Beantwoord

Beveiliging telefoon LG

• 31 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 588 Bekeken

Beste heer, mevrouw,

Ik heb enige tijd een T-mobile abonnement en LG G4 telefoon.
Er zijn voor deze telefoon al meer dan een jaar geen beveiligingsupdates meer geweest. Het Android-beveiligingspatchniveau is van 01-07-2016. Behalve dat ik het zeer slechte service vind van LG, ben ik benieuwd hoe veilig mijn telefoon nog is voor:
- bankieren
- betalen
- overige privacy gevoelige zaken.

Als het doel waarvoor de smartphone in gebruik is niet meer safe is, dan zal ik misschien een nieuwe telefoon moeten aanschaffen. De LG G4 zal ik dan retourneren aan de verkoper , het contract met T-mobile zou dan wellicht moeten vervallen.

Er schijnt een update naar Android 7 aan te komen, maar is veiligheid tot die tijd gegarandeerd?
Ik verneem graag uw reactie over het veilig kunnen gebruiken van deze smartphone.

vriendelijke groet,
Walter Claassen
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 31 augustus 2017, 13:31

Hallo Walter,

Dit is een forum voor klanten onderling, niet de klantenservice van T-Mobile.

LG is verantwoordelijk voor de beveiligingsupdates, T-Mobile faciliteert enkel de uitrol hiervan over hun netwerk. Daarmee is enige discussie over je contract klaar, die kan je niet gaan beëindigen omdat er een nieuwsberichtje is van wat incompetente en vrij onwetende figuren bij de Consumentenbond (ga ik zo op verder).

Wat betreft de aankomende updates van de LG G4 is het vrij simpel, deze is ondanks leeftijd toch nog meegenomen in een Android 7 uitrol: linkje.

Wanneer deze exact komt is gewoon afhankelijk van LG en wanneer deze, ook gecontroleerd door T-Mobile, als veilig wordt gezien...

Dan...

Consumentenbond.

Ik snap dat er mensen zijn die denken dat deze tent iets goeds doet, maar in de praktijk kan je het wel simpel samenvatten. Ze brengen wat nieuws naar buiten, maar je moet wel lid worden en betalen wil je hun volledige verhalen lezen. Echter, als je werkelijk wat van software weet, dan weet je dat de gestelde nieuwsberichten van vandaag ronduit lariekoek zijn. Nee, je kan niet 'even bij de gegevens' omdat zogenaamd de updates zo slecht zijn. Als jij als gebruiker niet blind alles maar installeert, vallen de werkelijke gaten in de beveiliging enorm mee.

Zowel de 'bron' bij de Consumentenbond als de blinde paniek, is niet meer dan sensatie nieuws, puur bedoeld voor meer leden, meer advies (die meestal nog nutteloos is ook) en vooral geld... voor hun.

Je mobiel zal voordelen hebben van de update naar 7, maar hij is echt niet super onveilig. Eigen waakzaamheid is echter altijd noodzakelijk, dus bekijk gewoon minimaal 1x per maand je bankrekening en facturen... dan ben je beter bezig dan 90% in dit land.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Hallo Walter,

Dit is een forum voor klanten onderling, niet de klantenservice van T-Mobile.

LG is verantwoordelijk voor de beveiligingsupdates, T-Mobile faciliteert enkel de uitrol hiervan over hun netwerk. Daarmee is enige discussie over je contract klaar, die kan je niet gaan beëindigen omdat er een nieuwsberichtje is van wat incompetente en vrij onwetende figuren bij de Consumentenbond (ga ik zo op verder).

Wat betreft de aankomende updates van de LG G4 is het vrij simpel, deze is ondanks leeftijd toch nog meegenomen in een Android 7 uitrol: linkje.

Wanneer deze exact komt is gewoon afhankelijk van LG en wanneer deze, ook gecontroleerd door T-Mobile, als veilig wordt gezien...

Dan...

Consumentenbond.

