Beantwoord

Camera Sony Experia Z5 compact is traag.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het opstarten gaat al langzaam maar ook de focus en sluitertijd. Ik mis alle momenten zo .
Wie kan mij helpen?
Ps: ik kom van een iPhone 5s. die is vergeleken met mn Sony raaazendsnel.

Help?

Groet,
Rosa
icon

Beste antwoord door KoenM 30 mei 2016, 16:42

Hoi Rosa,

Wanneer je niet weet wat ik bedoel, dan zul je hem waarschijnlijk niet gebruiken 😃 Je kunt er je telefoon mee unlocken, ipv een pin of patroon.

Enfin!

Er zijn/waren veel klachten over de snelheid van de Z5 compact. Met name de scrollsnelheid en de camera-app.

Je kunt het volgende proberen:

Ga naar Instellingen
Apps
Alle apps

Zoek naar een app genaamd 'Photo analyser' en zet deze uit/stop deze. Probeer daarna nogmaals de camera uit.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Hoi Rosa,

Welkom op het forum!

Maak je gebruik van de vingerafdruksensor? Schakel deze eens uit en probeer de camera dan nog eens.

Let us know!
Hai Koen, dank voor je reactie... ik weet niet of ik daar gebruik van maak... waar kan ik dat vinden?

Ik heb wel wat zitten proberen met bijv direct foto maken met de onderste knop enzo.. maar dat is helemaal irritant. Ook deed deze tel het vanaf het begin (voordat ik ook maar iets had ingesteld) het al mega langzaam. Telefoonwinkel bezocht maar die zeiden verder geen klachten gehad te hebben van anderen.

Er is nix bekend dat deze langzamer dan de iphone is?

Groetjes,
Rosa
Reputatie 6
Hoi Rosa,

Wanneer je niet weet wat ik bedoel, dan zul je hem waarschijnlijk niet gebruiken 😃 Je kunt er je telefoon mee unlocken, ipv een pin of patroon.

Enfin!

Er zijn/waren veel klachten over de snelheid van de Z5 compact. Met name de scrollsnelheid en de camera-app.

Je kunt het volgende proberen:

Ga naar Instellingen
Apps
Alle apps

Zoek naar een app genaamd 'Photo analyser' en zet deze uit/stop deze. Probeer daarna nogmaals de camera uit.
Ha Koen,

Ik had toch wel de vingerafdruk sensor ingeschakeld. Wist alleen niet dat ie zo heette. :)
Die staat nu uit.
Verder kan ik de photo analyzer niet vinden hoor... hij staat niet tussen de apps zoals jij aangeeft.

Wel had ik een snelkoppeling met Google opslag gemaakt en volgens mij helpt het dat ik die weer ongedaan heb gemaakt. Ook het 'foto maken zodra je m aanraakt' heb ik weer uit.
Even kijken of het zo beter gaat.. mn favoriete onderwerp (snel bewegend zoontje) is nu niet thuis.

Groet,
Rosa
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rosa,

Leuk om te zijn dat Koen zo met je meedenkt. Is de camera nog steeds traag nu je die opties hebt uitgeschakeld? Op deze pagina geven ze aan dat een software update het probleem wel verhelpt. Is je toestel voorzien van de laatste update?

Laat het ons weten! 🙂
Hey Hajar,
Dankjewel voor die link! Ja het gaat iets beter nu maar ik heb nog steeds precies dezelfde klachten als die meneer op t forum van Sony.
De update moet ik checken maar ik heb de telefoon pas net twee maanden en baal er nu al van want maak altijd veeel foto's en nu dus steeds chagrijnig om de traagheid en ook de kwaliteit is bagger. En nu zit ik er 2 jaar aan vast. Had ik dit maar eerder geweten. :(

Mocht de update nog helpen dan laat ik het weten.
Bedankt! Groet,
Rosa
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rosa,

Begrijpelijk dat je hier gefrustreerd door raakt, zeker als je graag foto's van je zoontje maakt!

Had je de update al uitgevoerd en heeft het effect gehad? Je zou anders ook nog even kunnen kijken naar je toestel in het algemeen of er wellicht ruimtegebrek of te weinig werkgeheugen is. Op deze websites worden 7 tips gegeven om dit na te gaan en er eventueel wat aan te doen. Had je het probleem al vanaf het begin of is dat sinds een bepaalde tijd de kop op gaan steken?

Laat even weten of je nog een positief effect hebt gemerkt na de suggesties! 🙂
Hi David,
Ik ga morgen op vakantie dus had nog even geen tijd om hier verder mee te gaan. Super dat jullie zo mee denken.. ik kom eigenlijk nooit op forums maar ben zeer positief verrast!

Ik ga tijdens vakantie naar je tips kijken en kom er nog op terug.

Bedankt!!

Groetjes,
Rosa
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rosa,

Bedankt voor de aardige woorden! :D

Geniet van je vakantie en laat het ons gerust weten als we ergens bij kunnen helpen. Bon voyage!
Reputatie 6
Wellicht kun je je iPhone meenemen als extra fotocamera?

Fijne vakantie!

Reageer