Vraag

batterij snel leeg


  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
ik heb een htc desire en sinds een paar maanden is mijn batterij snel leeg 6 tot 8 uur. een nieuwe batterij geeft geen verbetering, nu ga ik op vakantie naar Frankrijk en mijn telefoon doet het in eens weer 3 dgn achter elkaar terwijl ik in de instellingen niets veranderd heb. Alleen uiteraard een franse provider. Hoe kan dit??

33 reacties

Reputatie 6
Hallo DVooijs

Waarom het niet lukt met jouw contacten kan ik je niet zeggen 😞 Misschien heeft HTC de ondersteuning hiervoor niet voortgezet. Dit zou je na kunnen vragen bij HTC Support. Ik vind het wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is om via jouw Google account de contacten te behouden 🙂
Ik had ook nog telefoonnummers op mijn simkaart en ik heb nu gevonden hoe ik die naar mijn google-account kan exporteren. Maar waarom de HTC sync manager alleen met foto's lukte snap ik niet.
Reputatie 3
Badge +1
al je contacten staan opgeslagen op je gmail account dus daar hoef je geen zorgen over te maken. wat wel handig is om hem even te synchroniseren voor dat je hem reset.
maar wat lukt er precies niet ?
Ik heb een HTC Desire C van bijna 2 jaar oud. Ik probeer nu een back up te maken via de HTC sync manager, maar dat lukt niet erg. Dus nog maar even geen harde reset, want dan ben ik al mijn contacten kwijt.
Reputatie 3
Badge +1
Mijn batterij was vanmorgen ineens leeg nadat hij vanmorgen nog voor driekwart opgeladen was. Ik heb er niets meer meegedaan daarna.
Eerder viel mijn telefoon ook wel eens uit. Verder is hij zeeeeer traag.
Kan het ook aan de Sim-kaart liggen?


Zou je willen aangeven welk toestel je heb en hoelang je deze al heb.
je kan een aantal dingen proberen zoals een back-up maken van je tel en daarna een harde reset te geven. Werkt dit niet dan ligt het toch echt aan je batterij. Indien mogelijk een nieuwe batterij aanschaffen. Heb je een ingebouwde accu zoals bijvoorbeeld bij de HTC one X one m7&m8 moet je hem op reparatie sturen.

Laat even weten of het resetten van je toestel geholpen heeft !!
Mijn batterij was vanmorgen ineens leeg nadat hij vanmorgen nog voor driekwart opgeladen was. Ik heb er niets meer meegedaan daarna.
Eerder viel mijn telefoon ook wel eens uit. Verder is hij zeeeeer traag.
Kan het ook aan de Sim-kaart liggen?
hallo,

ik heb ook problemen met mijn telefoon hij haalt de midag nog niet en dan is hij al leeg . en ik heb ook nog een oude simkaart kan ik ook een nieuwe simkaart krijgen om zo misschien het probleem op de lossen . Want dit is echt balen !
Reputatie 3
Je kunt testen of het aan de accu ligt:
Tst in vliegtuigmodus zetten en zorgen dat je accu 100% is opgeladen.
Op bellen drukken en deze combinatie ingeven: *#*#3424#*#*
In het volgende scherm:batterie test kiezen.
Instructies volgen
Toestel 1 uurtje zijn werk laten doen.

Als de accu na het test uur onder de 70% is dat heb je een accu probleem.

Alle andere genoemde dingen hier testen je accu niet.
Reputatie 6
@femfate30

Je kunt in het toestel aangeven dat deze niet moet zoeken naar het netwerk, maar zelf het netwerk selecteren. Dit kun je bij de instellingen onder netwerken instellen. Wil je controleren of de batterij dan langer meegaat ?
@Chris076,

Bedankt voor de reactie.
Toen ik de nieuwe SIM kaart kreeg zag ik inderdaad dat het hetzelfde type was. Daarmee is mijn probleem dus niet opgelost. Zodra ik mijn SIM uit mijn toestel haal gaat mijn batterij 2 dagen mee (met heel veel gebruik van internet). Zodra ik de sim kaart erin stop gaat hij zeer snel leeg (4 a 5 uur). Ik heb twee telefoons en bij beide toestellen is het hetzelfde. Ik heb een nieuwe accu gekocht en batterij saver apps geinstalleerd maar niks mag baten. Ik heb daarom besloten een andere provider te gaan proberen. Ik vind dit heel jammer want ik ben al jaren een tevreden klant van T-mobile maar ik wil wel graag wat langer met mijn telefoon doen dan een paar uurtjes.
Als je nog een oplossing weet hoor ik het natuurlijk graag!

Groetjes Femke
Reputatie 6
@adevos

Welkom hier op het Forum!
Excuses voor de late reactie!

