Beantwoord

Batterij besparen en sneller opladen

vraag 1 hoe kan ik me batterij besparen want als ik filmpje kijk is me telefoon in 1 dag leeg
vraag 2 hoe kan ik me telefoon sneller op loaden
icon

Beste antwoord door tribaltim 27 juni 2015, 12:33

Hoi Jansmit12,

Hoe meer je je telefoon gebruikt hoe sneller je telefoon leeg is. Dit gaat bijvoorbeeld al snel met Filmpjes bekijken, spelletjes spelen en dat soort dingen. Dat vergt veel capaciteit van je telefoon en daarom verbruikt je telefoon dan sneller stroom.

Je kan je telefoon sneller opladen door hem op te laden als hij uit staat, danwel in vliegtuigstand te zetten. Hierop maakt hij geen gebruik van functies en zal hij daardoor sneller opladen.

Is je vraag zo enigzins beantwoord?
Groetjes Tribaltim
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Hoi Jansmit12,

Hoe meer je je telefoon gebruikt hoe sneller je telefoon leeg is. Dit gaat bijvoorbeeld al snel met Filmpjes bekijken, spelletjes spelen en dat soort dingen. Dat vergt veel capaciteit van je telefoon en daarom verbruikt je telefoon dan sneller stroom.

Je kan je telefoon sneller opladen door hem op te laden als hij uit staat, danwel in vliegtuigstand te zetten. Hierop maakt hij geen gebruik van functies en zal hij daardoor sneller opladen.

Is je vraag zo enigzins beantwoord?
Groetjes Tribaltim
Reputatie 6
Ik laad mijn telefoon op met de tablet-oplader. Wellicht tussen de oren, maar mijn GSM is binnen 45 min vol, vanaf 20%.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jan,

Goed dat je hier je vraag stelt! Ik zie dat Tribaltim je inmiddels al het een en ander heeft uitgelegd! 🙂 Wat voor toestel heb je? In deze topics voor Android of iPhone vind je allerlei tips om je batterijduur te verlengen. Zou je daar eens naar kunnen kijken?

Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!
Je helderheid naar beneden & je telefoon in vliegtuig stand zetten , dan laad hij sneller op 🙂
Blue tooth uitezetten. `scheelt enorm in energie verbruik.
is uit en heb ook apps die acou berspaart maar me telefoon gaat zelf als hij in me broek zak zit 15 procent in 5 minuten er al af
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jansmit12,

Om wat voor telefoon gaat het precies? Thalina heeft je ook een tweetal topics gegeven over het besparen van je batterij! :)

Zelf sluit ik ook zeer regelmatig de apps af die op de achtergrond draaien op mijn iPhone, dit scheelt ook al behoorlijk!
Samsung galaxy 4 heb ik
Reputatie 4
Badge +5
Dat is een android telefoon dus....
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/tips-om-android-batterijduur-verlengen-249778
Alles goed doorkauwen....:) Zeer goed uitgelegd !
Klinkt eerder alsof de batterij niet goed meer is, 15% in 5 minuten terwijl 'ie nikst in je broekzak? Da's niet normaal.

Hoe oud is je batterij? Ze gaan gemiddeld 300 tot 500 oplaadcycli mee. Het is zeer aannemelijk dat je toestel zich 'beter gedraagt' als je er een nieuwe batterij voor aanschaft.

Je kan trouwens ook even naar het uiterlijk van de batterij kijken. Zitten er bubbeltjes / pitjes op/onder/in het plastic: NIET meer gebruiken! Leg de batterij op een plat vlak (tafel, vloer etc) en geef d'r een draai aan: blijft ie tollen? Dan is de batterij niet goed meer. En als laatste: tik je 'm er heel gemakkelijk uit als je de achterkant van de foon zonder backcover zachtjes tegen je handpalm tikt, dan is de batterij gekrompen een dus ook niet goed meer.

Wanneer je een nieuwe batterij aanschaft is het belangrijk om alleen voor een originele te gaan, of een goed en betrouwbaar merk. Goedkoop is (meestal) duurkoop en een Chinese namaakaccu moet je niet willen i.v.m. kans op lekken van de accu, kortsluiting of erger.
Waar kan je het beste een neuiwe baterij halen
Reputatie 4
Badge +5
voorbeeldje...https://www.gsmpunt.nl/accessoires/samsung/galaxy-s4/batterijen/
1e hit....! Meteen de goeje voor jou.
https://www.gsmpunt.nl/accessoires/samsung/galaxy-s4/batterijen/

Reageer