Beantwoord

Bellers gaan meteen naar voicemail, maar niet altijd


Ik ben al heel lang klant bij T-Mobile, en heel tevreden over de service, alleen zit ik sinds mijn nieuwe telefoon met een probleem. In december 2016 heb ik een nieuw contract afgesloten met T-Mobile en hierbij de Sony Xperia X compact bij gekregen. In de eerste week dat ik de telefoon had heel veel problemen gehad met gebeld worden. Deze werden heel vaak automatisch naar de voicemail gepushed zonder dat mijn telefoon überhaupt overging. Ik ben een paar keer naar de T-Mobile winkel geweest. Kon de situatie nooit nabootsen. Nieuwe sim kaart geprobeerd, instellingen zoals automatisch doorschakelen en niet storen nagekeken, hielp helaas niet. Nieuw model van de Sony Xperia X gekregen. Alles verliep soepel. Top service!

Helaas is dit weekend het probleem weer terug gekomen. Telefoon is gewoon aan, geeft aan dat hij netwerk heeft en goed bereik, ligt naast mij op bureau en opeens krijg ik sms dat ik 2 oproepen gemist heb. Kijk ik in mijn oproeplijst blijkt daar niets te staan.

Zelf proberen na te bootsen en lukte in eerste instantie niet. Echter de telefoon eens een uurtje of 2 niet aangeraakt en daarna geprobeerd mij te bellen via de vaste thuis telefoon en via andere mobiele telefoons en inderdaad ik werd meteen naar de voicemail gepushed. Zelf gebeld van mijn Sony Xperia en zelf bellen lukte wel. Op moment dat ik zelf belde, kreeg ik de sms-jes binnen van gemiste oproepen. Als ik hierna mijzelf op de Xperia probeer te bellen gaat de telefoon wel weer gewoon over zoals het hoort.

Ik heb helemaal niets aan de instellingen veranderd, nooit de telefoon laten vallen of iets dergelijks, helemaal niets veranderd ten opzichte van de vorige maanden en opeens weer zelfde probleem als met eerste toestel van de Xperia X compact. Het lijkt wel alsof de telefoon de verbinding met het netwerk kwijtraakt, ik gok maar wat, omdat de sms-jes van de gemiste oproepen ook later binnen komen dan dat de oproep was.

Ik heb voor deze Sony Xperia X compact een jaar of 6 de Iphone 3gs (in combinatie met t-mobile abbo) gehad en nooit deze problemen ondervonden. Netwerk probleem specifiek met deze type telefoon? Ik vind het zonde, ben verder heel tevreden over de telefoon, alleen nu ben ik een beetje ten einde raad.
icon

Beste antwoord door Muberra 7 juni 2017, 15:02

Hi HVegter,

Super fijn om te horen dat je zo tevreden bent over ons en onze service! :D

Ik ga je verder helpen met jouw probleem. Het is heel begrijpelijk dat je dit niet fijn vindt, vooral als het al de tweede keer is dat je hetzelfde probleem ervaart op twee toestellen van de Xperia. Ik ben dan bang dat het echt aan het toestel ligt. Als het aan de simkaart had gelegen, dan had een nieuwe simkaart het meteen opgelost. Het kan heel goed dat meer mensen met een Sony Xperia X dit probleem hebben.

Ik wil je heel graag adviseren om in dit topic van ons te kijken waar we alle tips & tricks hebben verzameld om kuren van een telefoon op te lossen. Mocht dat niet werken kan je als laatste optie jouw toestel nog ter reparatie aanbieden. Dat kan ook via een T-Mobile winkel. Ik hoop dat er tip tussen zit wat je probleem kan oplossen!

Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

10 reacties

Kleine update: Vandaag in de T-Mobile winkel geweest en probleem uitgelegd. Nieuwe sim kaart gekregen, net zoals met vorige toestel in december. Loop de winkel uit om te proberen te bellen naar mij, werkt prima. Ik kom thuis en denk even proberen, en deed het weer in eerste instantie. 2 uurtjes later nogmaals geprobeerd om naar mezelf te bellen en weer zelfde probleem. Mijn Xperia gaat niet over en na 10 seconden krijg ik op de telefoon waarmee ik bel de voicemail te pakken.

