Beantwoord

Batterij loopt snel leeg

• 30 april 2016
  • 7 reacties
  • 294 Bekeken

Batterij binnen paar uur leeg. Alles wat ik volgens internet moest proberen gedaan. Op het laatst alles naar standaardinstellingen teruggezet. Nu werkt er niet alles meer T-mobile internet kan ik niet instellen. Zegt ook dat verbinding voor internet met T-mobile verbroken is. Batterij eruit gehaald en simkaart eruit gehaald. Opnieuw ingedaan en nu krijg ik super oubollig startscherm dat ik niet kan wijzigen. en ik kan nog steeds internet niet instellen. Nieuwe batterij heb ik er nog niet ingedaan. Lees ik ook dat het aan simkaart kan liggen, maar heb pas nieuwe van jullie gehad.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 1 mei 2016, 14:13

Ja, slimme netwerkwissel ie eerder irritant dan handig in Europa. Die optie is véél handiger in de USA, daar hebben ze ècht onbeperkte internetbundels en boeit het dus niet of je overgaat op 4G. Ook voor wat betreft de batterijduur is het handiger om de slimme netwerkwissel uit te zetten, dat kan best schelen in het batterijverbruik.

Als je naar buiten toe gaat, zet dan de wi-fi uit en de kobiele gegevens aan. Deze opties vind je als knoppen terug wanneer je de notificatiebalk met de tijd, batterij etc. naar beneden sleept. (Dat kun je doen met 1 vinger voor de 'meest gebruikte' -of standaard- knoppen en met 2 vingers voor alle knoppen.)

Heb je, na de fabrieksreset, de instellingen weer aangepast aan de hand van het batterij-topic? Houd je de helderheid van je scherm altijd op maximaal, of staat deze vrij zwak ingesteld?

De nieuwe batterij in gebruik nemen kan misschien wat schelen. Een batterij gaat gemiddeld 300-500 laadcycly mee en afhankelijk van hoe het toestel is ingesteld en wordt beheerd, kan je of heel lang, of nogal kort met 1 lading doen. ;)

Wat bedoel je met "de laatste opmerking van aanvinken voor nieuw startscherm kreeg ik wel T-mobile startscherm"? Wat voor melding was dit? En welk startscherm?
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Knokkie, welkom terug op het klantenforum.

Welk toestel gebruik je?
Wat is 'alles' wat je hebt geprobeerd? (Om dubbele tips te voorkomen.)
De nieuwe simkaart is al geactiveerd?
Samsung Galaxy S4. Tips opgevolgd voor batterijduur. Toestel opnieuw gereset. Nieuwe batterij gekocht. Nieuwe simkaart heb ik paar maanden terug gekregen en geplaatst en geen klachten. Na resetten kreeg ik de internetinstellingen niet ingesteld. Nieuw toegangspunt en toen kreeg ik spam, weer eraf en na paar keer geprobeerd en de laatste opmerking van aanvinken voor nieuw startscherm kreeg ik wel T-mobile startscherm en kon ik op de e.o.a. manier die spam wegkrijgen en doet hij het(voorlopig?) weer. hij is nog steeds snel leeg, dus ik denk dat ik vannacht mijn nieuwe batterij er in doe en de telefoon geheel op ga laden met nieuwe batterij?
Heb slimme netwissel uitgeschakeld,omdat de laatste dagen mijn wifi steeds naar G4 gaat en daarna weer terug naar wifi. Ik heb het idee dat dat nu over is. Maar ik hoop wel dat ik buitenshuis wel gewoon verbinding heb. Heb ik daar wel goed aan gedaan?
Ja, slimme netwerkwissel ie eerder irritant dan handig in Europa. Die optie is véél handiger in de USA, daar hebben ze ècht onbeperkte internetbundels en boeit het dus niet of je overgaat op 4G. Ook voor wat betreft de batterijduur is het handiger om de slimme netwerkwissel uit te zetten, dat kan best schelen in het batterijverbruik.

Als je naar buiten toe gaat, zet dan de wi-fi uit en de kobiele gegevens aan. Deze opties vind je als knoppen terug wanneer je de notificatiebalk met de tijd, batterij etc. naar beneden sleept. (Dat kun je doen met 1 vinger voor de 'meest gebruikte' -of standaard- knoppen en met 2 vingers voor alle knoppen.)

Heb je, na de fabrieksreset, de instellingen weer aangepast aan de hand van het batterij-topic? Houd je de helderheid van je scherm altijd op maximaal, of staat deze vrij zwak ingesteld?

De nieuwe batterij in gebruik nemen kan misschien wat schelen. Een batterij gaat gemiddeld 300-500 laadcycly mee en afhankelijk van hoe het toestel is ingesteld en wordt beheerd, kan je of heel lang, of nogal kort met 1 lading doen. ;)

Wat bedoel je met "de laatste opmerking van aanvinken voor nieuw startscherm kreeg ik wel T-mobile startscherm"? Wat voor melding was dit? En welk startscherm?
Na handmatig instellen moet je naar startpagina instellen en dan "overige" aanvinken (ik denk dat ik daar eerst overige niet aangevinkt heb) daarna http://www.t-mobile.nl/start en dat is dus het startscherm wat je moet hebben als je wil internetten en daar kreeg ik eerst spam en nu niet meer.
Ben voor mezelf aan het bijhouden wat het verloop van mijn batterij is nu.
Zit in ieder geval niet meer in destress dat alles fout gaat 😃
Ah zo. Die pagina zou niet verplicht je startpagina moeten zijn, je hoort er gewoon zelf eentje te kunnen kiezen. Misschien ging het dan ergens anders fout. ;)

Onder Instellingen -> Batterij (of 'Energiebesparing') kun je nagaan wat je huidige lading aan het opmaken is. Als er bijvoorbeeld 'scherm 30%' staat, wil dat zeggen dat 30% van je totale verbruik, vanaf het moment dat je de telefoon van de oplader afhaalt, te herleiden is naar het scherm.
Dank je wel

Reageer