Beantwoord

Bootloop LG G7 Thinq

• 1 december 2018
  • 11 reacties
  • 2721 Bekeken

Mijn telefoon (LG G7 Thinq) zit vanaf een uur of 1 vast in een bootloop. Ik heb al op verschillende fora gekeken en het lijkt te liggen aan de combinatie van de telefoon en T-mobile, aangezien veel andere mensen met dezelfde telefoon die ook T-mobile hebben vanaf vrijwel hetzelfde moment hetzelfde probleem hebben.

Mijn telefoon blijft maar opnieuw opstarten en komt niet tot het inlogscherm. Ik heb alle knoppen en combinatie van knoppen geprobeerd, maar dit helpt niet. Aansluiten aan mijn pc heeft ook niets opgeleverd en de batterij leeg laten lopen helpt ook niet. Het maakt ook geen verschil of de simkaart er wel of niet inzit.

Heeft iemand nog een idee?
icon

Beste antwoord door Hajar 2 december 2018, 11:04

Hi allemaal,

Ik heb op dit topic een mogelijke oplossing gedeeld. Om het forum overzichtelijk te houden gaat dit topic op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

ja hier het zelfde probleem.
zo graag ook een oplossing willen weten.
Same here. De hele dag al deze bootloop. In de winkel werd laconiek gedaan. LG lost dit wel op. Maar als de combinatie T-Mobile en LG het probleem is heeft tmobile wel even wat te doen. Gaarne ZSM een oplossing!
Reputatie 7
Badge +18
Hebben jullie wel of geen T-Mobile Branded toestel?
Is het probleem spontaan ontstaan of na een systeem update?

N.B. Het probleem met de LG speelt in heel Europa.

Duitstalig (want daar speelt het probleem ook) maar wellicht een oplossing:

https://telekomhilft.telekom.de/t5/Handys-Datengeraete/LG-G7-Boot-Loop/td-p/3616604/page/2
Reputatie 2
jah hier ook inmiddels al 10 uur verder ofzo. maar het is nog steeds stil met een oplossing van tmobile of LG
Reputatie 7
Badge +20
Beste LG bezitters, @Veerle21 @miranda brak @dg-fysiotherapie Ik heb geen tip voor jullie maar ik lees dat mensen in heel Europa dit probleem hebben.(Google)
wacht even af of LG met een oplossing komt.🤭 Sorry een beter bericht heb ik niet!
Hier hetzelfde probleem, in de winkel kwam ik nog meer mensen tegen met het probleem. Daar werd ook een reset aangeraden, maar het kan toch niet zo zijn dat iedereen in Europa met T-Mobile + LG G7 nu gewoon de data op zijn mobiel kwijt is?
Reputatie 7
Badge +18
Hier hetzelfde probleem, in de winkel kwam ik nog meer mensen tegen met het probleem. Daar werd ook een reset aangeraden, maar het kan toch niet zo zijn dat iedereen in Europa met T-Mobile + LG G7 nu gewoon de data op zijn mobiel kwijt is?

Andere modellen van LG hadden/hebben hetzelfde probleem en daar lag het aan de LG hardware. Deze modellen moesten onder garantie gerepareerd worden. In zo'n geval gaat alle data eraf.

Maar als het goed is heb je overal back-ups van toch ? Via Google Drive (Data/App instellingen) en Google Photo (Foto's/Filmpjes)
Reputatie 3
Nogal bizar probleem dit waar T-mobile wat al te makkelijk op lijkt te reageren en hier helemaal niet zelfs (?). Alle LG G7's met simcard op een t-mobile netwerk zijn zaterdag in een bootloop geraakt.

Hopelijk komt er maandag een oplossing maar het zou t-mobile sieren een reactie te geven.

Overigens kan je hem werkend krijgen. Simcard verwijderen en een factory reset doen. Dan ben je wel al je data kwijt en zodra je de simcard terug plaatst, is de bootloop terug.
Reputatie 7
Badge +18
Nogal bizar probleem dit waar T-mobile wat al te makkelijk op lijkt te reageren en hier helemaal niet zelfs (?). Alle LG G7's met simcard op een t-mobile netwerk zijn zaterdag in een bootloop geraakt.

Hopelijk komt er maandag een oplossing maar het zou t-mobile sieren een reactie te geven.

Overigens kan je hem werkend krijgen. Simcard verwijderen en een factory reset doen. Dan ben je wel al je data kwijt en zodra je de simcard terug plaatst, is de bootloop terug.

Het probleem is zaterdag overdag pas ontstaan en LG is nog niet met een oplossing gekomen en dan verwacht je op zaterdagavond al een reactie van T-Mobile?

Er is hier op het forum in diverse topics al duidelijk aangegeven dat je voorlopig niets anders kunt doen dan een fabrieksreset zonder simkaart en afwachten tot LG met een oplossing komt.

Begrijp heel goed dat het irritant is om even zonder smartphone te zitten maar zodra er een update van LG is dan zal de telefoon echt wel weer werken. Je gegevens haal je later weer terug van de backup.

Het probleem is zaterdag overdag pas ontstaan en LG is nog niet met een oplossing gekomen en dan verwacht je op zaterdagavond al een reactie van T-Mobile?

Er is hier op het forum in diverse topics al duidelijk aangegeven dat je voorlopig niets anders kunt doen dan een fabrieksreset zonder simkaart en afwachten tot LG met een oplossing komt.

Begrijp heel goed dat het irritant is om even zonder smartphone te zitten maar zodra er een update van LG is dan zal de telefoon echt wel weer werken. Je gegevens haal je later weer terug van de backup.

Ja ik zou zaterdag / zondag al een reactie verwachten van T-Mobile. Gisteren waren er honderden T-Mobile winkels open maar er is nog steeds geen officiële reactie binnen. Het gaat hier over het vlaggenschip van LG. Iets als dit mag best prioriteit hebben. Ze kunnen bij T-Mobile in hun systeem zien wie er een LG G7 Thinq heeft. Wat ze op zijn minst kunnen doen is deze mensen een sturen en op de hoogte houden. Nu ben ik mijn tijd aan het verdoen door forums af te zoeken en zijn mensen als jij het werk van T-Mobile aan het oplossen.

Waar ik me daarnaast zorgen over maak is mijn accu. Zodra ik mijn telefoon oplaad start deze automatisch op en komt hij in de bootloop. Het is niet goed om je accu voor langere tijd leeg te laten. Dit verhoogt de slijtage aanzienlijk. De bootloop aan laten wordt echter ook niet aangeraden aangezien de processor dan constant bezig is en de telefoon warm wordt. Wat is het advies van T-Mobiel? Ik zou het oneerlijk vinden als de telefoon van de klant hier slechter uitkomt, het is namelijk niet de fout van de klant.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik heb op dit topic een mogelijke oplossing gedeeld. Om het forum overzichtelijk te houden gaat dit topic op slot.