Beantwoord

Firmware Update op LG G4

• 27 februari 2017
  • 10 reacties
  • 2071 Bekeken

Hoe lang duurt een Firmware-Update bij een LG G4?
icon

Beste antwoord door Pilovali 27 februari 2017, 15:29

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het ligt aan de snelheid van je telefoon, wifi (als je de update nog moet downloaden) en hoe groot de update is. Een kleine update duurt meestal tussen 5 en 15 minuten, maar een hele grote kan zelfs 30 tot 45 min duren.

Groet,
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het ligt aan de snelheid van je telefoon, wifi (als je de update nog moet downloaden) en hoe groot de update is. Een kleine update duurt meestal tussen 5 en 15 minuten, maar een hele grote kan zelfs 30 tot 45 min duren.

Groet,
Mijn LG G4 heeft geen update ontvangen sinds de beveiligings patch van 2016-07-01!! Android versie is 6.0. Bij het handmatig controleren krijg ik de melding dat het toestel al voorzien is van de laatste update.
Dit kan niet goed zijn. Bijna een jaar zonder update. Zelfs mijn oude Samsung S5 krijgt nog steeds updates.
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Nigel,

Goed dat je hier over navraag doet. Om eerlijk te zijn durf ik niet te zeggen wanneer de laatste update is uitgerold. Om je met zekerheid antwoord te kunnen geven heb ik contact opgenomen met de afdeling die hier over gaat. Zodra ik een reactie van ze heb ontvangen laat ik het je weten!
Hoi Nigel,

Goed dat je hier over navraag doet. Om eerlijk te zijn durf ik niet te zeggen wanneer de laatste update is uitgerold. Om je met zekerheid antwoord te kunnen geven heb ik contact opgenomen met de afdeling die hier over gaat. Zodra ik een reactie van ze heb ontvangen laat ik het je weten!

Dank je. Ik ben erg benieuwd.
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Nigel,

Inmiddels heb ik een reactie gekregen. Onze collega's hebben ook weer navraag gedaan, ze hebben namelijk contact opgenomen met LG. LG geeft aan dat ze voor de LG G4 nog geen nieuwere updates beschikbaar hebben. Wanneer en of er nieuwere beveiligingsupdates komen was niet bekend. Dit zullen we dus moeten afwachten.
Hoi Nigel,

Inmiddels heb ik een reactie gekregen. Onze collega's hebben ook weer navraag gedaan, ze hebben namelijk contact opgenomen met LG. LG geeft aan dat ze voor de LG G4 nog geen nieuwere updates beschikbaar hebben. Wanneer en of er nieuwere beveiligingsupdates komen was niet bekend. Dit zullen we dus moeten afwachten.

Hartelijk dank! Ik heb vandaag een nieuwe Samsung Galaxy S7 gekocht.
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Nigel,

Oh gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! Heel veel plezier ermee. 😉
Op dit moment staat de beveiligingspatch van de G4 nog steeds op juli 2016. Dat betekent in concreto dat LG binnen een jaar is gestopt met het ondersteunen van dit toenmalige vlaggenschip.

OK, enkele maanden geleden heeft LG voor enkele versies van de G4 Nougat uitgerold; maar in Nederland is deze nog steeds niet verschenen. Intussen heeft LG wel officieel aangekondigd de ondersteuning van de G4 gestopt te hebben.

De 'blueborne' en de 'KRACK' bugs zullen dus niet worden verholpen.
Ik denk niet dat er een bedrijf is dat slechtere reclame over zichzelf kan maken.....
Al maanden worden de gebruikers van de LG G4 aan het lijntje gehouden. De update naar Android 7 zou voor de G4 in 2017 plaats vinden. Inmiddels zijn er nog geen updates geweest en is er oficieel medegedeeld dat de Android beveiligingsupdates niet meer worden aangeboden.
Ik ben bang dat LG klanten laat barsten. De telefoons zullen, vanwege het update beleid van LG, als " afrader" bestempeld moeten worden door consumentenorganisaties. Voor zover mij bekend is de consumentenbond bezig met een rechtzaak tegen met name Samsung over het update beleid.
Ondertussen wordt ook gekeken of verkopers verantwoordelijk zijn als de telefoon geen update krijgt. Want, kun je de smartphone nog wel veilig gebruiken voor bijvoorbeeld bankdiensten als er geen beveiligingsupdates komen. Ik hoop dat dit laatste zal gebeuren, dan kunnen we met terugwerkende kracht, op grond van het Nederlandse burger wetboek, en de bepalingen waarin consumenten worden beschermd, de (oude) telefoon terugsturen of terugbrengen naar de verkoper. In mijn geval T-Mobile/Coolblue.
De G4 stond tot voor kort (tot een maand geleden of zo) nog steeds op LG's officiële lijst van apparaten die onderhouden worden met beveiligingspatches. De werkelijkheid liet zien dat LG zich niet aan zijn eigen beloftes houdt.
Voor de G4 zijn in diverse regio's updates naar Android 7.0 uitgerold (o.a. in Polen, dat dezelfde toestelversie heeft als wij in Nederland). Maar helaas: het overgrote deel van de G4's wereldwijd zijn door LG 'vergeten'. Ondanks wederom LG's eigen belofte dit wel te doen....
Ik kan daarvoor maar één reden verzinnen: de G4 is een zeer goed en deugdelijk toestel. En omdat zo'n ding nauwelijks veroudert, en dus niet uitnodigt tot de aankoop van een nieuw toestel, heeft LG besloten tot softwarematige veroudering.
Je ziet in dit voorbeeld hoe serieus LG zijn klanten neemt; het gevolg is dan ook dat de enige uitnodiging die hiervan voor mij (en voor mijn vrienden en familie) uitgaat, is het nooit meer kopen van een LG.
Zelf Samsung, tot voor kort ook een slechte updater, doet het tegenwoordig stukken beter dan LG (maar ook nog steeds niet goed).

Reageer