Je maakt gebruik van het oude type simkaart. Ik heb een nieuwe naar je toegestuurd, deze ontvang je over enkele dagen per post thuisgestuurd. Wil je laten weten of het probleem is opgelost wanneer je de nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen?
Reputatie 6
@femfate30

Welkom hier bij ons op het T-Mobile Forum!

Het simkaartje dat je hebt gebruikt was van het nieuwe type. Je hebt een nieuwe besteld via My T-Mobile. Wij kunnen voor het vervangen van een nieuw type simkaart geen compensatie geven.
En ja hoor, mijn batterij loopt ook al binnen een dag leeg. Ik haal net het avondeten als ik mijn HTC desire 's morgens bij het ontbijt aan zet, en dan moet ie alweer aan de stroom. Heb ik een oude of een nieuwe simkaart? Volgens mij zit deze er nog geen 10 maanden in. Is dat oud of nieuw?
Beste Moderater, 

Ik heb zojuist alle berichten gelezen over de SIM kaart, ik heb het oude type simkaart (8931162112) en mijn nieuwe telefoon loopt heel snel leeg. (4 a 5 uur). Nu heb ik al een nieuwe SIM besteld via de site omdat ik dit las en snel een oplossing wil maar krijg ik daar misschien compensatie voor op mijn beltegoed? 

Alvast bedankt! 
Aardig sugestie, en het proberen waard.
@Robby2011, welkom op het T-Mobile Forum!

Het is inderdaad vreemd dat de batterij minder lang meegaat sinds je de PrePaid kaart van T-Mobile gebruikt! In sommige gevallen kan dit inderdaad aan de simkaart liggen. Ik stuur je daarom kosteloos een nieuwe simkaart toe 🙂! Zodra je de simkaart hebt ontvangen kun je deze activeren via My T-Mobile. Ik hoor graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd.
Mijn vorige toestel heb ik bij het aangaan van een tmobile abt met toestel overgedaan aan mijn dochter met een t-mobile prepaid card. Helaas is dit geen succes. Ik had in mijn vorige toestel een Telfort abt. De batterij ging dagen mee, nu dus nog geen paar uur. Ik heb een nieuwe batterij besteld, maar geen enkele verbetering. Er draait geen app op de achtergrond zelfs bij niets doen zuigt de batterij met een paar uur compleet leeg. Wat is het verschil in netwerkinstellingen Telfort / t-mobile? Het kan toch niet zo zijn dat ineens het toestel zo snel leeg is zelfs met een goede nieuwe batterij. Ligt het aan haar sim kaart, zo'n twee drie jaar oud? Graag oplossing
@EAW

Welkom bij de T-Mobile Community! :D

Heb je al gekeken bij beheer of bepaalde apps er niet voor zorgen dat deze accu nu ineens zo snel leeg gaat? Het namelijk erg vreemd dat je na de update normaal gebruik maakt van je toestel en dan ineens is het weer mis.
Sinds 1 maand is de batterij van m'n HTC Desire zeer snel leeg, moet em soms 2x per 24 uur opladen. Vlak voor de laatste update was dat ook het geval. Na de update deed ik 3-4 dagen met batterij. Nu is t weer mis. Kunt u helpen? Bedankt!
@levihout

Welkom op het T-Mobile forum 🙂!

Mijn excuses voor de late reactie 😞! Kun je me aangeven of je al een keer geprobeerd hebt om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht dit niet helpen dan kan dit inderdaad te maken hebben met de update. Naar verwachting zal HTC dan spoedig met een nieuwe update komen die deze problemen verhelpen.
Ik heb een Samsung galaxy S2 van nog geen jaar oud en na het updaten van de nieuwste android versie gaat mijn batterij maar een halve dag mee :-(
wat zou hier het probleem van kunnen zijn? en wat kan ik eraan doen?! 
met vriendelijke groet,
Levi


 
Reputatie 3
Via *#*#3424#*#* kun je je accu testen. Zorg dat deze is opgeladen.
ik heb een htc desire en sinds een paar maanden is mijn batterij snel leeg 6 tot 8 uur. een nieuwe batterij geeft geen verbetering, nu ga ik op vakantie naar Frankrijk en mijn telefoon doet het in eens weer 3 dgn achter elkaar terwijl ik in de instellingen niets veranderd heb. Alleen uiteraard een franse provider. Hoe kan dit??


probleem opgelost door nl-alert op te starten en daarna de telefoon uit te zetten en uiteraad weer aan, staat nu al 48 uur standbij zonder problemen.
Beste Erik,

Om wat voor toestel gaat het? 


HTC Wildfire A3333

Ik lees in het HTC Accu problemen topic dat het probleem lijkt te liggen aan het type simkaart. Misschien kan een moderator van T-Mobile dit controleren voor je?
Beste Erik,

Om wat voor toestel gaat het? 


HTC Wildfire A3333

Reageer