Sticky

Blackberry software update topic - stel je vragen aan de expert!


Reputatie 6
Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over BlackBerry software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Een korte toelichting op mijn rol: ik ben in tegenstelling tot veel collega's hier op het forum geen Webcare agent. Eigenlijk heb ik geen contact met klanten, omdat ik als Toestelspecialist onze nieuwe telefoons en software update test en beoordeel. Dit doe ik met een collega, in samenwerking met onze internationale organisatie en telefoonmakers als BlackBerry. Op die manier proberen we zo vlekkeloos mogelijke telefoons en software op te leveren voor jullie.

Het voordeel is dat wij veel weten over software versies, we hebben immers alles dat uitgebracht wordt door T-Mobile Nederland wel een keer getest. Het nadeel is dat het reguliere werk voor moet gaan, ik kan maar enkele uren per week op het forum zitten.

Het uitzetten van problemen met software updates gebeurt ook door ons. Ik doe daarom mijn best zoveel en adequaat mogelijk te reageren, want jullie signalen over uitblijvende software updates worden zeker gewaardeerd! Zie voor meer informatie deze blog.


Een verzoek voordat je gaat reageren: kijk op je BB 10 telefoon even bij
Instellingen - Info over - Softwareversie
Er staat nu een softwareversie, bijvoorbeeld 10.1.0.4181.

Voor Blackberry OS 7 toestellen, kijk bij
Opties - Toestel - Info over toestelversies
Er staat nu een bundel en softwareversie, bijvoorbeeld v7.1.0.1046

Plaats de softwareversie hier, samen met je vraag.


Zo kunnen wij zien of het T-Mobile software betreft en welke versie het is. We kunnen alleen wat melden over T-Mobile of Nederlandse open markt software, de andere versies werken we niet mee. Ben benieuwd naar jullie vragen 🙂


_______________________________
Mod-edit Marten : sinds 1-12-2013 heb ik een andere rol binnen T-Mobile. Mijn collega's (T-Mobile Moderators) en de klantexperts beantwoorden nu de vragen. Blijf ze vooral stellen 😉

164 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Kleine maar fijne update op (app)softwaregebied: WhatsApp heeft de ondersteuning voor Blackberry OS, Blackberry 10 (en ook Nokia S40 en Nokia Symbian S60, maar dat is voor hier minder van belang) verlengd tot 30 juni 2017

Bron: WhatsApp
Reputatie 4
Badge +4
Dit is (al enige tijd) niet meer het geval. BlackBerry word niet meer door T-Mobile geleverd en dus zit er geen branded software op.
BlackBerry is zelf verantwoordelijk voor de software updates.

Dit zou namelijk betekenen dat wanneer je de T-Mobile simkaart verwijderd dat je de update via WIFI wél zou krijgen en kunnen installeren.
Reputatie 2
Rajaalderi schreef:

T-Mobile stuurt hem zelf niet. Hij word door BlackBerry zelf gepusht. Dus hij komt vanzelf beschikbaar als update.


Volgens mij is er carrier approval nodig, dit was voorheen ook altijd zo bij BB updates bij Tmob, dit is ook wat BB zelf zegt.
Reputatie 4
Badge +4
T-Mobile stuurt hem zelf niet. Hij word door BlackBerry zelf gepusht. Dus hij komt vanzelf beschikbaar als update.
Reputatie 2
Rajaalderi schreef:

Het heeft even geduurd, maar 10.3.3 is beschikbaar! :D


Wanneer is hij bij T-mob beschikbaar?
Ga ik doen. Dank je wel!
Reputatie 4
Badge +4
Ik verwacht eerlijk gezegd dat hij er zo overheen draait, want hij update runtime ook.

Sowieso is het altijd verstandig om een backup te draaien voordat je een update uitvoert. Mocht het dan niet goed gaan, dan kun je in ieder geval je gegevens terugzetten.
Hallo Raj,

Mijn Passport SE draait nu op 10.3.2.2836 met een oudere versie voor runtime om te voorkomen dat mijn interne geheugen opgeblazen wordt door niet correct verwijderde android-data. Weet jij misschien of ik nu eerst mijn SE naar .2836 moet upgraden om 10.3.3 correct te kunnen laten draaien? Of kan ik 'm zo accepteren?

Alvast mijn dank!
Reputatie 4
Badge +4
Het heeft even geduurd, maar 10.3.3 is beschikbaar! 😃
Zoon melding moet je instellen dat je hem krijg
Lackberry heb ik ook wel is zonder melding gehakt hoor
Ik heb de update 10.3.2.2836 ook binnen. Toestellen zijn unbranded
Reputatie 4
Badge +4
BlackBerry heeft wereldwijd OS versie 10.3.2.2836 uitgerold. Ik ben hem "as we speak" aan het updaten
Reputatie 4
Badge +4
Welk toestel heeft u? Ik draai al een poosje op 10.3.2.2474

De updates worden vanuit BlackBerry zelf gepushed, dus als u hem nog niet heeft kunt u via het instellingen menu bij software-updates zoeken naar de laatste updates of met de BlackBerry desktop software op uw pc
Krijgen de blackberry 10 modellen nog een update naar 10.3?
Reputatie 4
Badge +4
Dat is fijn om t horen! Graag gedaan 🙂
Het is gelukt!! Dank je 😃
Uhm nee, nog niet op deze manier.
Reputatie 4
Badge +4
Beste Aicequeen,

hier kunt u het apk-bestand downloaden. Heeft u al eens een Android-app geïnstalleerd op BlackBerry?
Enig idee hoe ik Instagram op mijn Leap krijg?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Gerdino

Vreemd dat de applicatie niet meer werkt na de update. Heb je al een keer de applicatie volledig van je toestel verwijderd en deze opnieuw gedownload + geïnstalleerd? Zet daarna voor de zekerheid je toestel een keer helemaal uit en weer aan. Laat ons weten of dit voor jou de oplossing is! Ik ben benieuwd. 😉
Hallo, bij mij werkt na de update de Rabobank Android app niet meer op mijn Passport. Hebben meer mensen dit probleem?
Reputatie 2
Hij is binnen en lijkt een verbetering voor accuduur op mijn passport. Camera app is ook sneller en custom tijdwindow in toestelcontrole is ook handig.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb 10.3.2.2474 beschikbaar op mijn Z30! Nu nog even voldoende ruimte vrijmaken vandeweek en eindelijk updaten! 😃
Misschien krijgen we gelijk DE Android update in Europe. Ik denk dat mede daardoor hun prioriteit verlegd is - helaas...

Reageer