Beantwoord

Geen GPS met T-Mobile.

• 2 december 2018
  • 1 reactie
  • 1151 Bekeken

Ik heb een LG V30 smartphone.
Ik heb 2 simkaarten, één van KPN en uiteraard één van T-mobile. Overigens ben ik pas sinds kort (1 week) in bezit van een T-mobile sim only abbonement.

Op mijn smartphone heb ik TomTom Go voor navigatie.

Wanneer ik mijn KPN simkaart gebruik wordt de GPS herkend en kan ik overal heen navigeren.
Wanneer ik mijn T-mobile simkaart gebruik dan werkt de GPS helemaal niet. De TomTom Go app geeft dan ook aan dat er geen GPS verbinding kan worden gemaakt en of ik deze wil inschakelen in de instellingen.

De GPS staat uiteraard geactiveerd in de instellingen, KPN werkt er zoals gezegd prima mee.

Er is constant ook een satteliet icoonetje in the TomTomGo app dat aanduid dat er naar een verbinding wordt gezocht. Tijdens het rijden krijgt de app af en toe een signaal en weet de app weer waar we zijn, maar dat schiet totaal niet op.

Ik rij veel en was ook van plan om T-mobile te gebruiken te samen met de TomTom Go app. Als ik de dekkingskaarten bekijk dan moet het gewoon werken.

Heeft iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Folkert 2 december 2018, 15:55

Kijk even of de locatie instelling niet per ongeluk in de spaarstand staat want dan kan hij alleen locatie gegevens opvragen via Wifi. Ze 'm op hoge nauwkeurigheid of alleen apparaat.

Zie ook https://www.androidpolice.com/2018/03/08/android-p-feature-spotlight-location-accuracy-now-binary-setting-battery-saving-mode-gone/#ap-lightbox

De locatie instellingen zijn in Android 9 flink gewijzigd...
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18
Kijk even of de locatie instelling niet per ongeluk in de spaarstand staat want dan kan hij alleen locatie gegevens opvragen via Wifi. Ze 'm op hoge nauwkeurigheid of alleen apparaat.

Zie ook https://www.androidpolice.com/2018/03/08/android-p-feature-spotlight-location-accuracy-now-binary-setting-battery-saving-mode-gone/#ap-lightbox

De locatie instellingen zijn in Android 9 flink gewijzigd...

Reageer