Beantwoord

Bluetooth stottert na update Xperia Z3

Hallo, mijn telefoon is een Sony Xperia Z3 (D6603) en ik luister veel naar muziek via mijn bluetooth koptelefoon, wat altijd heel goed heeft gewerkt.
Sinds ik afgelopen week de update naar Android 6.0.1 heb gekregen blijft mijn bluetooth verbinden maar haperen en stotteren.
Ik heb al het 1 en ander gelezen op dit forum van mensen met min of meer hetzelfde probleem en heb onder andere gelezen dat je dan de Throw functie moet uitschakelen, dat heb ik uitgeschakeld maar het probleem is er niet mee verholpen. Ook heb ik al geprobeerd om de WIFI uit te schakelen als er een verbinding is met mijn bluetooth koptelefoon maar ook dat is zonder succes.
Het stottert niet de hele tijd maar eigenlijk juist net op die momenten dat ik er niet zomaar even naar kan kijken waarom het stottert.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik vind het behoorlijk irritant. Voor de update heb ik dit probleem nooit ervaren.

Met vriendelijke groet,

Remco
icon

Beste antwoord door 05alexander92 4 juni 2016, 12:19

Heb je dit probleem ook wanneer je een ander Bluetooth apparaat koppelt zoals een headset? Anders is het misschien eens te proberen om je toestel een reset te geven naar de fabrieksinstellingen (wel eerst een backup maken!). Dan kun je controleren of het probleem wellicht komt door de software en een "verse" start het mogelijk oplost.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 3
Heb je dit probleem ook wanneer je een ander Bluetooth apparaat koppelt zoals een headset? Anders is het misschien eens te proberen om je toestel een reset te geven naar de fabrieksinstellingen (wel eerst een backup maken!). Dan kun je controleren of het probleem wellicht komt door de software en een "verse" start het mogelijk oplost.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb helaas geen ander bluetooth ding waarmee ik dat kan testen.
En eerlijk gezegd heb ik niet zo veel zin om een factory reset te doen, niet alleen voor dit probleem. Bovendien heb ik elders op dit forum gelezen van iemand met een vergelijkbaar probleem die wel de factory reset heeft gedaan, zonder resultaat.
Bedankt maar ik wacht nog wel eerst even over betere tips komen.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Corem,

Welkom op het forum! Leuk om je hier te zien. :)

Balen dat je bluetooth is gaan haperen. Niet echt fijn muziek luisteren zo.. Goed dat je dit hier dus navraagt. We denken graag met je mee.

Heb je al een keer via de instellingen van je telefoon de verbinding met de speaker verbroken en alle gegevens van deze verbinding gewist? Als je daarna opnieuw verbinding maakt dan kan dit het probleem verhelpen.

Anders zal je toch een keer je toestel terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen zoals Alexander suggereerde. Problemen na een update worden in de meeste gevallen opgelost door een fabrieksreset. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van je gegevens!

Instructies vind je in ieder geval op onze toestelhulp pagina. Laat ons weten of het is gelukt. 🙂
Beste Issam, bedoel je met speaker koptelefoon? Bedoel je dan bluetooth koptelefoon verwijderen en opnieuw toevoegen? Dat heb ik al twee keer gedaan maar dat helpt ook niets.
Wellicht dan toch maar de fabrieksinstellingen terug zetten en kijken of dat wil helpen.

Wat bedoel je met back-up maken? Ik heb geen root toegang om een goede back-up te kunnen maken.

Bedankt voor je hulp.

Remco
Reputatie 7
Badge +20
Hi Remco,

Jammer dat het verbreken van de verbindig niet heeft geholpen. Op deze pagina kun je de stappen doorlopen om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. En op deze pagina staat uitgelegd hoe je een back-up kunt maken van je gegevens en hoe je die straks weer kunt terugzetten.

Laat je mij weten of het lukt?
Hallo Hajar, bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels de fabrieksinstellingen terug gezet. Het probleem lijkt te zijn verholpen, maar ik moet eigenlijk nog een paar dagen goed testen om te kijken of het onder alle omstandigheden goed blijft werken.
De back-up heeft een beetje geholpen maar ik heb nog akelig veel werk te doen om mijn telefoon weer precies zo te krijgen zoals ik het wil. Dat vind ik een beetje jammer.

Bedankt voor jullie hulp
Reputatie 7
Badge +15
Hey Corem,

Fijn dat de fabrieksreset in ieder geval geholpen heeft. Ik ben benieuwd of je nog steeds geen problemen hebt en je nu weer zonder problemen naar muziek kunt luisteren!

Mocht je verder nog tegen problemen aanlopen dan weet je ons te vinden hier. We helpen je graag verder. 🙂
Is het mogelijk om je koptelefoon te updaten. Ik zou voor de zekerheid even langs gaan bij het aankooppunt mocht je nog twijfels houde dan kun je dat navragen of dat zou helpen.
Goedemorgen Amy en Frutjuh, bedankt voor jullie hulp maar het lijkt voor alsnog opgelost te zijn. Ik heb weer stotter vrije muziek!
Een update van mijn koptelefoon geloof ik niet in, dat zal dan wel een nieuw model kopen inhouden en deze is nog geen 6 maanden oud. Maar het lijkt weer te werken.
Ik moet het nog testen als ik op de fiets zit en mijn telefoon ik mijn achter-broekzak of in mijn rugtas zit.
Maar ik denk dat dat wel goed zit. Als dat niet zo is dan kom ik hier vragen voor hulp.

