Vraag

batterij snel leeg

• Doet lekker mee
  • 4 reacties
ik heb een htc desire en sinds een paar maanden is mijn batterij snel leeg 6 tot 8 uur. een nieuwe batterij geeft geen verbetering, nu ga ik op vakantie naar Frankrijk en mijn telefoon doet het in eens weer 3 dgn achter elkaar terwijl ik in de instellingen niets veranderd heb. Alleen uiteraard een franse provider. Hoe kan dit??

33 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@PdB

Allereerst welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vervelend dat je batterij snel leeg raakt. In het systeem is zichtbaar dat je momenteel gebruik maakt van een verouderde simkaart. Dit kan ervoor zorgen dat het verbinden met het netwerk moeizamer gaat. Hierdoor kan de batterij sneller opraken.

Ik heb je gelijk kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze kan je na ontvangst zelf activeren via My T-Mobile. Zou je het met je nieuwe simkaart willen uitproberen en laten weten of het daar wel goed mee gaat? Ik ben benieuwd naar het resultaat! 😉
Ik heb de sym kaart vervangen en hoopte dat het beter zou gaan echter na een week is het probleem nog het zelfde.
Ik blijf het raar vinden dat dit alleen in Nederland gebeurt.
Reputatie 5
@PdB wat vervelend dat de nieuwe simkaart het probleem niet heeft opgelost.

Zou je willen testen of het uitschakelen van Cell Broadcasting een positief effect heeft op de duur van je accu?
@ Onboard

Welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat jouw batterij snel leeg gaat! 😞 Hoelang doe je met een volle batterij? Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ik zie dat je gebruik maakt van een oud type simkaart, deze kan voor problemen zorgen in een smartphone. Ik heb daarom een vervangende simkaart verstuurd, deze heb je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis!

Ik zou je daarnaast willen aanraden om te controleren of de laatst beschikbare software op het toestel staat. Laat je even weten of dit het probleem oplost?
Mijn batterij is ook snel leeg. Om moedeloos van te worden!!!! Kan ik ook een nieuwe simkaart krijgen?
Beste Erik,

Om wat voor toestel gaat het? 
goedendag,

heb de samsung 2. Mijn batterij loopt ook leeg in een halve dag. Gisteren 3G uitgezet en nu had ik om 5 uur 's middags nog 70% batterij over! Duidelijk dus dat het aan het 3G netwerk van T mobile ligt. Op de site van TROSRADAR wordt dit ook bevestigd, zie https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=130941.

Dus zojuist maar eens gebeld met Tmobile. Heb een dame gesproken die er al 3 jaar werkt en zij had hier nog nooit van gehoord. Ja ja. Zelfs het forum op de T mobile website staat vol met deze problemen! Ze stelde voor om maar een nieuwe batterij te kopen.

Zover ik kan nagaan is bij mij het probleem begonnen na het updaten naar de nieuwste Android versie.

Kan iemand van T mobile  mij aub helpen met een goede oplossing en niet afschepen met het voorstellen een nieuwe batterij te kopen. Ik betaal maandelijks een bedrag voor de diensten van T mobile, waaronder dus het 3G netwerk, maar kan deze niet gebruiken zolang deze de batterij leegslurpt.

Graag een reactie.

Mvg,

Richard
Beste WillemE, ik heb de simkaart ontvangen en direct geinstalleerd. Vervolgens met KIES een firmware update van Samsung gedownload en geinstalleerd en de batterij lijkt wel nieuw. Ook hoef ik niet telkens de zelfde apps uit te schakelen. Ik had daarvoor een aantal apps verwijderd die steeds internetverbinding maakten. Ik denk dat een aantal m.i. hoge maandfacturen hiermee ook verklaard zijn ...
Dit heeft dus gewerkt. Bedankt.

@ Onboard

Welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat jouw batterij snel leeg gaat! 😞 Hoelang doe je met een volle batterij? Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ik zie dat je gebruik maakt van een oud type simkaart, deze kan voor problemen zorgen in een smartphone. Ik heb daarom een vervangende simkaart verstuurd, deze heb je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis!

Ik zou je daarnaast willen aanraden om te controleren of de laatst beschikbare software op het toestel staat. Laat je even weten of dit het probleem oplost?
Beste Erik,

HTC Wildfire A3333
Beste Erik,

HTC Wildfire A3333

Ik lees in het HTC Accu problemen topic dat het probleem lijkt te liggen aan het type simkaart. Misschien kan een moderator van T-Mobile dit controleren voor je?
ik heb een htc desire en sinds een paar maanden is mijn batterij snel leeg 6 tot 8 uur. een nieuwe batterij geeft geen verbetering, nu ga ik op vakantie naar Frankrijk en mijn telefoon doet het in eens weer 3 dgn achter elkaar terwijl ik in de instellingen niets veranderd heb. Alleen uiteraard een franse provider. Hoe kan dit??

probleem opgelost door nl-alert op te starten en daarna de telefoon uit te zetten en uiteraad weer aan, staat nu al 48 uur standbij zonder problemen.
Reputatie 3
Via *#*#3424#*#* kun je je accu testen. Zorg dat deze is opgeladen.
Ik heb een Samsung galaxy S2 van nog geen jaar oud en na het updaten van de nieuwste android versie gaat mijn batterij maar een halve dag mee :-(
wat zou hier het probleem van kunnen zijn? en wat kan ik eraan doen?! 
met vriendelijke groet,
Levi

@levihout

Welkom op het T-Mobile forum 🙂!

