Beantwoord

Camera Huawai P10 probleem met scherpstellen

  • 22 januari 2018
  • 9 reacties
  • 1985 Bekeken

Wie weet een oplossing voor het niet meer scherpstellen van de Huawai P10 camera's op de achterkant. In Monogram werken ze wel. Camera voorkant werkt ook prima.
icon

Beste antwoord door Jaimy 23 januari 2018, 11:51

Hoi Pcdebruijne,



Met zo'n toestel wil je natuurlijk mooie foto's en video's schieten! Ik denk graag met je mee, zodat je dat snel weer kunt doen.



Wat bedoel je precies met Monogram? Zou je ook eens een andere foto-app kunnen downloaden en kijken of het toestel daarin wel scherp stelt? Ik wil op die manier achterhalen of het probleem in de hardware of in de software zit. :)



Ik ben benieuwd wat daaruit komt! Ik help je aan de hand van je bevindingen natuurlijk verder!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hi Pcdebruine,

Oeii, ik vind het niet leuk om te horen dat je camera niet goed werkt. Ik heb even voor jou op het forum rond zitten kijken en ik kwam een soortgelijke topic tegen!

https://forum.t-mobile.nl/overige-toestelmerken-365/autofocus-van-huawei-p10-werkt-niet-meer-296075

Jaimy gaf daar een aantal (mogelijke) oplossingen! Ik hoop dat je er wat aan hebt 🙂

Ik wens je nog een fijne avond toe!
Heeft niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Pcdebruijne,

Met zo'n toestel wil je natuurlijk mooie foto's en video's schieten! Ik denk graag met je mee, zodat je dat snel weer kunt doen.

Wat bedoel je precies met Monogram? Zou je ook eens een andere foto-app kunnen downloaden en kijken of het toestel daarin wel scherp stelt? Ik wil op die manier achterhalen of het probleem in de hardware of in de software zit. :)

Ik ben benieuwd wat daaruit komt! Ik help je aan de hand van je bevindingen natuurlijk verder!
Dag Jaimy,

Sorry, maar ik bedoel Monochroom! (Zwart/Wit) Heb reeds verschillende foto-app's gedownload maar die gaven een zelfde resultaat.
Als je googled, dan kom je vele problemen op dit punt op internet tegen. Heb dus vele tips uitgeprobeerd. Niet de fabrieksinstellingen, omdat ik dat al in een eerder stadium heb geprobeerd m.b.t. het vastlopen in Chrome. Uiteindelijk moet je je telefoon opsturen ter reparatie. Er is al eens een volledig nieuw binnenwerk gemonteerd in de GSM, maar dat heeft ook niet geholpen.
Ik zou heel graag een compleet nieuw toestel hebben, want ik heb al vanaf dag 1 problemen met deze Huawai P10
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Pcdebruijne,

Zonde dat het probleem blijft bestaan en een andere foto-app ook niet werkt! :S

Het probleem was er dus ook al voor de fabrieksreset, zoals ik het nu begrijp? Als dat zo is, dan heeft een reset inderdaad weinig zin. Anders zou je het alsnog even kunnen proberen. Ik begrijp dat je jouw toestel liever niet nogmaals ter reparatie in wilt leveren, maar om zou willen ruilen voor een heel ander toestel. Het liefst had ik direct voor je gekeken wat de mogelijkheden zijn, maar ik zie dat je jouw contract via Optie 1 hebt afgesloten. Zij hebben hun eigen voorwaarden en service voor dergelijke problemen. Je kunt het beste dus contact met hen opnemen om te kijken welke mogelijkheden zij jou kunnen bieden voor het defect aan de Huawei P10.

Als er nog iets is waar wij je bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag! Succes! 🙂
Bedankt voor je reactie David,!
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan! Ik duim met je mee voor een snelle oplossing!
Goedenavond,

Ik heb precies hetzelfde probleem helaas. Het toestel werkt prima, behalve dus de camerafunctie aan de achterkant van het toestel. Alleen de monochrome functie stelt inderdaad scherp. Ik heb inmiddels het toestel aan en uit gezet, apps gedownload en het toestel naar fabrieksinstellingen gedaan. Niets helpt. Dit probleem begon al twee maanden na de aanschaf. Ik heb contact gehad met het desbetreffende filiaal waar ik het abonnement heb afgesloten en de klantenservice. Het toestel kan ter reparatie worden aangeboden maar als hij niet gerepareerd kan worden dan krijg ik een gereviseerd toestel, tweedehands dus. Een andere oplossing is een toestel van Alcatel nemen en het verschil wordt terugbetaald. Met geen van beide opties ga ik akkoord. Er is wettelijk bepaald dat wanneer een artikel binnen 6 maanden na aankoop kapot gaat, Dat het artikel al niet in orde was bij de aanschaf. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervangen. Met andere woorden, mocht het artikel niet gerepareerd kunnen worden dan heb je recht op een nieuw artikel. Je hoeft dus geen genoegen te nemen met een gereviseerd toestel. Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen? Alvast bedankt!!!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Galvani,

Ik heb direct met je meegekeken in ons systeem, want het is natuurlijk superjammer dat je ook last hebt van dit probleem!

Ik zie dat er al contact is geweest via onze telefonische klantenservice en dat het zelfs is doorgezet naar onze specialisten.

Via de normale procedure zal jouw toestel gewoon gerepareerd worden. Je krijgt in dat geval dus jouw eigen toestel gerepareerd terug. De uitzondering die we jou al hebben geboden is ook telefonisch met je besproken, die uitzondering houdt een omruiling naar een gerefurbished toestel in. Daarnaast is ook aangeboden je tegemoet te komen in de kosten van de Alcatel.

Er zijn dus al een aantal oplossingen geboden en ik kan daarin niet nóg meer voor jou betekenen. Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt wat de beste keuze is! Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, dan hoor ik het ook graag!

Reageer