Ik vind dit zo raar, zelfde probleem op 2 toestellen van de Xperia. Soms kan ik wel gebeld worden, soms niet. Dit toestel sinds ik deze in december als vervanger heb gekregen geen problemen, tot afgelopen zondag. Iemand een idee?
Reputatie 4
Hi HVegter,

Super fijn om te horen dat je zo tevreden bent over ons en onze service! :D

Ik ga je verder helpen met jouw probleem. Het is heel begrijpelijk dat je dit niet fijn vindt, vooral als het al de tweede keer is dat je hetzelfde probleem ervaart op twee toestellen van de Xperia. Ik ben dan bang dat het echt aan het toestel ligt. Als het aan de simkaart had gelegen, dan had een nieuwe simkaart het meteen opgelost. Het kan heel goed dat meer mensen met een Sony Xperia X dit probleem hebben.

Ik wil je heel graag adviseren om in dit topic van ons te kijken waar we alle tips & tricks hebben verzameld om kuren van een telefoon op te lossen. Mocht dat niet werken kan je als laatste optie jouw toestel nog ter reparatie aanbieden. Dat kan ook via een T-Mobile winkel. Ik hoop dat er tip tussen zit wat je probleem kan oplossen!

Houd je ons op de hoogte?
Bedankt voor het antwoord. Ik ben gister ook 2de keer terug geweest naar de winkel, nadat ik de nieuwe sim kaart geprobeerd had, en de medewerker in de winkel zei mij dat de telefoon inderdaad ter reparatie opgestuurd kan worden.

Ik heb het topic even doorgekeken. De nieuwste update staat al op de telefoon. Ik heb via de selfservice-pagina gekeken of daar een oplossing tussen stond, helaas niet. Ik ga de reset van de fabrieksinstellingen proberen. Hopelijk lost dit het op. Anders zal ik de telefoon helaas moeten opsturen inderdaad.

Ik zag nog een andere oplossing in een topic van iemand anders met een zelfde probleem op ander toestel. Hierin werd de klant verteld om eventueel ##002# te bellen op de telefoon om het automatisch doorschakelen naar voicemail te stoppen. Stond niet bij of het geholpen had. En mijn vraag over deze oplossing is ook of dit gelijk de voicemail helemaal uitschakelt? En stel dit lost het niet op, en mensen bellen mij en mijn probleem speelt weer op, kunnen mensen dan helemaal niet meer inspreken op de voicemail of denk ik hier fout?

Nogmaals bedankt voor de reactie. Vind het zelf vreemd dat de eerste paar maanden gewoon goed gegaan is en nu opeens dit probleem opspeelt, zonder dat ik aan de instellingen heb gezeten of een update van te voren is geweest. Maar goed ik probeer de fabrieksreset als eerste. Hopelijk lost dit het op.
Reputatie 7
Badge +20
Hey HVegter,

Heb je toevallig al tijd gehad om de fabrieksreset uit te proberen? Zo ja, merk je enig effect in de situatie of blijft het probleem je nog steeds parten spelen?

De oplossing die je gevonden hebt zou kunnen werken, maar dit gaat niet om een doorschakeling naar de voicemail. In sommige gevallen is er onbewust een doorschakeling actief en die haal je er met die code weer uit. De voicemail blijft dan gewoon ingeschakeld, dus dan loop je geen berichten mis.

Laten we hopen dat het alsnog opgelost kan worden, zonder jouw toestel op te sturen naar het reparatiecentrum! Houd je ons op de hoogte? 🙂
Bedankt voor het antwoord weer! Ik heb gister inderdaad de fabrieksreset uitgevoerd. Heb al op verschillende momenten proberen te bellen naar mezelf en voor zover zijn er geen problemen. Zoals ik in voorgaande posts aangaf, ik kon het probleem niet altijd nabootsen en het kwam volkomen willekeurig voor. Maar goed, voor zover lijken er geen problemen sinds reset. Fingers crossed!

