Vraag

eerste sms versturen aan contactpersoon lukt niet

• 22 augustus 2013
  • 5 reacties
  • 544 Bekeken

Ik heb een Nokia Lumia 820. Ik kan geen eerste SMS versturen aan een contactpersoon. Krijg ik een foutmelding. Krijg ik een SMS van iemand anders dan kan ik deze wel per SMS beantwoorden. Dus voor het eerst een SMS conversatie opstarten lukt niet. Waar ligt het probleem 

5 reacties

Dat is wel apart,

zou je voor de zekerheid kunnen controleren of het nummer van de berichtencentrale klopt?

Het moet zijn: +31624000000

Instelling is te vinden bij: Start > Instellingen > Applicaties > Berichten > nummer voor sms-centrum
Berichtencentrale nummer is correct. Dat had ik reeds gecontroleerd.

Ik heb in mijn abbonement geen SMS genomen. Maar ik kan wel reageren van wie ik een SMS heb ontvangen.
Reputatie 5
Ook al staat het nummer er correct (met 6 keer een 0 op het eind), voer deze toch voor de zekerheid opnieuw in. 

Kun je de sms wel versturen als je het mobiele nummer van de ontvanger handmatig intoetst, dus niet vanuit je contacten? Probeer het eens met +31 voor het mobiele nummer (wel de "0" weglaten) en ook een keer zonder.
@ BobPhone

Is het je met de tip van Minty inmiddels gelukt om zelf een sms te kunnen versturen? Ik ben erg benieuwd!
Reputatie 1
hooooi,

eens probeert je toestel op fabrikinstellingen terug te zetten en/of een hardreset uittevoeren?

Groetjes uit Duitsland,
Sebastian

Reageer