G1 of iPhone ?

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
Omdat ik in de toekomst mijn contract via T-mobile wil gaan verlengen, wil ik hierbij graag een nieuw toestel. Op dit moment zit ik te twijfelen tussen 2 toestellen, de iPhone of de Google G1.

Op internet vind ik wel wat vergelijkingen, maar niet echt concrete onderdelen. Ik heb gelezen dat de batterij van de G1 te wensen over laat, maar dat bijvoorbeeld bluetooth headsets weer niet goed werken op de iPhone.

Zijn er mensen met ervaringen van beide toestellen? Welke bevalt beter?
En als ik een toestel zou willen waarop ik veel muziek kan luisteren, prettig kan internetten en daarnaast ook leuke "gadgets" gebruiken (Google maps / Street view via GPS, "zoek-de-dichtstbijzijnde-pinautomaat", een Gmail agenda sync, etc)... welke telefoon zou dan het beste bij mij passen?

Greetz,
Jasper

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 2
Als ik jou was zou ik echt even op YouTube gaan kijken naar video's. Zoek bv eens iPhone vs G1.

Ik heb ook even tussen deze 2 telefoons zitten twijfelen, maar voor mij wordt het de iPhone. Komt oa door de gebruiksvriendelijkheid en het design van de iPhone.

De G1 is wel fijner omdat het geen programma nodig heeft om muziek/films/fotos naar je telefoon te zetten, ook heeft het (wat sommige mensen fijn vinden) een uitschuifbaar toetsenbord, en menuknoppen.

Muziek luisteren => iPhone, het is gewoon een iPod Touch die kan bellen ;)
Internetten => iPhone, fijne browser mbv Multi-touch. G1 is ook goed. (zoek filmpjes)
Gadgets => iPhone heeft AppStore en G1 heeft AndroidMarket, daar zit weinig verschil. (AppStore heeft wel een voorsprong.)

Paar feiten:
Gewicht: G1 = 158g vs iPhone = 133g
Batterij tijd: G1 = 5 uur spreektijd, 130 uur standby vs iPhone = 5 uur spreektijd, 300 uur standby
Scherm: G1 = 3.2inches vs iPhone = 3.5in
Camera: G1 = 3MP vs iPhone = 2MP
Opslag: G1 = 2GB (uitbreidbaar tot 8GB) vs iPhone = 8GB or 16GB

Als ik nog wat interessante dingen vind laat ik het wel weten.
Reputatie 2
Als ik zo naar het aantal klachten op het g1 en iphone forum kijk ben ik wel blij dat ik de G1 heb gekozen 😃
Reputatie 2
Ken de iphone verder niet hoor... heb hem nooit in handen gehad, maar zover ik hem nu zie heeft die niet eens scherm achtergronden. Spreek me tegen als ik het verkeerd heb, maar volgens mij heeft het home screen van apple allen wat icoontjes:( Eigenlijk is dit niet zo en enorm punt, maar ik vind het dus wel leuk dat momenteel Alicia Silverstone vriendelijk naar mij glimlacht ast ik naar mijn phone kijk:D
Verder staat G1 nog veel meer in de kinderschoenen, dat wel... Echt mooie spellen heb ik er nog niet op gevonden. Gelukkig geef ik daar bijna niet om. Ben heeel blij met een torenverdedigings game "plox Lite";) Navigatie van Andnav2 vind ik goed werken . vooral omdat je ook aan kunt geven of je ter voet, met de fiets of met de auto bent. Op G1 zijn al best wat gratis aps te verkrijgen, die ik hier nier allemaal ga noemen. Volgens mij zijn een aantal overwegingen het belangrijkst;
-Beste spellen=iphone,
-Direct up to date met mail, agenda en andere google diensten= G1 (bij iphone zul je voor zover ik weet altijd zelf mail op moeten halen en dergelijken (correct me if i'm wrong)
-levensduur batt= apple (maar dan doet die ook niet steeds email en dergelijken checken)
-gratis aps= G1 (android is open sourrse)
-toetsenbord=G1 (toetsenbord van iphone neemt altijd gelijk je scherm over en echte toetsjes op G1 zijn wat groter en je voeld ook echt dat je ze in drukt....)

Wil je een mooie dunne/lichte, doe je bijna nooit typen en wil je mooie games= iphone
Wil je makkelijk kunnen internetten en dergelijken met een toetsenbord, een stabiel op lunix gebaseerd systeem, waar heel veel zelf aan aan te passen is= G!

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen 😃
Reputatie 2
Ik heb van het begin af aan dat ik de g1 heb gezien gedacht dat het een rot toestel is, dus persoonlijk zou ik kiezen voor de iphone
Reputatie 4
iPhone = Apple --- Apple = Gebruiksvriendelijk.

