Beantwoord

Autocorrectie uitzetten op Xperia XZ

• 30 november 2016
  • 3 reacties
  • 7553 Bekeken

Hallo,

Wie o wie weet hoe ik de woordvoorspellingen kan uitzetten? Deze staat continu in het scherm als het toetsenbord wordt gebruikt, super irritant. Daarnaast geeft ie ook automatische spaties na bv een komma, ook irritant omdat ik gewend ben dit zelf te doen. Ik kan er maar niet aan wennen, ben in staat om mijn oude Z3 weer te gebruiken. Nog meer mensen problemen met dit issue? De software heet trouwens Swiftkey. Is het ook mogelijk om dit te vervangen? Desnoods tegen betaling...

Gr Kevin
icon

Beste antwoord door Skyrider 1 december 2016, 00:28

Autocorrectie uitschakelen in Swiftkey is vrij gemakkelijk 🙂.

Zie: When I press space, SwiftKey keeps choosing a word for me. How do I turn this off?

To turn off autocorrection, follow the below steps:

1. Go into SwiftKey Settings
2. Tap 'Typing'
3. Tap 'Typing & Autocorrect'
4. Uncheck 'Auto insert prediction' and/or 'Autocorrect'

Ik gebruik mijn mobiel in het Engels, dus ik weet niet of er een Nederlandstalige menu is van Swiftkey (met uitzondering van het Woordenboek). Maar indien de plaatjes niet helpen doormiddel van het linkje, dan is er altijd een video ervan hoe je autocorrectie uitschakelt.

https://www.youtube.com/watch?v=-amNfDH4-ac

Vriendelijke groeten,
DBrandsma
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Autocorrectie uitschakelen in Swiftkey is vrij gemakkelijk 🙂.

Zie: When I press space, SwiftKey keeps choosing a word for me. How do I turn this off?

To turn off autocorrection, follow the below steps:

1. Go into SwiftKey Settings
2. Tap 'Typing'
3. Tap 'Typing & Autocorrect'
4. Uncheck 'Auto insert prediction' and/or 'Autocorrect'

Ik gebruik mijn mobiel in het Engels, dus ik weet niet of er een Nederlandstalige menu is van Swiftkey (met uitzondering van het Woordenboek). Maar indien de plaatjes niet helpen doormiddel van het linkje, dan is er altijd een video ervan hoe je autocorrectie uitschakelt.

https://www.youtube.com/watch?v=-amNfDH4-ac

Vriendelijke groeten,
DBrandsma
Autocorrectie is gelukt, echter de twee andere problemen die in mijn bericht staan niet.
Bedankt voor het reageren!
Reputatie 4
Badge +9
Excuses 🙂.

SwiftKey is een toetsenbord applicatie wat (tot zo ver ik weet) niet standaard op eem mobiel word geinstalleerd. Elk toetsenbord applicatie is anders, hoewel je bij vele de indeling aan kan passen.

Je kunt dit dergelijk vervangen als je wilt. Je kunt bijvoorbeeld het volgende zoeken via de Play Store:

- TouchPal
- Swype
- Fleksy
- FancyKey Keyboard
- Go Keyboard
- Touchpal keyboard
- Google Keyboard

En de lijst gaat ook letterlijk door. Klik hier voor een lijst van 'swiftkey' alternatieven. Je kunt ook zoeken naar "toetsenbord" in Google Play Store. Hoewel ik niet zeker weet of elk toetsenbord applicatie een Nederlandse woordenboek bevat.

Ik zie dat standaard Xperia™️-toetsenbord op je mobiel hoort te staan. Dus ik denk dat of jij (of iemand anders) SwiftKey op je mobiel heeft geïnstalleerd.

Het kan zijn dat Xperia™️-toetsenbord nog geïnstalleerd is, maar niet als standaard word gebruikt. Dit kan je wijzigen door naar je mobiel instellingen te gaan, en dan "Taal en Invoer". Daar kun je een standaard toetsenbord selecteren die al geïnstalleerd zijn.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Vriendelijke groeten,
Skyrider

Reageer