Ik snap dat er mensen zijn die denken dat deze tent iets goeds doet, maar in de praktijk kan je het wel simpel samenvatten. Ze brengen wat nieuws naar buiten, maar je moet wel lid worden en betalen wil je hun volledige verhalen lezen. Echter, als je werkelijk wat van software weet, dan weet je dat de gestelde nieuwsberichten van vandaag ronduit lariekoek zijn. Nee, je kan niet 'even bij de gegevens' omdat zogenaamd de updates zo slecht zijn. Als jij als gebruiker niet blind alles maar installeert, vallen de werkelijke gaten in de beveiliging enorm mee.

Zowel de 'bron' bij de Consumentenbond als de blinde paniek, is niet meer dan sensatie nieuws, puur bedoeld voor meer leden, meer advies (die meestal nog nutteloos is ook) en vooral geld... voor hun.

Je mobiel zal voordelen hebben van de update naar 7, maar hij is echt niet super onveilig. Eigen waakzaamheid is echter altijd noodzakelijk, dus bekijk gewoon minimaal 1x per maand je bankrekening en facturen... dan ben je beter bezig dan 90% in dit land.
De consumentenbond bekritiseren, zeg maar afkraken lijk mij nodeloos. Deze organisatie is in elk geval gestart met een procedure om de fabrikanten ertoe te bewegen om wat aan de regelmatige verspreiding van updates te doen. Android waarschuwt al veel langer, dat doen zij niet omdat het een grapje is.
Uit je reactie blijkt dat jij de verantwoordelijkheid bij de gebruiker en fabrikant legt. Op zich gedeeltelijk juist, maar de fabrikanten doen er niets mee en aan. En als de basis niet goed is, kun je van gebruikers nauwelijks verwachten om het op te lossen. Dat er onverantwoord met ICT beveiligings issues wordt omgegaan is mede te danken aan mensen die reageren zoals jij nu doet, laconiek en onverschillig. Een gevaar voor de maatschappij. Mensen met zulke gedachten zullen zich verre van informatie beveiligings thema's moeten houden, anders vallen we steeds terug in de future.
Dan zijn we klaar met de discussie, want als je niet open staat om alles te bekritiseren, dan zijn er geen vervolg discussies mogelijk.

Want,
- Android is geen bedrijf... maar software, dit kan niet waarschuwen
- De waarschuwingen komen vanuit hackers conventies, en niet Google, waar lekken gepresenteerd worden
- De verantwoordelijkheid van de updates ligt wel degelijk bij de fabrikanten die de updates per toestel werkend moeten maken
- Iemand aanvallen met enkel een mening bevestigt dat ik gelijk heb

Mijn kennis op dit gebied is dusdanig hoog dat ik niet eens beledigd ben met je matige poging. Zodra iemand namelijk op de persoon gaat spelen, zijn de argumenten namelijk gewoon op, nog los van het feit dat beveiliging van IP een actief onderdeel van mijn werk is (en daardoor ook de IT onder de loep wordt gehouden).

Verder, als je denkt dat ik onverschillig ben, ben je wederom verkeerd in je gedachtegang. Ik neem paniek media niet serieus, omdat ik juist wel weet wat er kan. Zo ook dat de Consumentenbond helemaal niets kan om de fabrikanten 'sneller' aan het werk te zetten. Dat heeft gewoon al te maken met de hoeveelheid werk die er in zit en een enige aanpassing zou een fundamentele wijziging van het eco-systeem zelf zijn. Daarvoor moet Google, de makers van de software, gemotiveerd worden en die zijn echt niet onder de indruk van een Consumentenbond in NL. Helemaal niet, omdat dit nog steeds paniek media is die geen rekening houdt met de feiten...

Echter, omdat je op de persoon speelt en gaat bepalen wie er mag reageren:
- huisregels
- dit is een forum voor klanten onderling

Iedereen mag reageren, iedereen mag ondersteunen, niemand mag een ander voor vuil, onkundig of niet gepast om te reageren uitmaken. Dat zijn de huisregels voor een forum waar het in de basis klanten onderling zijn.

Omdat jij dit niet lijkt te hebben begrepen, bij deze de waarschuwing op je wijze van gedrag en de melding dat ik dit topic sluit omdat er geen verdere toegevoegde waarde te behalen is.