Nee een iPhone heeft geen achtergrond in het homescreen, maar apps diie niets tot weinig kosten werken perfect en de bediening is perfect. Ik ga voor gebruiksvriendelijkheid.
Reputatie 2
Voor mij heeft de doorslag gegeven dat je bij de G1 je ongebruikte beltegoed kunt meenemen naar de volgende maand, terwijl je het bij de iphone kwijt bent als je het niet hebt opgemaakt.
Maar verder ben ik ook heel tevreden met de G1.
Reputatie 2
Bij een T-Mobile iPhone abonnement kun je je beltegoed wat je over hebt ook meenemen naar de volgende maand.
Als je hier kijkt: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/productinformatie/prijslijst-iphone.pdf
Dan zie je in de kleine lettertjes dat belminuten en sms-jes twee maanden houdbaar zijn.
Je moet dus een T-Mobile Flex abonnement afsluiten bij je G1 wil er verschil zijn in de houdbaarheid van je tegoed.
Reputatie 2
Ik vind de G1 stukken fijner.
Alleen al dat je alle letterknopjes kunt voelen van je toetsenbord. Ik heb zeer grote vingers en dat touchscreen toetsenbord is niks voor mij. Ik heb wederom de iPod touch gekocht. ook die vind ik niet al te fijn. dus ik ben zelf toch maar voor de G1 gegaan.
Reputatie 2
Opslag: G1 = 2GB (uitbreidbaar tot 8GB) vs iPhone = 8GB or 16GB

Ik heb de G1 en ik heb 16GB standaard zonder bijbetaling niks dat is gewoon standaard erbij. volgens mij moet jij je huiswerk nog even wat beter gaan doen
Reputatie 2
Ik kom er maar niet uit...wil mijn Flex 25 verlengen met deze G1 , maar zonder internet abo. Nu zie je o.a. op deze site staan,dat het noodzakelijk is,om een internet abo te nemen i.v.m. een voortdurende up-date op de achtergrond. Maar dat kan toch ook op een later tijdstip via WiFi ?
Graag z.s.m. jullie reaktie... Ik kies dan w.s. voor dit toestel i.v.m. het Open Source
Reputatie 2
Er zijn voor beide telefoons voors en tegens. Wil je vooral gebruiksgemak? Neem dan een iPhone.

Wil je veel zelf aanpassen? Neem dan de G1. Tenzij je je iPhone gaat jailbreaken natuurlijk. ;)

Let wel: De nieuwe iPhone 3GS is wel stukken sneller dan de G1.
Reputatie 2
MonkeyAss schreef:

Ik heb van het begin af aan dat ik de g1 heb gezien gedacht dat het een rot toestel is, dus persoonlijk zou ik kiezen voor de iphone

Sterke argumenten hier.. G1 Rules!
Reputatie 2
Kijk ook vast naar de G2...ook geweldig toestel!!
Reputatie 2
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een iphone heb gehad (wel veel mee gespeeld natuurlijk alleen dan van andere mensen) Zoals al eerder is gezegd als je er van houd om je telefoon persoonlijk te maken is Android (G1 dus ook) de beste koop je hoeft niks illegaals te doen om hem toch in te richten naar je eigen smaak. Los daarvan Android heeft al bijna 10x meer verschillende type telefoons uitgebracht dan de iphone in hun eerste jaar dus soorten en maten genoeg. Ik zou zeggen Android is de beste keuze omdat er nu al dingen beter werken dan op de iphone en ***lig ook zei zijn al 3x langer op de telefoon markt en ze hoeven alleen maar rekening te houden met hun eigen toestel. Zoek op het filmpje Android does LET OP dit gaat niet over de G1 maar wel over Android/Iphone

Kort gezegd ik werk al bijna een jaar met veel plezier met de G1 en ik heb al vele iphone gebruikers jaloers gemaakt.
Reputatie 2
ik heb zelf een G1. Het voordeel van de G1 is dat er ontzettend veel apps voor zijn. En de belangrijkste reden is: Je kan multi-tasken op de G1 en op de Iphone niet. DUs je kan meerdere dingen tegelijk doen zoals muziek luisteren en internetten tegelijk.

Het toetsenbord van de G1 werkt heel goed. Je zit niet steeds te zooien met zo'n schermtoetsenbordje.
Reputatie 2
ik heb zelf een G1 en mijn vriend een IPhone. laat ik het zo zeggen: IPhone is een leuke gadget, de G1 kan met de juiste apps als een mini pc functioneren. vandaar dat hij ook erg populair is bij ict-ers. (ben ik niet hoor)

daarnaast is het besturingssyteem van de G1 openbaar en iedereen die kan programmeren mag zijn eigen apps maken en posten in de market. Voor IPhone is dit een stuk lastiger omdat Mac dit tegenhoudt. ze kunnen er zelf geen geld aan verdienen.

naar mijn bescheiden mening is de Iphone meer voor de trendy consument en de G1 meer voor de kieskeurige consument.

