Beantwoord

Back-up van nummers en andere gegevens op PC

• 12 juni 2017
  • 5 reacties
  • 895 Bekeken

Voorop gesteld, ik ben een echte digibeet, dus alleen verwijzingen naar linkjes, handleiding etc. zijn voor mij niet afdoende.
Ik zou graag, voor het geval mijn mobiele toestel het begeeft, mijn opgeslagen telefoonnummers (contacten) op mijn pc willen opslaan. En daarnaast ook graag de foto's opslaan.
. Intussen meerdere pogingen ondernoemen, maar het lukt mij niet. Ook wel eens iets met incloud opslaan geprobeerd, maar ook dat lukte niet (ik meen dat Tmobile het incloud opslaan intussen overigens niet meer faciliteert)

Ik gebruik een wat ouder model LG, de Optimus G (LG-E975). En een Window-pc (met Chrome).
Wie kan mij helpen, liefst met simpele instructies? Hoe eenvoudiger, hoe beter.
icon

Beste antwoord door storm91 14 juni 2017, 16:03

Ha Mikemobiele,

Een misschien wat minder omslachtigere manier om het toch naar je pc toe te krijgen:

1. Ga naar je contacten (of ook wel je persoonlijke gouden gids)
2. druk op menu, of ook wel de 3 streepjes naast je home knop helemaal onderaan.
3. een menu opent zich, klik op importen/exporteren.
4. Exporteer je contacten naar het intern geheugen.
5. Klik alle contacten aan die je wilt bewaren (indien alles, links bovenaan het scherm, alles kiezen)
6. Klik op exporteren en klik op ja
7. Geef het een leuk naampje (wel een die je kan onthouden! Bijv. contacten) en dat is gedaan.

Importeren is simpelweg gewoon het bestand op je telefoon zetten en via dezelfde stappen laten importeren.

Nou zijn er 2 manieren om op het op je computer te krijgen, 1 is via de email app, ik weet niet zo gauw welke je gebruikt, maar dit is de basis:
1. ga naar de applicatie bestandsbeheer (standaard app, geel mapje)
2. Kies voor 'Alle bestanden'
3. Klik op intern geheugen
4. Scroll helemaal naar het einde
5. Kies het bestand die je net vernoemd heb (bijv. contacten.vcf)
6. Hou het bestand ingedrukt en klik op delen
7. Klik op de email app die je gebruikt (bijv. outlook, gmail)
8. Verstuur het naar jezelf
9. Je hebt het nu standaard op de mail, wat je ook weer op je pc kan openen en opslaan, zeg gerust als je hier info voor nodig hebt

Via USB:
1. aansluiten hoef ik niet echt te vertellen denk ik?
2. Open deze computer
3. ga naar je telefoon (meestal G genoemd)
4. dubbel klik op intern geheugen
5. Scroll naar beneden tot je bijv. contacten tegenkomt
6. Klik met je rechtermuisknop op het bestand en klik op plakken
7. Ga naar een map waar je het naartoe wil verplaatsen
8. Zeg chakka! Plak! en het bestand staat op je pc.

Mocht het nog niet duidelijk zijn, laat het weten! 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Mikemobiele,

Daar wil ik je dan graag bij helpen! Hopelijk zijn onderstaande stappen duidelijk genoeg? 🙂

Om een back-up te kunnen maken en/of te herstellen is LG PC Suite IV vereist.

1 ► Start eerst LG PC Suite op.
Zorg ervoor dat je LG toestel aangesloten is op de PC met behulp van de meegeleverde USB-kabel.
Kies Extra.

2 ► Kies voor Back-up maken van telefoongeheugen en deze gegevens herstellen.

3 ► Om een back-up van je gegevens te maken, kies je Back-up maken en vink deze aan. Kies daarna OK .

4 ► Kies nu voor Back-up maken.

5 ► De back-up wordt nu gemaakt.
Kies na afloop voor Voltooien.

De back-up is gemaakt!

Het terugzetten van een back-up op je LG toestel

1 ► Kies eerst voor Herstellen en vink deze aan.
Klik op OK.

2 ► Kies de gewenste bestanden om terug te zetten.
Klik weer op OK.

3 ► De backup wordt teruggezet.
Kies Voltooien.

De back-up is teruggezet!

Deze instructies heb ik overgenomen vanuit onze Toestelhulp, hier staan voor heel erg veel toestellen instructies voor dit soort handelingen. Hier wordt het allemaal stap voor stap uitgelegd, dus altijd handig! 🙂

Hopelijk lukt het je op deze manier, maar als je nog vragen hebt voor ons, dan horen we dat graag van je!
Geachte Moderator,

dank voor uw uitgebreide 'handleiding'.
Ik heb de LG suite gedownload en opgestart.

