Sticky

Blackberry software update topic - stel je vragen aan de expert!


Reputatie 2
Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over BlackBerry software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Een korte toelichting op mijn rol: ik ben in tegenstelling tot veel collega's hier op het forum geen Webcare agent. Eigenlijk heb ik geen contact met klanten, omdat ik als Toestelspecialist onze nieuwe telefoons en software update test en beoordeel. Dit doe ik met een collega, in samenwerking met onze internationale organisatie en telefoonmakers als BlackBerry. Op die manier proberen we zo vlekkeloos mogelijke telefoons en software op te leveren voor jullie.

Het voordeel is dat wij veel weten over software versies, we hebben immers alles dat uitgebracht wordt door T-Mobile Nederland wel een keer getest. Het nadeel is dat het reguliere werk voor moet gaan, ik kan maar enkele uren per week op het forum zitten.

Het uitzetten van problemen met software updates gebeurt ook door ons. Ik doe daarom mijn best zoveel en adequaat mogelijk te reageren, want jullie signalen over uitblijvende software updates worden zeker gewaardeerd! Zie voor meer informatie deze blog.


Een verzoek voordat je gaat reageren: kijk op je BB 10 telefoon even bij
Instellingen - Info over - Softwareversie
Er staat nu een softwareversie, bijvoorbeeld 10.1.0.4181.

Voor Blackberry OS 7 toestellen, kijk bij
Opties - Toestel - Info over toestelversies
Er staat nu een bundel en softwareversie, bijvoorbeeld v7.1.0.1046

Plaats de softwareversie hier, samen met je vraag.


Zo kunnen wij zien of het T-Mobile software betreft en welke versie het is. We kunnen alleen wat melden over T-Mobile of Nederlandse open markt software, de andere versies werken we niet mee. Ben benieuwd naar jullie vragen :)


_______________________________
Mod-edit Marten : sinds 1-12-2013 heb ik een andere rol binnen T-Mobile. Mijn collega's (T-Mobile Moderators) en de klantexperts beantwoorden nu de vragen. Blijf ze vooral stellen 😉

164 reacties

Reputatie 4
Badge +4
@MartenZ: Goed initiatief! Ik ben benieuwd of er dankbaar gebruik gemaaktgaat worden van dit topic!
Reputatie 2
@MartenZ: Goed initiatief! Ik ben benieuwd of er dankbaar gebruik gemaaktgaat worden van dit topic!

Thanks! Dat ben ik ook. Het is voor zowel klanten als T-Mobile handig denk ik :)
Zeker oudere Blackberry's zou men vaker moeten updaten, dat scheelt zoveel klachten. Elke update bevat wel weer goede nieuwe bugfixes.
Reputatie 2
Vanaf nu is ondergetekende even twee weken op een welverdiende vakantie :D

Het testen en andere toestellenwerk gaat gewoon door, alleen zullen jullie even op antwoorden moeten wachten in dit topic. Stel gerust je vraag; alles wordt gelezen en beantwoord in week 34!
Ik heb een 9900, maar hij valt vaak zomaar uit als ik hem gebruik en tijdens het filmen altijd.
Versie 7.0.0.586
Of 7.0 bundel 2406
Weet niet welke jullie nodig hebben.
Ik zie dat er een software update is zou die het kunnen verhelpen?
Reputatie 4
Badge +4
Ik gebruik al sinds lange tijd 7.1.0 bundel 2406. Geen problemen mee
Reputatie 2
Ik heb een 9900, maar hij valt vaak zomaar uit als ik hem gebruik en tijdens het filmen altijd.
Versie 7.0.0.586
Of 7.0 bundel 2406
Weet niet welke jullie nodig hebben.
Ik zie dat er een software update is zou die het kunnen verhelpen?


Hi Ridge,

De installatie van software update kan ik altijd aanraden. Blackberry brengt met elke nieuwe release weer wat bugfixes en verbeteringen mee. Zoals Rajaalderi al aangeeft zou je huidige software ook goed moeten werken.