Maar goed uiteindelijk gaat het erom wat jij belangrijk vind aan een dergelijke telefoon.

overigens heb je voor de Iphone een Itunes account nodig en voor G1 een gmailaccount. bij de G1 hoef je de eerste keer alleen maar in te loggen met je account terwijl je de Iphone eerst moet installeren via je pc.
Maar schrik bij de G1 niet als je de eerste keer automatisch wordt ingelogd op hyves ofzo. dat heeft te maken met de wachtwoorden die je hebt gekoppeld aan je gmail-account!

succes!
Reputatie 2
OHHH haha zie nu ps dat het bericht al van april 2009 was!
Reputatie 2
Bericht verwijderd.
Zie nu pas dat dit van vorig jaar is 🙂
Reputatie 2
lekker oud ja...

en nu achteraf gezien?

Iphone crushed de G1

Droid/ Milestone crushed Iphone
Reputatie 2
@Vuur je mening in deze is compleet irrelevant. Een Motorola Milestone crushed naar mijn opinie geen iPhone 3GS. Maar jij mag daarin best een andere mening hebben.
Reputatie 2
absoluut de iphone, super toestel! de bluetooth headset gebruik ik in de auto en werkt vlekkeloos. Ik zou niet eens twijfelen, ook de uitvoering van de iphone is mooier.
Reputatie 2
Iphone,

ik heb spijt dat ik de g1 gekozen heb aangezien T-mobile weigerd commentaar te geven over de updates erover. Had ik maar voor de iphone (of andere provider gekozen). Zit nog 1 jaar aan de g1 vast 😕
Reputatie 2
Dit is mijn ervaring ik ga naar een t-mobile shop vraag hun
het verschil tussen de iphone en de G1 beide toestellen beschikken over bluetooth
iphone heeft geen toetsenbord en makkelijk voor muziek de G1 heeft een toestenbord
en batterij duur is 2 dagen bij actief gebruik en er is nu een aanbieding 5 euro korting op wnw plus beide toestellen moet dit hebben zodat ze altijd geupdate worden
zodat ik geen extra kosten heb moet ik dat er bij afsluiten
Dus ik dacht hmm muziek luister ik toch niet dat qwerty toetsenbord leek me behoorlijk makkelijk zeker met het internet
Dus ik naar huis met het mooi ogende G1 toestel naar huis
na 1 dag kwam ik er a achter dat batterij niet 2 dagen te gebruiken is maar een halve dag vervolgens is er haast niet op te internetten mijn 4 kbps verbinding uit 1990 was nog sneller vervolgens auto gekocht leuke radio erin gedaan speciaal met bluetooth zodat ik me G1 op die carkit kon aansluiten
had toch een goed toestel dacht ik .................werkt heel die bluetooth niet
vervolgens wordt dit toestel niet geupdate omdat het te traag is
ik betaal voor dit moderne half gare afgemaakte telefoontje
******** 1200 euro in 2 jaar kost me dit
ik ben nu al 1 jaar 50 euro per maand aan het betalen
voor een telefoon die niet zo functioneer volgens specificaties nog niet eens 50% daarvan
na een jaar verschillende mails gestuurd nooit geen reactie te hebben gehad paar keer gebeld ja het is wachten voor een update meneer maar die komt nooit
heb een gevoel dat afgescheept wordt door tmobile
voel me enorm belazerd en waarom komen ze niet met overeenstemming
door telefoon van gelijke waarde te geven aan die gedupeerde
voor hetzelfde maanbedrag en weer een nieuw 2 jarig abonnement ofzoiets
Ik hoop hier zoveel mogelijk reacties te krijgen van mede gedupeerde
zodat tmobile nu ons als klanten niet teleur stel en er iets aan doen
zodat we met zijn alle nog heel lang van tmobile kunnen genieten
Reputatie 7
Ervaring die ik in T-shop heb betreft niet dezelfde telefoon als die van jou maar betreft wel het advies van de medewerker, waar je bij je aankoop toch op af gaat.

Sloot mijn abo het liefst in de T-shop af vanwege het advies. Ben daar wel van teruggekomen. Het laatste toestel dat me geadviseerd werd op basis van mijn wensen voldeed totaal niet aan mijn wensen. Ik luister veel muziek via de telefoon dus wilde lange batterijduur, bleek de batterij al na een paar uur leeg. Wilde een goede camera, was geen scherpe foto mee te maken. Etc etc.
Ik heb gebruik gemaakt van Early Renewal, abo met een jaar verlengd en nieuw toestel (niet meer op advies van de T-shop medewerker) uitgekozen. Ik heb mijn telefoon via GSM Loket verkocht, heb van dit geld de Early Renewal kosten betaald.

Gr.
Reputatie 2
ja dat was ik ook nog vergeten bij de g1 hebben ze camera niet getest
deze telefoon is wat dat betreft uniek
deze telefoon maakt alleen wazige fotos