Beantwoord

Batterij snel leeg na software update Sony Xperia Z

hallo,
ik heb laatst een software update gedaan op mijn Sony Xperia Z. Na deze update gaat de mobiel heel snel leeg, en onder batterijverbruik staat er dat 80% van mijn batterij verbruikt word aan Google Service of aan Google play Service.
Ik heb mijn mobiel daarom terug gezet na fabrieksinstellingen, het batterijverbruik was toen 1 dag weer optimaal en erg goed. Daarna was de batterij weer erg snel leeg, en stond er weer dat bijna alle batterij aan Google service of Google play service op ging.
Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Tom 12 juni 2014, 15:14

@robin Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je hier problemen mee ervaart!

Er is onderzoek geweest naar het probleem met Google Play Services (hoog batterijverbruik). De meest recente versie van Google Play Services lijkt de oorzaak te zijn.

Tot er een update voor Google Play Services beschikbaar gemaakt wordt door Google kan je deze stappen ondernemen om het probleem tijdelijk op te lossen:

1. Instellingen > Google (onder kopje Accounts) > Advertenties >
“Afmelden voor op interesses gebaseerde advertenties” aanvinken.
2. Instellingen > Back-up maken en resetten > “Back-up van mijn gegevens” uitvinken.
3. Herstart uw toestel.

Van deze tijdelijke maatregelen zal je verder geen last ondervinden, de automatische back-up beperkt zich grotendeels tot de schermachtergrond en WiFi-wachtwoorden.

Laat je even weten of het hiermee is opgelost?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Er is onderzoek geweest naar het probleem met Google Play Services (hoog batterijverbruik). De meest recente versie van Google Play Services lijkt de oorzaak te zijn.

Tot er een update voor Google Play Services beschikbaar gemaakt wordt door Google kan je deze stappen ondernemen om het probleem tijdelijk op te lossen:

2. Instellingen > Back-up maken en resetten > “Back-up van mijn gegevens” uitvinken.
3. Herstart uw toestel.

Van deze tijdelijke maatregelen zal je verder geen last ondervinden, de automatische back-up beperkt zich grotendeels tot de schermachtergrond en WiFi-wachtwoorden.

Tom schreef:

3. Herstart uw toestel.

Ik heb hetzelfde probleem. Deze tip opgevolgd, maar het helpt nog niet. Staat nog steeds op 74%!
In veel gevallen (zie ook het forum) is het opgelost na een fabrieksreset. Sony heeft een beetje een potje gemaakt van hun eigen manier van Android " verbouwen" en dat blijkt niet goed te gaan..

Die bewuste versie van Google Play services draait namelijk op alle (recente) Android toestellen en in vrijwel alle gevallen zonder de genoemde problemen (op een verdwaalde Nexus na)

Een fabrieksreset is niet leuk maar wel de oplossing. vergeet natuurlijk niet een backup te maken

Reageer