Ik wens iedereen een fijne dag en nogmaals bedankt voor de hulp.

Remco
Oops, ik heb per ongeluk bij de verkeerde op "beste antwoord" geklikt.
Het beste antwoord was om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Sorry.
Hoi Remco.

Ik heb bij deze het antwoord van 05alexander92 voor je gemarkeerd, ben je het daarmee eens? :)

Oh enne: een telefoon kun je beter niet in je kontzak stoppen, dat is 1 van de oorzaken van krommingen in/aan het toestel.
Hallo Kaassausje, ja die wilde ik eigenlijk ook gebruiken als beste antwoord. Ik klikte te vroeg en kon het toen niet meer wijzigen.
Bedankt voor de tip ook, ik zal hem minder in mijn kontzak stoppen... 😉
Hallo, daar ben ik weer.
Het probleem is toch nog niet opgelost.
Soms doet hij het goed, maar opeens begint hij weer te stotteren.
Ik denk dat het systeem het niet trekt, het lijkt alsof er op de achtergrond iets gebeurt met software ofzo.
Het is net als op een PC, die hoor je soms ook schrijven naar de harde schijf. Volgens mij gebeurt er ook zoiets op mijn telefoon en dan begint de muziek te stotteren. Ik hoor het alleen niet knetteren naar de harde schijf maar door de muziek.
Het is duidelijk geen kwestie van ontvangst want ook als ik de telefoon tegen mijn koptelefoon houdt stottert het gewoon door.
Weet iemand nog een idee dat ik kan proberen?

Bij voorbaat bedankt,
Remco
Reputatie 7
Badge +20
Hi Remco,

Wat jammer dat het toch niet is opgelost met een fabrieksreset. Je kan je toestel dan het beste ter reparatie aanbieden bij ons. Je bent hem dan wel 10 dagen kwijt, maar je toestel wordt dan in de loep genomen door experts en hopelijk kunnen zij je toestel repararen zodat je weer zorgeloos kan van je toestel. Op deze pagina kun je meer informatie vinden over het aanmelden van een reparatie.

Laat je mij weten of het lukt?
Goedemorgen Hajar, bedankt dat je reageert.
Het probleem is dat het niet altijd stottert. Soms stottert het twee uur niet en dan weer continu.
Opnieuw opstarten lijkt dan ook niet te werken.
Ik ben momenteel weer aan het testen omdat ik op een Xperia blog heb gelezen dat de applicatie FM Radio voor problemen met bluetooth zou kunnen veroorzaken. Dat maakt gebruik van dezelfde chip, begrijp ik.
http://www.xperiablog.net/2016/04/20/fm-radio-removed-in-latest-concept-update-to-fix-bluetooth-issues-mmb29v-z1-3571/
Dat is echter een applicatie die ik niet kan uitschakelen via applicatiebeheer (?) of de-installeren, dus probeer ik het nu met het programma Tasker om het telkens te stoppen zodra het opstart.
Hopelijk werkt dit. (Voorlopig gaat het al een half uur goed, maar dat was van de week ook zo)
Ik ben bang dat als ik hem opstuur, om hem goed te laten nakijken, het daar gewoon goed werkt (zoals momenteel bij mij) en dat ze er dus niets aan kunnen doen omdat het goed lijkt.

Nou, nu begint het toch weer te stotteren. Dit werkt dus ook niet...
Ik denk dat ik ga hem opsturen voor reparatie en hopen dat het opgelost kan worden.

Bedankt en alvast een goed weekend,

Remco
Reputatie 7
Badge +20
Hi Remco,

Goed dat je toch nog een andere optie hebt geprobeerd. Jammer dat dat ook niet heeft gewerkt. Ik denk inderdaad dat een reparatie in dit geval je beste oplossing is. Ik hoop ook dat het snel wordt gerepareerd zodat je straks weer lekker kan genieten van je toestel.

Houd je ons ook op de hoogte in dit topic?

Ik wens je ook een heel fijn weekend. Geniet van het zonnetje! 🙂
Reputatie 2
Ik heb ditzelfde probleem, maar zie een factor reset niet zo zitten. Ik heb dit namelijk op mijn Sony Xperia Z3 telefoon en Z4 tablet sinds de laatste update... Beetje toevallig
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Nickdh,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum, welkom terug! ;)

De reden is minder leuk natuurlijk, balen dat je hier ook last van hebt! Een fabrieksreset kost inderdaad wel wat tijd, maar problemen na een update worden vaak opgelost door een fabrieksreset. Mocht je het toch willen proberen, vergeet dan niet om eerst een back-up te maken.

Heb je trouwens al de tip van Corem die hij hierboven noemt geprobeerd?

Laat je even weten of het heeft geholpen?
Hoi Nickdh, ik heb twee keer een factory reset gedaan maar het probleem is niet verholpen.
Ook om de FM-Radio app te stoppen heeft niet geholpen.
Ik moet momenteel helaas met twee telefoons de deur uit, eentje voor de muziek en de andere voor de rest.
Ik geloof er nu ook niet meer in dat het verholpen kan worden door hem op te sturen voor reparatie omdat er volgens mij niets defect is. Het werkte prima voor de update.
Dus ik denk dat wij gewoon pech hebben...
Of er moet snel een FIX komen... maar dat denk ik niet.
Zou je het mij wel willen laten weten als jij wel ergens een oplossing vindt?

Reageer