Beantwoord

Foutmelding Sony Xperia Z - Instellingen is gestopt/ok

• 27 november 2013
  • 2 reacties
  • 2289 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een Sony Xperia Z. Mijn interne geheugen is bijna vol. Deze melding krijg ik.
Dus ik wil via instellingen ->opslagruimte -> data overbrengen naar SD-kaart ( waar nog meer dan 28GB! vrij is )
Krijg ik de melding: Instellingen is gestopt/ok

???
Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Chris076 28 november 2013, 11:12

@Charis

Welkom hier op het Forum!

Kun je de SD kaart wel lezen met een computer/laptop? Vaak helpt het formatteren van de kaart, hierbij verlies je wel alle gegevens. Ook kun je controleren met een andere SD kaart of dit probleem ook bestaat. Wanneer dit niet het geval is, zal er een probleem zijn met de kaart.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
@Charis

Welkom hier op het Forum!

Kun je de SD kaart wel lezen met een computer/laptop? Vaak helpt het formatteren van de kaart, hierbij verlies je wel alle gegevens. Ook kun je controleren met een andere SD kaart of dit probleem ook bestaat. Wanneer dit niet het geval is, zal er een probleem zijn met de kaart.
Heb je ook geprobeerd gewoon via de instelling van de app, data te verplaatsen naar de SD kaart?  Daar kun je alleen apps en bijbehoorende data verplaatsen die ook geschikt is om te verplaatsen.

Zoals Chris aangeeft kan formateren ook de oplossing zijn, eigenlijk zou je altijd als je een nieuwe SD kaart in gebruik neemt deze even voor de zekerheid IN het toestel moeten formateren. in 99 van de 100 keer werkt een SD kaart gelijk zonder problemen maar omdat het toch gaat om data kan het geen kwaad voor je hem gaat vullen het toestel de kaart te laten formateren. Ook komen dan eventuele slechte kaarten met een foutmelding tijdens het formateren. Dat een SD kaart herkent word door het toestel wilt namelijk niet zeggen dat de kaart ook in orde is.....

Zeker bij de goedkope SD kaarten van een onbekend merk zitten er regelmatig kaartjes tussen die niet perfect zijn.

Reageer