Beantwoord

Camera blijft zwart

• 13 maart 2018
  • 31 reacties
  • 1635 Bekeken

Hallo,

Mijn camera doet het niet meer. De voorcamera wel, maar de normale camera aan de achterkant blijft zwart, wat ik ook doe.

Gisteren is heel mijn telefoon gecrasht na een systeem update. Dit is gelukkig weer opgelost. Maar na de herstelupdate bleek mijn camera dus niet meer te werken. Terwijl voor al deze problemen mijn telefoon nog prima werkte.

Ik heb mijn cache en gegevens al verwijderd bij de camera instellingen... En ik heb ook al mijn telefoon afgesloten en opnieuw opgestart met aan/uit knop en volume knop naar beneden tegelijk ingedrukt.

Nu start de camera dus op (wat hij eerst helemaal niet deed), maar het beeld blijft zwart. Er zit niks voor de camera wat het beeld blokkeert, want ook DAT heb ik nagekeken.

Kan iemand mij AUB helpen?
icon

Beste antwoord door Johrick 14 maart 2018, 11:10

Hi Lisa,

Ik zie dat je telefoon uitviel tijdens de update. Nu heb ik een (niet zo leuke) artikel gevonden wat de eventuele crash van je telefoon kan verklaren.

Wat je zou kunnen doen is of een andere camera-app wel werkt! Dit kan je gewoon downloaden in de Play Store!

Nu kan ik voor de rest ook niet veel vinden over de mogelijke oplossing, maar ik kan je nog wel aanraden om dit topic van Willem eens te doorlopen, zo voorkom je wellicht een reparatie!

Ik weet dat reparatie geen pretje is, maar wij zorgen er dan natuurlijk voor dat je toestel zo snel mogelijk weer helemaal op en top bij jou in handen is! 🙂
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Is helemaal prima! Succes op school nog de rest van de dag!

Ik ga ook weer verder met werken 😉

Hallo, ik heb nu net weer een systeem update gehad en mijn camera doet het weer. In iedergeval de voorcamera. Nu maakt de normale camera weer verbinding met de camera applicatie die ik altijd al gebruik. Dus ik kan weer bij alle settings en ik kan alles weer zien. Maar mijn scherm blijft zwart. Dus hij maakt nog steeds geen foto's. Maar eerst sloot de app zichzelf keer op keer af en deed hij helemaal niks. Nu doet de applicatie het dus wel weer (ik heb geen idee voor hoelang), maar ik heb nog altijd geen beeld?

Ik heb daarentegen die reset dus nog niet gedaan, maar mijn telefoon ging ineens updaten dus vandaar. Ik heb nu al HELEMAAL geen idee meer wat er aan de hand is hahah.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Wij hier op kantoor snappen er ook vrij weinig van! Hahah. Maar we gaan er alles aan doen om je camera weer werkend te maken 😉

Kan jij misschien even voor mij testen of je wel beeld krijgt bij een andere camera app?

Ik hoor graag van je!
Ik zal dat zsm doen. Moet nu wel werken, dus dat zal nu niet gaan. Misschien vanavond nog en anders morgen ochtend weer ^^
Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Is helemaal prima! Ik zie je reactie wel tegemoet.

Werkse! 😉
Hoi hoi. Ik heb meerdere camera apps gedownload. Hij geeft nu in ieder geval niet de melding meer dat hij niet kan verbinden met de camera. Dus dat is al enige verbetering. Eerst sloten andere applicaties zichzelf op dezelfde manier af als de standaard camera app op mijn telefoon en kon ik niks doen. Nu opent elke camera app gewoon, maar wederom met een zwart beeld.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Hoe was het op werk gisteren? 😉

Maar over je probleem: als ik het goed begrijp openen de apps zich weer. Alleen kan je nog steeds geen foto's maken?

Kan je voor mij kijken of jij de allerlaatste sofware versie hebt? Zo nee, dan raad ik je aan om je toestel te voorzien van de laatste update.

Als het niet werkt, raad ik je aan om vervolgens een softreset te doen.

En mocht ook dat niet werken dan toch even een hardreset. Vergeet niet om een back-up te maken van je gegevens!

Ik hoop dat we er uit komen! Ik wens je nog een fijne dag toe! 🆒
En wat doet een soft reset precies? Ben ik dan ook al mijn bestanden kwijt?
Reputatie 4
Badge +3
Hey Lisa!

Ik raad je aan om jezelf in te lichten via: https://androidworld.nl/nieuws/avbtoestel-resetten-hoe-en-wat-hard-resetsoft-reset/

Ik hoop dat het je duidelijkheid geeft!

Ik wens je een fijne dag toe!
Dankjewel. Ik ga eerst die soft reset proberen. En dan als het ECHT niet werkt, dan maar een hard reset helaas. Maar als dat dan ook niet werkt? Dan moet ie zeker alsnog naar de reparatie?
Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Ik ben bang van wel! Maar laten we hopen dat de reset werkt 😉

Houd je ons op de hoogte?

Fijn weekend! 🆒
Reputatie 4
Badge +3
Hey Lisa,

Hoe gaat het met jou? En hoe is het met je toestel?

Werkt je camera weer?
Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Oei! Wat lastig dat je camera het niet meer doet, om welke telefoon gaat het? Als je dat aan ons zou kunnen vertellen dat kunnen wij je wellicht helpen met dit probleem!

