Beantwoord

Automatisch contacten bellen

HELP!

Het komt nogal vaak voor (mijn fout) dat wanneer ik mijn telefoon pak, ik de ontgrendel knop en volume knop tegelijkertijd indruk. Hierna gaat de telefoon identificeren en willekeurig iemand uit mijn contactenlijst bellen... Nu is mijn vraag?! Kan ik dit ergens uitzetten zodat dit niet meer gebeurd? Sommige mensen in mijn lijst verwachten namelijk niet gelijk een telefoontje van mij en ik ook niet van hun overigens dus ik hoop dat dit opgelost kan worden en dat ik dan altijd zelf kan bepalen wie ik wel of niet wil bellen! Haha!

Alvast bedankt voor jullie reactie!
icon

Beste antwoord door David 6 juli 2017, 11:52

Hey Babet90,

Ik heb het gelijk even voor je gecontroleerd en begrijp dat dit de functie 'Quick calling' is. Wanneer het scherm uitgeschakeld is kun je dan snel een contact bellen. Dit komt doordat je de volume-omlaag-knop ingedrukt hebt. Daarna komt er een toon en dan kun de naam van een contactpersoon inspreken, dan wordt er automatisch gebeld. Waarschijnlijk gaat het in jouw geval gepaard met een bepaald geluid wat op een naam lijkt en dan wordt er een willekeurig persoon gebeld.

Je kunt dit uitschakelen door in de instellingen even te zoeken naar 'Quick calling' onder Smart Assistance. Daar kun je het vinkje uitschakelen, zodat dit niet meer gebeurt in de toekomst. Scheelt weer een paar ongemakkelijke gesprekken! ;)

Laat je ons weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

10 reacties

Oh ik heb een huawei p10
Reputatie 7
Badge +20
Hey Babet90,

Ik heb het gelijk even voor je gecontroleerd en begrijp dat dit de functie 'Quick calling' is. Wanneer het scherm uitgeschakeld is kun je dan snel een contact bellen. Dit komt doordat je de volume-omlaag-knop ingedrukt hebt. Daarna komt er een toon en dan kun de naam van een contactpersoon inspreken, dan wordt er automatisch gebeld. Waarschijnlijk gaat het in jouw geval gepaard met een bepaald geluid wat op een naam lijkt en dan wordt er een willekeurig persoon gebeld.

Je kunt dit uitschakelen door in de instellingen even te zoeken naar 'Quick calling' onder Smart Assistance. Daar kun je het vinkje uitschakelen, zodat dit niet meer gebeurt in de toekomst. Scheelt weer een paar ongemakkelijke gesprekken! ;)

Laat je ons weten of het gelukt is?
Jaaa het is gelukt dankje! 😁
Reputatie 7
Badge +20
Super! Graag gedaan! 🙂
Ook ik heb dit probleem. Als ik mijn telefoon wil ontgrendelen krijg ik de melding indentificeren en dan wordt er een willekeurig nummer uit mijn adresboek gebeld. Helaas kan ik op Huawei P 10 lite geen optie quick calling vinden. Kunt u mij helpen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet. Hans.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @hthoope

Ik ben zelf geen Huawei expert, maar ik heb het even voor je opgezocht. Zie je wel NFC staan? Als je bij je sneltoetsen de optie NFC uitzet dan zou je hier geen last van moeten hebben. Laat je even weten of het werkt?
GGoedemorgen. Bedankt voor de reactie. Het probleem opgelost via de optie instellingen/slimme assistentie. Ik heb iets uitgeschakeld maar weet niet meer precies wat. Ge zoeken wat er precies is uitgeschakeld en laat het weten. Het was niet de NFC. Die stond uit. Sorry maar ik ben een beetje digibeet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi hthoope,

Fijn dat het toch is opgelost! Bedankt voor het delen van de oplossing ik hoop dat je er geen last meer van zal hebben.
Beste Haar. Als er nog iemand hier een probleem mee heeft met Huawei. Bij mij heb ik het opgelost.
Instellingen / slimme assistentie/ spraakbediening. Snel bellen moet uit staan.
Succes.
Reputatie 7
Badge +20
Super bedankt voor deze oplossing! Ik weet zeker dat andere klanten hier wat aan hebben. 😊

Reageer