Helaas is dit weekend het probleem weer terug gekomen. Telefoon is gewoon aan, geeft aan dat hij netwerk heeft en goed bereik, ligt naast mij op bureau en opeens krijg ik sms dat ik 2 oproepen gemist heb. Kijk ik in mijn oproeplijst blijkt daar niets te staan.
Zelf proberen na te bootsen en lukte in eerste instantie niet. Echter de telefoon eens een uurtje of 2 niet aangeraakt en daarna geprobeerd mij te bellen via de vaste thuis telefoon en via andere mobiele telefoons en inderdaad ik werd meteen naar de voicemail gepushed. Zelf gebeld van mijn Sony Xperia en zelf bellen lukte wel. Op moment dat ik zelf belde, kreeg ik de sms-jes binnen van gemiste oproepen. Als ik hierna mijzelf op de Xperia probeer te bellen gaat de telefoon wel weer gewoon over zoals het hoort.
Ik heb helemaal niets aan de instellingen veranderd, nooit de telefoon laten vallen of iets dergelijks, helemaal niets veranderd ten opzichte van de vorige maanden en opeens weer zelfde probleem als met eerste toestel van de Xperia X compact. Het lijkt wel alsof de telefoon de verbinding met het netwerk kwijtraakt, ik gok maar wat, omdat de sms-jes van de gemiste oproepen ook later binnen komen dan dat de oproep was.
Ik heb voor deze Sony Xperia X compact een jaar of 6 de Iphone 3gs (in combinatie met t-mobile abbo) gehad en nooit deze problemen ondervonden. Netwerk probleem specifiek met deze type telefoon? Ik vind het zonde, ben verder heel tevreden over de telefoon, alleen nu ben ik een beetje ten einde raad.
Beste antwoord door Muberra
Super fijn om te horen dat je zo tevreden bent over ons en onze service! :D
Ik ga je verder helpen met jouw probleem. Het is heel begrijpelijk dat je dit niet fijn vindt, vooral als het al de tweede keer is dat je hetzelfde probleem ervaart op twee toestellen van de Xperia. Ik ben dan bang dat het echt aan het toestel ligt. Als het aan de simkaart had gelegen, dan had een nieuwe simkaart het meteen opgelost. Het kan heel goed dat meer mensen met een Sony Xperia X dit probleem hebben.
Ik wil je heel graag adviseren om in dit topic van ons te kijken waar we alle tips & tricks hebben verzameld om kuren van een telefoon op te lossen. Mocht dat niet werken kan je als laatste optie jouw toestel nog ter reparatie aanbieden. Dat kan ook via een T-Mobile winkel. Ik hoop dat er tip tussen zit wat je probleem kan oplossen!
Houd je ons op de hoogte?