Beantwoord

Geen data tijdens bellen

• 31 januari 2020
  • 5 reacties
  • 345 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Toestel: Google Pixel 2
Android: 10

Tijdens het bellen schakelt elke vorm van data op m’n telefoon uit. Niet alleen geen 4g, maar echt een kruisje door m’n data icoontje. 

Problematisch omdat ik graag dingen op zoek (e-mails e.d.) tijdens zakelijk bellen. Heb hier in het verleden met Tele2 en een Oneplus 3 nooit last van gehad.

Andere topics hieromtrent zijn verouderd. 

icon

Beste antwoord door David 7 februari 2020, 09:05

Hoi @Solicy,

Het kan zeker handig zijn om te surfen en bellen tegelijkertijd, zeker als je even snel iets moet nakijken of erbij moet pakken online (“Ik ben er over *checkt Google Maps* 10 minuutjes!”). Ik heb zelf een OnePlus (en natuurlijk T-Mobile) en bij mij werkt het gebruik van data tijdens bellen goed. Ik heb even rond gezocht en kwam dit en dit topic tegen waarin mensen dezelfde problemen ervoeren met hun Pixel. Kun je deze oplossingen eens testen om te kijken of je het op die manier op kunt lossen? 

Het is daarnaast ook handig om even een simkaart van een andere provider (als je deze in de buurt hebt) te testen in jouw Google Pixel. Dan weet je eigenlijk vrijwel direct of het aan jouw telefoon ligt of aan het netwerk of de simkaart. 

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en hoop dat we dit snel uit kunnen vogelen!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Solicy,

Het kan zeker handig zijn om te surfen en bellen tegelijkertijd, zeker als je even snel iets moet nakijken of erbij moet pakken online (“Ik ben er over *checkt Google Maps* 10 minuutjes!”). Ik heb zelf een OnePlus (en natuurlijk T-Mobile) en bij mij werkt het gebruik van data tijdens bellen goed. Ik heb even rond gezocht en kwam dit en dit topic tegen waarin mensen dezelfde problemen ervoeren met hun Pixel. Kun je deze oplossingen eens testen om te kijken of je het op die manier op kunt lossen? 

Het is daarnaast ook handig om even een simkaart van een andere provider (als je deze in de buurt hebt) te testen in jouw Google Pixel. Dan weet je eigenlijk vrijwel direct of het aan jouw telefoon ligt of aan het netwerk of de simkaart. 

Hoi @Solicy,

​​​​@David , dank voor je antwoord. Zojuist jouw collega via de chat gesproken deze gaf aan dat VoLTE helemaal niet beschikbaar is voor Google Pixel telefoons. Hetgeen ik vrij bizar vind. Zeker in deze tijd is bellen en tegelijk internetten echt hard nodig. Kan me ook niet herinneren dat ik hier vroeger ooit problemen mee had, werkt het wel op 3g wellicht? 

Je noemt zelf de oneplus, alleen de oneplus 7 zou geschikt zijn volgens jullie website. 

https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen even scrollen naar welke toestellen geschikt zijn. 

Ik vind dit wel erg merkwaardig, een top-tier flagship telefoon en ik kan niet even Google Maps gebruiken tijdens ‘t bellen. Of het grootste probleem nu: als m’n hotspot aanstaat en ik word gebeld valt deze direct uit. 

Is er een andere oplossing? Ik MOET echt kunnen bellen en internetten tegelijk. Is dit mogelijk een valide reden om m’n contract eerder te verbreken dan de contract termijn? Ik hoor graag! Dank. 

Pixel word in NL niet oficieel gevoerd, dus heb je een grijze import toestel.

Dat het niet werkt ligt duidelijk aan het toestel, ik.denk dat de goede LTE banden niet beschikbaar zijn waardoor het uitvalt, oplossing is dan een ander toestel.die wel de juiste LTE banden heeft.

@Doornekamp33 dank! Ik vond op dit forum elder “Providers moeten toestellen goedkeuren voor VoLTE en VoWiFi, daarna zorgt de fabrikant voor een Firmware update met de IMS instellingen voor je telefoon.” 

Maar, voor 4g heb ik nooit problemen gehad met internet en bellen tegelijk voor zover ik me kan herinneren. Kan dat kloppen? 

Voor Volte en wifi bellen moeten idd de toestellen goedgekeurd worden door de provider, anders komen de instellingen niet binnen.

De lijsten lopen altijd achter, daar kun je weinig van op aan, alleen een toestel wat in NL niet verkocht word zal geen goedkeuring krijgen, Belsimpel en dergelijke betrekken ze vaak van de Duitse markt.

Heb je nu Volte en Vowifi aanstaan in het toestel, dan zou ik het een uitzetten.

Je kan ook even met Google zoeken welke banden jou Type toestel wel ondersteund, leg dit naast de T-Mobile banden dan weet je meer.

Let welndat je het goede type pakt, zijn verschillende uitvoeringen van de Pixel toestellen, elke markt is weer net iets anders.

Reageer