Mijn excuses voor de late reactie 😞! Kun je me aangeven of je al een keer geprobeerd hebt om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Mocht dit niet helpen dan kan dit inderdaad te maken hebben met de update. Naar verwachting zal HTC dan spoedig met een nieuwe update komen die deze problemen verhelpen.
Sinds 1 maand is de batterij van m'n HTC Desire zeer snel leeg, moet em soms 2x per 24 uur opladen. Vlak voor de laatste update was dat ook het geval. Na de update deed ik 3-4 dagen met batterij. Nu is t weer mis. Kunt u helpen? Bedankt!
@EAW

Welkom bij de T-Mobile Community! :D

Heb je al gekeken bij beheer of bepaalde apps er niet voor zorgen dat deze accu nu ineens zo snel leeg gaat? Het namelijk erg vreemd dat je na de update normaal gebruik maakt van je toestel en dan ineens is het weer mis.
Mijn vorige toestel heb ik bij het aangaan van een tmobile abt met toestel overgedaan aan mijn dochter met een t-mobile prepaid card. Helaas is dit geen succes. Ik had in mijn vorige toestel een Telfort abt. De batterij ging dagen mee, nu dus nog geen paar uur. Ik heb een nieuwe batterij besteld, maar geen enkele verbetering. Er draait geen app op de achtergrond zelfs bij niets doen zuigt de batterij met een paar uur compleet leeg. Wat is het verschil in netwerkinstellingen Telfort / t-mobile? Het kan toch niet zo zijn dat ineens het toestel zo snel leeg is zelfs met een goede nieuwe batterij. Ligt het aan haar sim kaart, zo'n twee drie jaar oud? Graag oplossing
@Robby2011, welkom op het T-Mobile Forum!

Het is inderdaad vreemd dat de batterij minder lang meegaat sinds je de PrePaid kaart van T-Mobile gebruikt! In sommige gevallen kan dit inderdaad aan de simkaart liggen. Ik stuur je daarom kosteloos een nieuwe simkaart toe 🙂! Zodra je de simkaart hebt ontvangen kun je deze activeren via My T-Mobile. Ik hoor graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd.
Aardig sugestie, en het proberen waard.
Beste Moderater, 

Ik heb zojuist alle berichten gelezen over de SIM kaart, ik heb het oude type simkaart (8931162112) en mijn nieuwe telefoon loopt heel snel leeg. (4 a 5 uur). Nu heb ik al een nieuwe SIM besteld via de site omdat ik dit las en snel een oplossing wil maar krijg ik daar misschien compensatie voor op mijn beltegoed? 

Alvast bedankt! 
En ja hoor, mijn batterij loopt ook al binnen een dag leeg. Ik haal net het avondeten als ik mijn HTC desire 's morgens bij het ontbijt aan zet, en dan moet ie alweer aan de stroom. Heb ik een oude of een nieuwe simkaart? Volgens mij zit deze er nog geen 10 maanden in. Is dat oud of nieuw?
Reputatie 6
@femfate30

Welkom hier bij ons op het T-Mobile Forum!

Het simkaartje dat je hebt gebruikt was van het nieuwe type. Je hebt een nieuwe besteld via My T-Mobile. Wij kunnen voor het vervangen van een nieuw type simkaart geen compensatie geven.
Reputatie 6
@adevos

Welkom hier op het Forum!
Excuses voor de late reactie!

Je maakt gebruik van het oude type simkaart. Ik heb een nieuwe naar je toegestuurd, deze ontvang je over enkele dagen per post thuisgestuurd. Wil je laten weten of het probleem is opgelost wanneer je de nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen?
@Chris076,

Bedankt voor de reactie.
Toen ik de nieuwe SIM kaart kreeg zag ik inderdaad dat het hetzelfde type was. Daarmee is mijn probleem dus niet opgelost. Zodra ik mijn SIM uit mijn toestel haal gaat mijn batterij 2 dagen mee (met heel veel gebruik van internet). Zodra ik de sim kaart erin stop gaat hij zeer snel leeg (4 a 5 uur). Ik heb twee telefoons en bij beide toestellen is het hetzelfde. Ik heb een nieuwe accu gekocht en batterij saver apps geinstalleerd maar niks mag baten. Ik heb daarom besloten een andere provider te gaan proberen. Ik vind dit heel jammer want ik ben al jaren een tevreden klant van T-mobile maar ik wil wel graag wat langer met mijn telefoon doen dan een paar uurtjes.
Als je nog een oplossing weet hoor ik het natuurlijk graag!

Groetjes Femke
Reputatie 6
@femfate30

Je kunt in het toestel aangeven dat deze niet moet zoeken naar het netwerk, maar zelf het netwerk selecteren. Dit kun je bij de instellingen onder netwerken instellen. Wil je controleren of de batterij dan langer meegaat ?

Reageer