Mocht dit niet werken, probeer eerst een battery pull (batterij er 5-10 sec uit halen terwijl toestel aan staat) en anders een reset naar fabrieksinstellingen. Let op: dit wist alle gegevens op het toestel.

Groeten,
Marten
Reputatie 2
BlackBerry heeft aangegeven dat versie 10.2 een tijdje geleden naar de carriers is verstuurd voor release in oktober. Wanneer komt 10.2 op het T-Mobile netwerk beschikbaar?
Is er al nieuws wanneer OS10.2 voor Blackberry Z10 op T-Mobile netwerk beschikbaar komt?
Reputatie 5
@Beide 10.2 is deze week voor de Q5, Q10 en Z10 getest én goedgekeurd. Zodra onze internationale collega's ook geen problemen ontdekken zal een goedkeuringsdocument worden geschreven. Hierna duurt het ongeveer twee weken voordat de update beschikbaar is. Nog even geduld dus.
Reputatie 2
Zal nu wel niet lang meer duren gezien BlackBerry heeft aangegeven dat de update vanaf nu/deze week te downloaden is in Europa: http://blogs.blackberry.com/2013/10/blackberry-10-2
Reputatie 2
Zoals eerder al aangekondigd, is vanaf nu daadwerkelijk (23 Oktober 2013) versie 10.2.0.424 te downloaden.
Reputatie 4
Badge +4
Zoals eerder al aangekondigd, is vanaf nu daadwerkelijk (23 Oktober 2013) versie 10.2.0.424 te downloaden.

De uitrol van de update begon inderdaad gisteren, maar zoals altijd bij BlackBerry krijg je, binnen een aantal weekjes, vanzelf een melding op je telefoon dat de update in Nederlands (en daarmee ook in de nederlandse taal) beschikbaar is.
Hallo,

Ik heb net mijn BB 9720 ontvangen en het is niet mogelijk om een Hotmail account in te stellen. De foutmelding is: Kan toepassing voor het instellen van e-mail niet openen. neem contact op met de provider van uw draadloze service. Nu heb ik zelf al gezocht en een software update zou dit probleem kunnen oplossen, maar in mijn toestel kan ik de optie Software Update niet vinden. Ik heb al gezocht op Opties-Toestel maar de optie Software Update staat er niet bij. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? De software versie is v7.1.0.1046.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo,Ik heb net mijn BB 9720 ontvangen en het is niet mogelijk om een Hotmail account in te stellen. De foutmelding is: Kan toepassing voor het instellen van e-mail niet openen. neem contact op met de provider van uw draadloze service. Nu heb ik zelf al gezocht en een software update zou dit probleem kunnen oplossen, maar in mijn toestel kan ik de optie Software Update niet vinden. Ik heb al gezocht op Opties-Toestel maar de optie Software Update staat er niet bij. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? De software versie is v7.1.0.1046.

Beste Melanie74,

Heeft u zich al geregistreerd op http://instantemail.t-mobile.nl/ ?

Een Software update kunt u ook met behulp van de PC doen. Hier in de Toestelhulp kunt u alle informatie vinden.
Beste Melanie74,

Heeft u zich al geregistreerd op http://instantemail.t-mobile.nl/ ?

Een Software update kunt u ook met behulp van de PC doen. Hier in de Toestelhulp kunt u alle informatie vinden.


Een software update gaat helaas niet via PC, daarom wil ik het juist via toestel doen.
Maar als ik het goed begrijp is het probleem dat ik me nog niet heb aangemeld via instantemail link?
Helaas krijg ik een foutmelding te zien wanneer ik probeer aan te melden via bovenstaande link. Mijn BB toestel is verbonden via Wifi. Dit is de foutmelding:

An error has occurred while processing your last request.

We are temporarily having difficulty accessing your email account.

