Beantwoord

Geen 4G op toestel

• 9 april 2018
  • 3 reacties
  • 1507 Bekeken

Hallo,
Ik heb al een tijdje geen 4G meer op mijn telefoon beschikbaar. Als ik wifi uitschakel heb ik geen internet. Voorheen werd er automatisch overgeschakeld naar 4G als er geen wifi beschikbaar was. Hoe kan ik dat oplossen?
icon

Beste antwoord door David 10 april 2018, 14:25

Hoi Tara70,

Dat is inderdaad wel een opmerkelijk probleem! :S Is dit zomaar ineens ontstaan of is er wellicht iets gebeurd waarna het probleem ontstond?

Zou je kunnen aangeven van welke telefoon jij gebruik maakt? Zou het kunnen dat de mobiele data is uitgeschakeld bij de instellingen? Ik geef je daarnaast ook gelijk even deze troubleshoot mee, want daar staat precies in welke stappen je kunt ondernemen om weer een mobiele verbinding aan te zetten. Als je die stappen eens zou kunnen proberen, dan heb ik goede hoop dat het al is opgelost! 🙂

Mocht je echter nog tegen problemen aanlopen, dan ben ik benieuwd wat je hebt geprobeerd, welke resultaten het heeft opgeleverd en dan zie ik ook nog de antwoorden op bovenstaande vragen tegemoet. Op die manier kunnen we je dan, indien nodig, verder helpen bij het probleem! We gaan het hoe dan ook oplossen!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tara70,

Dat is inderdaad wel een opmerkelijk probleem! :S Is dit zomaar ineens ontstaan of is er wellicht iets gebeurd waarna het probleem ontstond?

Zou je kunnen aangeven van welke telefoon jij gebruik maakt? Zou het kunnen dat de mobiele data is uitgeschakeld bij de instellingen? Ik geef je daarnaast ook gelijk even deze troubleshoot mee, want daar staat precies in welke stappen je kunt ondernemen om weer een mobiele verbinding aan te zetten. Als je die stappen eens zou kunnen proberen, dan heb ik goede hoop dat het al is opgelost! 🙂

Mocht je echter nog tegen problemen aanlopen, dan ben ik benieuwd wat je hebt geprobeerd, welke resultaten het heeft opgeleverd en dan zie ik ook nog de antwoorden op bovenstaande vragen tegemoet. Op die manier kunnen we je dan, indien nodig, verder helpen bij het probleem! We gaan het hoe dan ook oplossen!
Hoi David,
Bedank voor jouw reactie!

Ja, het is ineens ontstaan helaas..

Ik heb een Samsung A5 2016.

Bij de instellingen staat onder Mobiele Netwerken staat bellen via 4G op automatisch verbinden aan. En bij namen staat T-Mobile Internet aan. Jouw uitleg bij troubleshooting voor Android ( https://forum.t-mobile.nl/toestelhulp-470/internet-instellen-op-je-toestel-android-marshmallow-261835) heb ik doorgelopen, maar kan het toegangspunt niet bewerken. Is het misschien de bedoeling dat ik een nieuw toegangspunt toevoeg?

Verder kan ik bij instellingen niets over 4G vinden.

Ook zijn alle updates gedaan.

Kan er iets mis zijn met mijn telefoon?

Tara
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Tara,

Top dat je zelf ook op onderzoek bent uitgegaan! Het zou niet nodig moeten zijn om het door jou genoemde topic te gebruiken, het internet zou namelijk automatisch moeten werken met een T-Mobile simkaart. Heb je toevallig de link bekeken die David hierboven heeft gestuurd? Daar staan zes stappen die je kunt doorlopen, zoals een kruistest. Middels zo'n kruistest kunnen we erachter komen of er iets mis is met de telefoon of dat het probleem in de simkaart zit.

Ik ben erg benieuwd wat eruit komt! Kun je ons laten hoe de stappen gaan en wat er bij elke stap uitkomt? Dan gaan we aan de hand daarvan natuurlijk verder met je meekijken! 🙂

Reageer