Beantwoord

Foutmelding proces com.android.phone


plotseling krijg ik het bericht: het proces com.android.phone is gestopt. Kan alleen op OK drukken. wat betekent dit?
icon

Beste antwoord door David 22 oktober 2015, 10:26

Hey Wendy,

Nogmaals welkom op ons Forum! :)

Dat is een probleem dat we wel vaker zijn tegengekomen! We hebben dan ook hoogst waarschijnlijk de oplossing voor je! 🙂 Je kunt dit topic doorlezen voor het antwoord. Daarmee moet het haast wel lukken!

Laat je ons even weten of het allemaal gelukt is? Mocht het namelijk niet zo zijn, dan kunnen we je weer verder helpen!

Bekijk origineel

16 reacties

En meteen ook "berichten is gestopt" met als enige optie OK. Ook de logbestanden zijn opeens verdwenen
Hoi wendy37, welkom op het forum

Je hebt nu 2 aparte topics aangemaakt terwijl je de 2 meldingen eigenlijk gewoon in 1 bericht had kunnen zetten. Ik verhuis dit bericht naar je eerste topic zodat men je wat beter van dienst kan zijn, dan is het ook wat overzichtelijker.

Zou je je vragen de volgende keer in 1 bericht willen zetten of als je later nog iets bedenkt in ieder geval in het topic neerzetten wat je al hebt aangemaakt? Onder de berichten staat een reactieveld waar je je bericht kunt typen en plaatsen. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Wendy,

Nogmaals welkom op ons Forum! :)

Dat is een probleem dat we wel vaker zijn tegengekomen! We hebben dan ook hoogst waarschijnlijk de oplossing voor je! 🙂 Je kunt dit topic doorlezen voor het antwoord. Daarmee moet het haast wel lukken!

Laat je ons even weten of het allemaal gelukt is? Mocht het namelijk niet zo zijn, dan kunnen we je weer verder helpen!
Elke keer als ik een sms wil versturen naar 1616 (voor die actie van 5000mb gratis voor 24 uur) krijg ik de melding dat com.android.phone gestopt is. Met het versturen van smsjes naar andere nummers krijg ik het niet. Mijn cache is al geleegd en hielp niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Theresaw,

Top dat je even aan de bel trekt! Je wilt natuurlijk wel gebruikmaken van die actie!

Zou je de stappen uit dit topic eens kunnen overnemen? Zo geef je toestemming voor premium berichten. Op Android kan dit geblokkeerd worden en voor het nummer 1616 betekent dit dat er niet ge-SMS't kan worden. Dat zou ik dan als eerste proberen. Ik zag ook nog dat je in My T-Mobile een blokkade op servicenummers had geplaatst. Het lijkt me stug, maar mocht het in jouw instellingen allemaal goed staan, zou ik de blokkade tijdelijk opheffen om te kijken of je dan wel kunt SMS'en.

Ik ben heel benieuwd naar jouw reactie! Houd ons op de hoogte!
Heb je misschien ook de stappen voor android 6.0?
Hoi Theresaw.

Lukt het wellicht met de stappen uit dit topic?
Er is geen Premium SMS optie in mijn Permissions.
Zou je onder 'Instellingen -> Applicaties -> Applicatiebeheer -> Meer (rechts bovenaan) -> Weergeef systeemapps -> Berichtenservice' willen kijken of er iets staat over Premium SMS?

Als het daar ook niet staat, probeer dan even de workaround die nog wel eens scheen te werken. Installeer een sms-app uit de Play Store (kijk wel even goed naar de berichten in de play store, zodat je geen troep binnenhaalt), stel deze app even in als standaard app voor sms'jes en probeer dan om daarmee het bericht te versturen. Als je nu wel de optie krijgt, klik dan niet meer op 'niet meer vragen', dan schijn je met Android 6 je keuze (vaak) niet meer te kunnen wijzigen door een bug.
Nee, ik kan niks vinden over Premium SMS op m'n telefoon.
Ik heb een nieuwe sms app gedownload en als standaard ingesteld, maar kreeg geen optie om Premium SMS te accepteren. Heb geprobeerd om een sms te versturen naar 1144 maar kreeg weer de foutmelding com.android.phone.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Theresaw,

Zou het kunnen dat je het nummer per ongeluk geblokkeerd heb in jouw toestel zelf? Kun je eens PRIJS SPANJE naar 5545 SMS'en? Dit is een SMS om tarieven op te vragen in Spanje, maar in jouw geval helpt het om te controleren of het aan servicenummers in het algemeen ligt of alleen aan 1144. Ik ben erg benieuwd!
Ik kan naar geen enkel service nummer smsen (1616, 5545 en 1144 werken allemaal niet).
En het toestaan van Bellen naar 0900-, 0906-, of 0909-nummers lost het probleem ook niet op
Reputatie 4
Hoi Theresaw,

Dank je wel voor de aanvullende informatie!

Ik heb een case aangemaakt voor jouw probleem. Dat betekent dat het zal worden onderzocht door onze technische specialisten. Zodra het resultaat bekend is zul je hier bericht over krijgen. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Mocht je in de tussentijd nog ergens anders vragen over hebben, staan wij voor je klaar! 🙂
Ok bedankt. Ik zou heel graag gebruik willen maken van de actie om 24 uur lang 5000 mb data gratis te ervaren. Is dit mogelijk op een andere manier dan naar 1616 te smsen?
Reputatie 4
Hoi Theresa,

Dat is heel begrijpelijk!

We moeten eerst het resultaat van het onderzoek afwachten. Anders kan je sowieso niet sms'en naar 1616 namelijk. Er is geen andere optie om van deze actie gebruik te maken. Zodra er meer informatie is zul je hier bericht over krijgen en hopelijk is het dan opgelost. :)

Anders gaan we op zoek naar een andere oplossing voor jou!

Reageer