1 ► Start eerst LG PC Suite op.
Zorg ervoor dat je LG toestel aangesloten is op de PC met behulp van de meegeleverde USB-kabel.
Kies Extra.

De mogelijkheid om EXTRA te kiezen of aan te klikken kan ik echter nergens terugvinden. Niet op het LG Suite (start) scherm, noch op mijn middels een usb kabel aangesloten telefoon. Dus helaas moet ik bij stap 1. reeds afhaken.

Overigens hoef ik niet perse over een back-up (of welke term dan ook correct is) te beschikken. Het gaat mij er alleen om dat alle contactgegevens bij nood op mijn pc terug te vinden zijn. Net als de foto's. Als dat op een andere manier dan een backup mogelijk is, dan is mij dat om het even.

mvgr. Mike
Reputatie 4
Ha Mikemobiele,

Een misschien wat minder omslachtigere manier om het toch naar je pc toe te krijgen:

1. Ga naar je contacten (of ook wel je persoonlijke gouden gids)
2. druk op menu, of ook wel de 3 streepjes naast je home knop helemaal onderaan.
3. een menu opent zich, klik op importen/exporteren.
4. Exporteer je contacten naar het intern geheugen.
5. Klik alle contacten aan die je wilt bewaren (indien alles, links bovenaan het scherm, alles kiezen)
6. Klik op exporteren en klik op ja
7. Geef het een leuk naampje (wel een die je kan onthouden! Bijv. contacten) en dat is gedaan.

Importeren is simpelweg gewoon het bestand op je telefoon zetten en via dezelfde stappen laten importeren.

Nou zijn er 2 manieren om op het op je computer te krijgen, 1 is via de email app, ik weet niet zo gauw welke je gebruikt, maar dit is de basis:
1. ga naar de applicatie bestandsbeheer (standaard app, geel mapje)
2. Kies voor 'Alle bestanden'
3. Klik op intern geheugen
4. Scroll helemaal naar het einde
5. Kies het bestand die je net vernoemd heb (bijv. contacten.vcf)
6. Hou het bestand ingedrukt en klik op delen
7. Klik op de email app die je gebruikt (bijv. outlook, gmail)
8. Verstuur het naar jezelf
9. Je hebt het nu standaard op de mail, wat je ook weer op je pc kan openen en opslaan, zeg gerust als je hier info voor nodig hebt

Via USB:
1. aansluiten hoef ik niet echt te vertellen denk ik?
2. Open deze computer
3. ga naar je telefoon (meestal G genoemd)
4. dubbel klik op intern geheugen
5. Scroll naar beneden tot je bijv. contacten tegenkomt
6. Klik met je rechtermuisknop op het bestand en klik op plakken
7. Ga naar een map waar je het naartoe wil verplaatsen
8. Zeg chakka! Plak! en het bestand staat op je pc.

Mocht het nog niet duidelijk zijn, laat het weten! 😉
Dank Storm 91 voor je reactie. En voor het gegeven dat je alle stapjes zo uitgebreid beschrijft. Zelfs voor mij als digibeet is het aardig te volgen.

- het is me gelukt alle foto's (door de hele DCIM in één keer te kopieren en plakken) op mijn pc te krijgen, heb daar nu dus in ieder geval een soort van back-up van.

De contacten is me niet gelukt. Je eerste (van de drie) stappenplan uitgevoerd. En nog een keertje voor de zekerheid, dit bestand een andere naam gegeven. Als ik echter naar Mijn computer ga, G open/aanklik, dan kan ik alleen op intern geheugen klikken. Als ik daar op klik dan krijg ik 2 opties: DCIM en foto's. Foto's is leeg. DCIM aanklikken en dan krijg ik mijn foto's te zien, althans een stuk op 10 bestandjes waar foto's inzitten. De gemaakte bestanden (met de leuke naampjes) krijg ik niet zien. Dus de situatie is exact zo als deze voorheen ook was.

Ga nu op vakantie t/m dinsdag, zal het dan nog een keer gaan proberen.
Reputatie 4
Ah, gezellig, waar ga je precies heen? 🙂 Veel plezier in ieder geval!

Dan weet ik waarschijnlijk al waar het probleem ligt, bij mij stond dit al automatisch goed, dus dan sla je dat over, mijn excuses hiervoor.

Zodra je telefoon is aangesloten komt er iets in je menu (het menutje dat je naar beneden moet slepen om bijv. wifi of 4g aan te zetten).

1. Klik op usb verbinding
2. Klik op lg software

Hierdoor zou je als het goed is alle documenten moeten zien, hetgeen wat jij nu krijgt is het ptp gedeelte, waarin je alleen foto's kan benaderen.

Nu het op lg software staat zou het ook herkent moeten worden door de lg software op je pc.

Reageer