Laat je het ons weten? 😉
Hoi Johrick,

Het gaat hier om een Sony Xperia X.

Hopelijk kun je hier wat mee
Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Ik zie dat je telefoon uitviel tijdens de update. Nu heb ik een (niet zo leuke) artikel gevonden wat de eventuele crash van je telefoon kan verklaren.

Wat je zou kunnen doen is of een andere camera-app wel werkt! Dit kan je gewoon downloaden in de Play Store!

Nu kan ik voor de rest ook niet veel vinden over de mogelijke oplossing, maar ik kan je nog wel aanraden om dit topic van Willem eens te doorlopen, zo voorkom je wellicht een reparatie!

Ik weet dat reparatie geen pretje is, maar wij zorgen er dan natuurlijk voor dat je toestel zo snel mogelijk weer helemaal op en top bij jou in handen is! 🙂
Een andere camera app heb ik ook al geprobeerd, maar er kan gewoon geen verbinding gemaakt worden met de camera. Heel vreemd. Maar toch erg bedacht. Ik ga die topic van Willem maar eens bekijken ^^
Reputatie 4
Badge +3
Hi Lisa,

Oeii 😞 We kunnen in ieder geval zeggen dat we zo veel mogelijk hebben geprobeerd om te kijken wat er aan de hand is!

Laat je me even weten of het topic van Willem heeft geholpen?
Dat is prima. Ik zit nu wel op school, dus kan nu niet veel doen. Maar ik laat het zsm weten. Alvast hartelijk bedankt 🙂
Hallo Johrick, ik zou je nog vertellen of die topic van Willem had gewerkt. Helaas kon ik daar niet heel veel mee. Hij doet het nog steeds niet.
Reputatie 2
Badge
Kijk ook even bij de Nederlandse afdeling van Sony (smartphone-tak) of ze een eigen reparatie-service hebben.
Beetje rondkijken kan geen kwaad. T-mobile heeft zijn eigen reparatieservice, maar check ook anderen en vraag wat voor kosten je kan verwachten voordat je ergens mee akkoord gaat.
Nou ja. Ik wil eigenlijk gewoon een reparatie voorkomen... Alles is begonnen na die ene systeem update... Kan toch niet zo zijn dat er door 1 update zoveel problemen ontstaan?
Reputatie 3
Badge +11
Hey Lisa,

Ik zal het verder oppakken, Johrick is vandaag namelijk weer druk op school bezig! 😃

Wat jammer dat de gouden tips van Willem niet de oplossing hebben geboden. Heb je toevallig al geprobeerd om de Power, Volume Up en Volume Down-knoppen tegelijkertijd in te drukken? Als je deze combinatie een aantal seconden ingedrukt houdt, zorgt het voor een hard reset van je toestel. Wellicht dat de camera daarna weer werkt!

Mocht dit niet werken dan zou ik, zoals Johrick ook al aangaf, je willen adviseren de telefoon ter repratie aan te bieden. Je wilt natuurlijk wel gewoon mooie en leuke foto's blijven maken! Op de door ons geleverde toestellen zit namelijk altijd een garantie van 24 maanden, meer informatie hierover kun je vinden op deze pagina. Hier staan bijvoorbeeld ook de voorwaarden over wat wel en wat niet binnen de garantie valt. Ik wil je wel aanraden de voorwaarden goed door te lezen zodat je dadelijk niet voor onverwachte kosten komt te staan. Een onafhankelijke reparatiepartner zal er dan zo snel mogelijk mee aan de slag gaan! Het aanmelden voor reparatie kun je hier doen. We zullen er dan alles aan doen om jouw telefoon zo snel mogelijk weer goed en wel in jouw handen te bezorgen!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons uiteraard te vinden. We helpen je graag, Lisa!
Hartstikke bedankt. Maar een hard reset? Dan ben ik toch alles kwijt? Dan is het toch eigenlijk dat ik mijn telefoon terug zet naar fabrieksinstellingen??
Reputatie 3
Badge +11
Yes, inderdaad. Helemaal vergeten door te geven, sorry!

Als je de combinatie van de drie knoppen ingedrukt houdt, kom je namelijk in een menu. Binnen dit menu kun je de keuze maken tussen: Factory Reset, Hard reset, Forgot Password en Password reset. Waarna je de telefoon dus terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet van te voren niet om een back-up van al je bestanden te maken, zodat je deze later terug kan zetten.

Het is namelijk zo dat als je jouw telefoon ter reparatie aanbied, een hard reset één van de eerste handelingen door de reperateur zal zijn. Het is daarom heel erg handig en belangrijk om zo af en toe een back-up te maken van je bestanden. 😃
Reputatie 2
Badge
Heb je de reset al uitgevoerd?
Zo nee, test nog 1 ding...
Download een andere camera-app uit de Play Store.
Er zijn er genoeg te vinden.
De standaard camera-app van Sony op je telefoon kan een bug bevatten of niet goed communiceren met de camera.
Om er zeker van te zijn dat het een hardware-fout is, is het verstandig om eens een andere camera-app te checken.
Als deze het wel doet, is het een software-fout.
Doet de camera het nog steeds niet, dan is er wellicht (een deel van de) hardware defect.

Reageer