You may access another email account or try again at a later time.
Reputatie 6
@Melanie74

Om een BlackBerry te registreren moet een BlackBerry licentie actief zijn, deze kun je activeren door BB INTERNET AAN te sms'en naar 4000. Je kunt dan 30 dagen gebruik maken van de BlackBerry diensten en krijgt een databundel van 400 Mb die je gedurende deze 30 dagen kunt gebruiken. De kosten van € 12,50 worden met het tegoed verrekend.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/melanie74-329078/"

Om een BlackBerry te registreren moet een BlackBerry licentie actief zijn, deze kun je activeren door BB INTERNET AAN te sms'en naar 4000. Je kunt dan 30 dagen gebruik maken van de BlackBerry diensten en krijgt een databundel van 400 Mb die je gedurende deze 30 dagen kunt gebruiken. De kosten van € 12,50 worden met het tegoed verrekend.


@Chris,

Er is geen andere mogelijkheid om mijn hotmail via mijn BB te gebruiken? Ik wil namelijk geen aparte data bundel aangezien ik alleen af en toe mijn email check. Ik thuis en op het werk toegang tot wifi.
Reputatie 6
@Melanie74

Er is geen andere mogelijkheid. Dit omdat de BlackBerry's de data versleuteld versturen en de bundel nodig is om hier gebruik van te kunnen maken.
Reputatie 5
Zojuist is het goedkeuringsdocument voor de Q5, Q10 en Z10 uitgegeven. Het gaat om de update naar softwareversie 10.2.1.1925. De software zal in circa 2 weken beschikbaar zijn! 🙂
Reputatie 2
Hallo,

Ik kan niks meer met mijn BB Q10
Ik heb deze error in beeld: www.bberror.com/bb-10-0015
en verder kom ik niet!
Via BB link herlaad hij de software niet.
krijg dan time out verbinding of andere melding en dat duurt maar voort.

Wellicht een oplossing?

Groet
Reputatie 4
Badge +4
Beste Gio,

Ik hoop dat u een recente backup heeft, want de error code geeft aan dat er een onherstelbare fout in de software is opgetreden. het enige wat helpt is een "clean reload" van de software vrees ik.

Hier kunt u een stappenplan vinden hoe u dit moet doen, maar ik maak uit uw reactie op dat u dit al geprobeerd heeft.
Reputatie 2
Beste Gio,

Ik hoop dat u een recente backup heeft, want de error code geeft aan dat er een onherstelbare fout in de software is opgetreden. het enige wat helpt is een "clean reload" van de software vrees ik.

Hier kunt u een stappenplan vinden hoe u dit moet doen, maar ik maak uit uw reactie op dat u dit al geprobeerd heeft.


Uw link werkt niet helaas!
Maar ik heb al vanalles geprobeerd zonder effect!
Ook op internet al naar oplossingen gezocht en kwam telkens op dezelfde uit helaas zonder effect :(

Ik zal hem wel weer inleveren.
Er zit nog garantie op dus hoop dat ze hem nog kunnen repareren voor me!
Bedankt voor uw reactie
Reputatie 4
Badge +4
hmm, de link werkt inderdaad niet, maar het was in ieder geval een stappenplan om de software te herladen, maar zoals ik al zei: volgens mij heb je dat al geprobeerd.

Ik hoop dat het snel opgelost is voor je!
Zojuist is het goedkeuringsdocument voor de Q5, Q10 en Z10 uitgegeven. Het gaat om de update naar softwareversie 10.2.1.1925. De software zal in circa 2 weken beschikbaar zijn! :)


De officele updaterelease is 28 januari. Mooi dat de goedkeuringsdocumenten uitgegeven zijn. Hopelijk is de software sneller beschikbaar dan circa 2 weken....
De update is beschikbaar! Door zelf via instellingen de update te zoeken, kwam de update naar voren. Toch heel veel sneller dan T Mobile heeft aangegeven. Bedankt, T Mobile.

Dus niet wachten op de meldingen in de Hub maar zelf via instellingen de update zoeken

Reageer