Beantwoord

Dataverkeer terwijl wifi aan staat op Moto Z

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb een motoZ. Luister 's nachts naar de radio via Wifi. Normaal geen dataverbruik.
Sinds 3 dagen een nieuwe provider met zwakker wifi signaal. Het toestel vindt de wifi wel maar gebruikt toch ca 100 Mb data per nacht. In de winkel heeft iemand voor mij op het beginscherm de van boven naar beneden geveegd. Daarbij komt een balkje in beeld met 4 picto's. Hij heeft het picto met een pijltje naar boven en een pijltje naar beneden uit gezet. Volgens hem was het dan geregeld. Dit ios echter niet het geval. Ook daarna heeft het toestel weer een nacht 100 Mb gebruikt. Kunt u voor mij uitzoeken hoe het wel werkt?
icon

Beste antwoord door David 24 maart 2017, 11:08

Hey Hanvos,

Natuurlijk altijd fijn, 's nachts een muziekje kunnen luisteren! :)

Dan valt het signaal waarschijnlijk toch weg, op het moment dat het mobiele netwerk sterker is dan dat van het WiFi-netwerk. Als mijn collega in de winkel al je instellingen heeft aangepast, dan kan het heel goed zijn dat het WiFi-signaal in z'n geheel verdwijnt en dat er dan 100 MB in rekening wordt gebracht.

Ik weet trouwens niet wat je precies voor radio luistert, maar ik zie dat je het abonnement Stel Samen & Stel Bij met 6 GB data hebt. Dit betekent dat jij Datavrije Muziek bij jouw abonnement hebt. Als je naar één van de aangemelde diensten luistert gaat dit dus niet van jouw databundel af! Dan kun je dus ongestoord radio luisteren op ons mobiele netwerk, zonder dat daar MB's voor worden gerekend. In dit topic vind je alle aangemelde diensten én je kunt er zelf nog een suggestie doen, wellicht een handige optie? :)

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag van je!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Hanvos,

Natuurlijk altijd fijn, 's nachts een muziekje kunnen luisteren! :)

Dan valt het signaal waarschijnlijk toch weg, op het moment dat het mobiele netwerk sterker is dan dat van het WiFi-netwerk. Als mijn collega in de winkel al je instellingen heeft aangepast, dan kan het heel goed zijn dat het WiFi-signaal in z'n geheel verdwijnt en dat er dan 100 MB in rekening wordt gebracht.

Ik weet trouwens niet wat je precies voor radio luistert, maar ik zie dat je het abonnement Stel Samen & Stel Bij met 6 GB data hebt. Dit betekent dat jij Datavrije Muziek bij jouw abonnement hebt. Als je naar één van de aangemelde diensten luistert gaat dit dus niet van jouw databundel af! Dan kun je dus ongestoord radio luisteren op ons mobiele netwerk, zonder dat daar MB's voor worden gerekend. In dit topic vind je alle aangemelde diensten én je kunt er zelf nog een suggestie doen, wellicht een handige optie? :)

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Hallo,
ik luister meestal NPO 1 en die zie ik niet in een pakket. Maar als het andere dataverkeer uit staat, zou de radio dan niet automatisch uitgaan? Misschien is er een link waar ik kan vinden of al het dataverkeer behalve wifi uit staat om dit te testen?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hanvos,

Ah NPO 1, dat kan je ook beluisteren via www.nederland.fm. Deze site is aangemeld voor Data vrije muziek, dus wordt het streamen niet verrekend met je data bundel. Ze hebben ook handige app waar je zonder zorgen muziek kan streamen.

Mocht je jouw mobiele data netwerk willen uitschakelen zodat je alleen via Wi-Fi kan internetten dan kan je instructies volgen in deze video.

Laat je ons weten of het is gelukt? Anders helpen we je natuurlijk graag verder!

Reageer