoeld, maar als het een op Android draaiend apparaat is kan het heel goed zijn dat de dongle niet werkt met een generieke driver die beschikbaar is op het apparaat. Soms is het mogelijk om alsnog de juiste driver te installeren, helaas is dat niet altijd even makkelijk.
Een andere oorzaak kan zijn dat het apparaat geen volledige USB-aansluiting heeft en alleen gebruikt kan worden on een ander apparaat van stroom (~5V >0,5A) te voorzien (een uitgebreidere beschrijving kan helpen om te bepalen of dat het geval is, in sommige gevallen kan het ook uit foto's blijken).
Ik ben ook benieuwd wat je precies bedoelt met Android radio.
Je kunt een 3g dongle overigens niet zonder aanpassingen (rooten) op een smartphone aansluiten.
Welkom op het forum.

wat hij bedoeld denk ik dat hij een radio (autoradio) heeft die op het bestuurings systeem van android werkt want ik heb het zelfde probleem
Reputatie 6
Badge +11
Ik zou eerder op XDA-Developers Android Forum zoeken o.i.d. want ik neem aan dat dit niet iets is wat T-Mobile NL verkoopt. Of wel? Om wat voor type apparaat gaat het om mee te beginnen?

Reageer