Vraag

Bleutooth werkt niet naar behoren

• 2 februari 2016
  • 4 reacties
  • 2087 Bekeken

Beste allen,

Sinds een paar dagen heb ik een Sony Xperia Z5. Daarvoor altijd Samsung gehad.
Tot nu toe bevalt de Sony prima, echter heb ik een probleem met mijn bleutooth verbinding.

Als ik mijn smartwatch heb gekoppeld aan de Sony verbreekt de verbinding continue. Ik krijg telkens de melding "Bleutooth verbonden" > "Niet verbonden" > "Bleutooth verbonden" > enz. enz. Dit telkens na ongeveer een minuut.
Voorheen had ik met de Samsung hier geen last van. Deze bleef netjes de hele dag verbonden.

Wie weet waar dan aan kan liggen? Of belangrijker nog; hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt.

Groet,
Wesley

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Wesley,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je Bluetooth verbinding steeds verbreekt. Wil je jouw Throw functie uitzetten en controleren of dit probleem zich nog steeds voordoet?

Ik hoor graag van je!
Dag Hajar,

Bedankt voor je reactie!
Throw heb ik niet aan staan. Dit heb ik nogmaals gecontroleerd. Dus ondanks dat valt de verbinding toch steeds weg.

Groet,
Wesley
Reputatie 6
Dag Hajar,

Bedankt voor je reactie!
Throw heb ik niet aan staan. Dit heb ik nogmaals gecontroleerd. Dus ondanks dat valt de verbinding toch steeds weg.

Groet,
Wesley

Hi Wesley!

Hajar heeft me gevraagd om te kijken of ik je kan helpen met je probleem.

Ten eerste wil ik je vragen of jouw toestel volledig 'up to date' is mbt toestelsoftware?

Ten tweede wil ik je alvast mededelen dat je niet de enige bent waarbij dit probleem zich voordoet. Helaas is het een bestaand probleem, wereldwijd en een officiële fix is er gewoonweg niet.

Ik ga proberen het probleem op te lossen door enkele zaken met je te proberen. Het kan best zijn dat de eerste wijziging al voldoende is, maar het kan ook zijn dat geen van een oplossing biedt. Maar we gaan het proberen. Ook wil ik even van je weten of je een beetje technisch bent? Je hoeft niks open te schroeven, maar waarschijnlijk zullen we de 'Throw' functie compleet moeten uitschakelen dmv een 'Debug programma' voor Android. Dus laat me even weten of je dit eventueel wilt.

Hajar heeft je al gevraagd de 'Throw' functie in instellingen te deactiveren. Je hebt dit al gedaan, helaas zonder resultaat.

Ik wil je vragen om bij 'Instellingen' - 'Beveiliging' - Scroll naar helemaal beneden - 'Apps met gebruikstoegang'. Wanneer de optie 'Google Play Services' uit staat, wil ik je vragen deze te activeren. Daarna even proberen of het probleem zich nog voordoet.

Wanneer dit niet werkt, dan zullen we toch via ADB de 'Throw' volledig moeten gaan ontkoppelen.

Wanneer je zoiets hebt van; dit durf ik niet, geen probleem! Begrijpelijk. Er is helaas geen andere manier op dit moment. Je zult dan moeten wachten op een officiële fix vanuit Sony.

Let us know!
Dag kme,

Dank voor je reactie. Fijn dat jullie zo accuraat willen helpen.
Naar mijn mening heb ik een up to date besturingssoftware. Athans, dat geeft het apparaat zelf aan.

Het klinkt misschien raar, maar toch ben ik blij te horen dat ik de enige ben met dit probleem.
Hiermee bedoel ik dus dat het een bekend probleem is en Sony hopelijk zelf met een oplossing gaat komen. Ook ligt het dus niet specifiek aan mijn telefoon.

Ik heb de optie Google Play Services geactiveerd, deze stond inderdaad uit.
Daarom zal ik nu eerst even ervaren of hiermee het probleem verholpen is. Want soms heeft het toestel er vaker last van en dan weer wat minder. Dit verschild van dag tot dag (raar!), of wellicht ervaar ik dit zo.

Ik ben redelijk technisch. Mocht dit dus niet werken wil ik het best eens proberen via ADB, hier ben ik overigens niet bekent mee, maar wanneer het stap voor stap duidelijk wordt uitgelegd wil ik het best proberen.

En anders wacht ik rustig af op een update met oplossing van Sony.

Groet,
Wesley

Reageer