Bedankt voor de hulp en de antwoorden, altijd fijne service bij T-Mobile 🙂 Mocht het nu weer fout gaan (hopelijk niet) zal ik even naar de winkel gaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hey HVegter,

Laten we dan maar duimen dat het probleem opgelost is inderdaad! 🙂 Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!

Over het bovenstaande probleem. Dit is al 2 jaar geleden. Ik tob ook al 2 jaar met het bovenstaande. Het ligt absoluut niet aan de telefoon of simkaart. Ik had het met mijn voorgaande telefoon een i-phone 6 ik heb nu een i-phone XR. nieuwe simkaarten (3) en nog steeds heb ik het. Het is niet altijd, want als ik t-mobile gebeld heb, zij weer iets gaan resetten doet hij het weer even en dan plots geef hij weer geen sein als ik gebeld word, weer gelijk naar voicemail. Nu is dit n.l. weer zo. Ik word er zo langzamerhand doodziek van en ben vast van plan als mijn abonnement afgelopen is over te stappen naar een andere provider. Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd aan de telefoon heel vriendelijk behandeld ben. Die kunnen er ook niets aan doen.

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Chrissie07 

Ik help je met alle liefde verder! :smile: Wel zo belangrijk dat je altijd en overal goed bereikbaar bent. Ik heb gelijk in het systeem gekeken of er een doorschakeling actief is, dit is niet het geval. Zou je in je toestel het volgende kunnen intoetsen: ##002# gevolgd door de beltoets. Met deze code schakel je alle "aparte" doorschakelingen naar de Voicemail uit, dit zou nog wel eens kunnen helpen!

Je geeft aan dat je hier al twee jaar last van hebt, is dat op meerdere locaties of op een bepaalde plek? En is dit met ieder inkomend gesprek of met enkele gesprekken? Met drie nieuwe simkaarten kunnen we inderdaad wel uitsluiten dat hier het probleem niet ligt. Ter controle ben ik toch benieuwd wat er uit de kruistest komt. Je mag dan jouw simkaart in een ander toestel doen om te controleren of je dan wel gebeld kunt worden. Werkt je simkaart in een ander toestel wel? 

Geen zorgen, dit gaan we samen tot de bodem uitpluizen! Het zijn nogal wat vragen en ben heel benieuwd wat hier uit komt. Laat je het even weten? 

 

Bedankt voor je antwoord. Maar wat je aangeeft de voicemail: is niet de keer hiervoor, maar daarvoor al gedaan door een medewerkster van jullie. De simkaart is ook al lang getest daar ligt het niet aan. De vorige keer heeft een medewerker van jullie alles gereset. De telefoon heeft het enkele weken gedaan tot verleden week. Het is zover ik weet altijd thuis, want dan bellen ze mij op de vaste lijn en hoor ik dat mijn telefoon het weer niet doet. Ik weet natuurlijk niet hoeveel keer het voorkomt, want als ze mij bellen en ik weet dat niet, weet ik ook niet dat de telefoon het niet doet. En heel veel mensen weten mijn vaste nummer niet. Je snapt zeker wel dat ik dat heel lastig vind. Ik ben ook al eens in een winkel van jullie geweest en die jongen wist het ook niet. Nu hoorde ik laatst dat meer mensen het hebben bij t-mobile wat ik ook las op het internet. Ik weet het dus niet meer.

Reputatie 6
Badge +5

Goedemorgen @Chrissie07 

Ik zet dit graag door naar de technische afdeling, om dit te doen heb ik wel wat meer informatie nodig. Kun je mij in een privébericht drie voorbeelden geven wanneer er een inkomend gesprek direct doorging naar de voicemail? Wanneer je de datum, tijdstip en het 06-nummer dat jou probeerde te bellen kunt aangeven, zullen onze netwerkspecialisten dit onderzoeken. Zodra hier dan meer informatie over is nemen mijn collega's persoonlijk contact met je op. 

Wanneer je hier nog vragen over hebt, laat je het mij dan weten? Ik sta voor je klaar!:smile:

Reageer