Beantwoord

APN, hoe stel ik dat in op honor 8x?

• 13 juli 2019
  • 5 reacties
  • 2016 Bekeken

Mijn zoon was gisteren en vandaag met mijn man naar België. Beiden zitten bij T-Mobile, mijn man had prima bereik en kon alles met zijn telefoon, hij heeft een iPhone 8. Mijn zoon daarentegen heeft een Honor 8x en kon helemaal niks meer met zijn telefoon. Terwijl volgens zijn abonnement alles gewoon zou moeten werken de hele EU, weer in Nederland en alles werkt weer. Nu heb ik begrepen dat het kan dat de APN instelling in zijn telefoon handmatig moet worden ingesteld in het buitenland. Klopt dat? en zo ja hoe moet dat dan? Of kan iets anders de oorzaak zijn? Alvast bedankt voor het antwoord:)
icon

Beste antwoord door Folkert 13 juli 2019, 21:28

Beste Sonja,

Als alles in Nederland werkt staat de APN instelling goed. Er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn.
Als je zoon een nieuwe klant is dan kan er nog een tijdelijke blokkade op gebruik in het buitenland staan, morgen zal een moderator er even naar kijken.
Maar begin even met inloggen op Mijn T-Mobile van je zoon en kijk bij Gegevens&Instellingen, Blokkades of alles qua buitenland op Toestaan staat.
Zorg ervoor dat al zijn rekeningen betaald zijn.

Voor de zekerheid kun je hier alle instellingen nakijken.

Laat even weten of je verder komt...

Groet, Folkert
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Sonja,

Als alles in Nederland werkt staat de APN instelling goed. Er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn.
Als je zoon een nieuwe klant is dan kan er nog een tijdelijke blokkade op gebruik in het buitenland staan, morgen zal een moderator er even naar kijken.
Maar begin even met inloggen op Mijn T-Mobile van je zoon en kijk bij Gegevens&Instellingen, Blokkades of alles qua buitenland op Toestaan staat.
Zorg ervoor dat al zijn rekeningen betaald zijn.

Voor de zekerheid kun je hier alle instellingen nakijken.

Laat even weten of je verder komt...

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +18
Beste Sonja,

Nog een aanvulling waardoor ik toch even twijfel of het niet aan de telefoon ligt. Volgens deze site heeft de Honor 8X maar beperkte ondersteuning voor 4G banden in Europa. Toevallig ondersteunt ie wel de Nederlandse T-Mobile banden maar zelfs niet alle KPN, Tele2 en Vodafone banden.
Waar heb je de Honor gekocht?

Aanvulling: Kijk op deze site voor 3/4G ondersteuning in België, hangt nogal af van het hardware versienummer van de telefoon.

Groet, Folkert
Hoi Folkert, hartelijk dank voor het antwoord. Ik heb op het account van mijn zoon ingelogd en buitenland stond idd geblokkeerd 🙈. Daar heb ik stom genoeg nooit aan gedacht. Ik heb nu Toestaan aangevinkt en ga ervan uit dat het probleem opgelost is. Alles gaat via automatische incasso dus alles is betaald, daar ligt het probleem dus ook niet. De link die je stuurde, bedankt, het type zou het moeten doen in België.
Groetjes Sonja.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Sonja,

Fijn dat je het probleem gevonden hebt! Hoop dat volgende keer alles werkt. Zo niet, laat het hier meteen even weten.

Groeten, Folkert
Zeker, maar ga ervan uit dat het nu werkt, dank je, Folkert.
Groet Sonja.

Reageer